Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: P1173 - Parametr samodopasow.FRA - Wysoki sygnał

  1. #1
    alien4
    Gość

    Domyślnie P1173 - Parametr samodopasow.FRA - Wysoki sygnał

    Witam.
    Posiadam kabelek do diagnostyki Alfy i program FiatECUScan2.
    Z racji, że co jakiś czas sprawdzam w rodziców Alfie stan błędów (z powodu powracających problemów z EGR) to i przy okazji sprawdzam u siebie. Jakiś czas temu sprawdzałem i wyskakiwał taki błąd jak w tytule z dopiskiem krytyczny do tefo P0170 bez opisu ale z dopiskiem Wysoki syganł - zapisane. Szukałem i w internecie dużo jest przypadków z problemem FRA. Szukałem też po kodzie błędu ale nie umiałem znaleźć. Po pierwsze co to znaczy FRA? Co to za parametr i za co odpowiada? Co może oznaczać ten błąd P0170? i Jakie mogą być konsekwencje powracających obu błędów?
    To parametry jakie wyświetla mi fiatecuscan:

    Hodometr: 130 519,5 km
    Maksym. predk. obrot.silnika: 7 320 rpm
    Obroty silnika: 840 rpm
    Temperatura wody: 86,2 °C
    Temperatura powietrza: 28,7 °C
    Przeplyw powietrza: 9,6 kg/h
    Przeplyw powietrza kalkulow.: 15,6 kg/h
    Napiecie Przeplywomierza Pow.: 1,35 V
    Wyprzedzenie zaplonu: 12,75 stopni.
    Czas wtrysku: 3,670 ms
    Korekta czasu wtrysku: 0,66 ms
    Pozycja wzgl.zaworu przepustn.: 3,3 stopni.
    Obciaz. silnika: 1,400 ms
    Ladun. drugorzed.(przepust.): 1,312 ms
    Napiecie akumulatora: 13,95 V
    Predkosc pojazdu: 0 km/h
    Napiecie sondy lambda: 458,9 mV
    Docelowe obroty biegu jalowego: 850 rpm
    Otwarcie zaworu antyparow.: 0,00 %
    Integrator sondy lambda: 1,000
    Pozycja absolut.zaw.przepustn.: 32,4 stopni.
    Minim.otwarcie przepustn.: 29,1 stopni.
    Parametr samodopasow.TRA: -77,824 ms
    Parametr autodpasow. DTV: 0,000 ms
    Parametr samodopasow.FRA: 1,234
    Czynnik FRA (duze ladunki): 1,000
    Czynnik FRA (male ladunki): 1,234
    Kod uniwersalny: Nieupowazniona
    Linia przeznaczona: Obecny
    Centralka Wtryskowa: Zaprogramowany
    Rozruch silnika: Zezwolony
    Quadrinary I° poziom: Nie aktywne
    Quadrinary II° poziom: Nie aktywne
    Sprez. klimatyzatora: Rozlaczona
    Stan sondy lambda: Zimna
    Test rozpozn.bieg.jal.:
    Minim.otwarcie przepustn.: Zapamietana
    Sygnaly rozpozn.bieg.jalow.: Zsynchronizowany
    Poz. ped. przyspieszn.: Bi.jalow.
    Wprowadz. hydr.przek.kier.: Uniewazniony
    Autom.Skrz.Biegów:zmiana biegu: Nie aktywne


    Przy czym dane FRA nie zmieniają się.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Kod:
    Parametr samodopasow.TRA: -77,824 ms
    Parametr autodpasow. DTV: 0,000 ms
    Parametr samodopasow.FRA: 1,234
    Czynnik FRA (duze ladunki): 1,000
    Czynnik FRA (male ladunki): 1,234
    - TRA duże ujemne , zobacz na parametry dynamiczne MAF-a , no i naturalnie sonda lambda przebieg.
    - resztę doczytaj na forum w dziale [156].
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    alien4
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedź
    Szczerze, to najpierw musiałem sobie rozkodować, to co do mnie napisałeś. Znalazłem skrót MAF - przepływomierz. Pytanie, jak zbadać czy jest dobry i jak zbadać te parametry dynamiczne? Zrobie to fiatecuscanem? Jakie powinny być te parametry? Niestety nadal nie wiem co to jest FRA i TRA. Czytałem o parametrach tego i problemach z tym związanych, ale o czym mowa nadal nie wiem
    Jedyny test jaki wykonałem po tym co napisałeś, to odłączenie przepływki i sprawdzenie zachowania się auta-zaczęła wariować. Co do lambdy to jej błąd też mi wyskakuje, tylko ją po prostu miałem zamiar wymienić bo wskazywał na jej uszkodzenie ale nie podejrzewałem, że może mieć to jakieś powiązanie. Na wszelki wypadek załączam logi z fiatecuscana (bieg jałowy)+błędy i opis.

Podobne wątki

  1. Parametr samodopasowania TRA# blad
    Utworzone przez stachuelo18 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 09-10-2014, 06:05
  2. Błąd P0101 - Przepływomierz za wysoki sygnał
    Utworzone przez sebawroc w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-05-2014, 19:20
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-05-2014, 18:45
  4. Błąd P0202 Wtryskiwacz - sygnał wysoki
    Utworzone przez umpapa w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-02-2014, 11:57
  5. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-03-2011, 13:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory