Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Zwarcie przewodu grzania sondy lambda. silnik faluje i dlawi sie.

  1. #1
    michualex
    Gość

    Domyślnie Zwarcie przewodu grzania sondy lambda. silnik faluje i dlawi sie.

    Witam. niestety wzielem sie za sprawdzanie sondy sposobem domowym. ponieważ po wcisnieciu gazu od 1000 obr do 2000 mulił. i np dodanie gazu na zakrecie od 1000obr bylo koszmarem zero przsyspieszenia.

    no i wbijając szpileczke w biały przewód ręka sie omskneła dotkneło siatki od wydechu zaiskrzylo no i tyle wyszedlem z kanału zapalam samochod a tam marchewa i faluje.

    Teraz chciał bym się dowiedzieć co się mogło stać i jakie kroki trzeba podjąc w celu doprowadzenia tego do porządku.

    Sond 4 przewodowa. Na przewodzie czarnym napiecie skacze od 0.1-0.8 mierzyłem zwykłym miernikiem cyfrowym. na bialych tez skakało a to chyba nie powinno tak być?? zmierzylem rezystancje sondy bialych przewodow przy wtyczce wyszlo okolo 10.3 ohma.

    Teraz zadaje sobie bardzo głupie pytanie po co ja wchodziłem do kanału. czy nie mogłem tego zrobić przy silniku?

    ---------- Post added at 18:31 ---------- Previous post was at 17:42 ----------

    zauważyłem również że śmierdzi mocno spalinami.

  2. #2
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Wadowice
    Auto
    156 1.9 JTD 115KM
    Postów
    182

    Domyślnie

    Którą sondę sprawdzałeś? bo według mojego programu masz dwie

    ---------- Post added at 00:39 ---------- Previous post was at 00:33 ----------

    podaj dokładnie numer sterownika i wtedy może pomogę. Na pewno bezpiecznik spaliłeś

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - to 156 TS z 99 roku, przed liftingiem.
    - czyli ma tylko jedną sonde lambda wąsko-pasmowa, dwustanową.
    - oporność grzałki około 9 Om.
    - prawdopodobnie zwarłeś kabel doprowadzający + 12 V do grzałki.
    - grzałka jes włączana od strony masy przez sterownik ECU.
    - czyli poszedł bezpiecznik od zasilania grzalki, nie znam jego oznaczenia.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Wadowice
    Auto
    156 1.9 JTD 115KM
    Postów
    182

    Domyślnie

    Według schematu gdyby ten silnik miał jedną sonde to nawet by nie zapalił bo to jest ten sam bezpiecznik co wtryskiwacze zasila. Ale mogę się mylić w załączniku schemat z jedną sondą i z trzema nie dwoma. Chyba że na gazie palisz to mógł zapalić. W czerwonym kwadraciku są zaznaczone sondy
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	jedna sonda.jpg
Wyświetleń:	1566
Rozmiar:	86.2 KB
ID:	36236   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	trzy sondy.jpg
Wyświetleń:	1460
Rozmiar:	107.3 KB
ID:	36237  
    Ostatnio edytowane przez ogi27 ; 07-10-2011 o 10:52

  5. #5
    michualex
    Gość

    Domyślnie

    nie mam gazu. tylkoo pb

    ja drugiej sondy nigdzie nie widzę. w 147 widzialem 2 ale mialy o wiele krótsze przewody i o ile sie nie myle to byly zamontowane na 2 rurce. a u nie jest przed siatka wydechu i przewód ma około 1m i wtyczka jest obok wtryskiwaczy.

    A tego bezpiecznika szukac w skrzynce w aucie?? bo tam częściowo sprawdziałem i wszystkie całe chyba ze jakis ominełem.

  6. #6
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Wadowice
    Auto
    156 1.9 JTD 115KM
    Postów
    182

    Domyślnie

    szukaj spalonego bezpiecznika w komorze silnika obok lewego kielicha amortyzatora tam powinny być dwie skrzynki z bezpiecznikami.

  7. #7
    michualex
    Gość

    Domyślnie

    wszystkie całe.

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    masz jedna sonde, chyba ze jedna wozisz w bagazniku to masz dwie

  9. #9
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Wadowice
    Auto
    156 1.9 JTD 115KM
    Postów
    182

    Domyślnie

    to może kabel się upalił podłącz do sondy + i zobaczysz czy jest ok

  10. #10
    michualex
    Gość

    Domyślnie

    panowie pojechałem podpiąć to kojdo.


    i tak.

    Błąd przepływki wyskakuje da się go skasować ale za którymś razem znowu wyskoczył.

    Sonda umarła. caly czas 453 mV

    błąd lampki kontorlnej płynu chłodziącego

    błąd geometri układu dolotowego

    i błąd z filtrem weglowym przy dolocie czy coś takiego.

    błąd zmiennika faz rozrządu czy jakoś tak nie pamietam już.

    Dodam że tej puszki przy filtrze powietrza to ja nie posiadam. może o to chodzi? z tym filtrem węglowym. i moze to było przyczyną tego dławienia się od 1000 obr do 2000

    "Rezonator ma na celu, jak sama nazwa wskazuje, wywołanie efektu rezonansu (napełnianie cylindrów odbywa się cyklicznie, a nie w sposób ciągły - struga powietrza ma charakter fali, przez co możliwe jest wykorzystanie tego zjawiska) przy pewnych obrotach, tj. wprawienie dostarczanego powietrza w drgania o stosunkowo dużej amplitudzie ("Fizyka Tom1" R.Resnick D.Halliday). Dzięki rezonatorowi silnik zyskuje na elastyczności, zanika "dołek" w wykresie momentu obrotowego (w silniku 4 cylindrowym dołek taki występuje w okolicy 4 tys. obr/min). Jego działanie można porównać do rozhuśtywania samochodu tak, aby wyjechał bez problemu np. z błota. Wszyscy, którzy kiedykolwiek znaleźli się w podobnej sytuacji, doskonale wiedzą, że należy dostroić odpowiednie operowanie gazem i sprzęgłem, aby samochód wyjechał z zagłębienia. Podobnie rzecz ma się w układach dolotowych z rezonatorem - przy pewnej prędkości obrotowej powietrze zostaje wprawione w takie drgania, aby z większym impetem trafić do cylindrów. W tym momencie następuje minimalizacja wpływu wszelkich zewnętrznych oporów.
    Aby poprawić napełnianie cylindrów, w niektórych silnikach zastosowano technologię zmiennej geometrii układu dolotowego. W przypadku tej techniki powietrze dociera do silnika kanałami mniejszej średnicy do momentu uzyskania pewnych obrotów, w momencie ich przekroczenia kanałami o większej średnicy. Efektem jest dopasowanie prędkości przepływu powietrza do prędkości obrotowej. System ten często spotkać można w silnikach japońskich, gdzie sterowanie średnicą kanałów odbywa się w samym kolektorze dolotowym. Współczesne silniki posiadają bardzo dobrze zaprojektowane układy dolotowe, dlatego osiągnięcie znaczących zmian przez amatorskie modyfikacje nie jest możliwe.[...]"

    _________________________________

    Tych błędów nie da sie wykasowac, a gość nie bawi sie w elektronike i powiedzial ze nie chce ryć ale moze tylko sprawdzić mechanicznie czy w kolektorze dolotowym jest ok i takie tam. Odesłał mnie do elektryka który sie takimi rzeczami zajmuje i powiedzial tylko ze on powinien juz sie za to zabrać bardziej pod kątem instalacji.

    Co wy o tym sądzicie? Sonde wymienić samemu i pojechać tylko na reset parametrów?

    DOdam że auto dusi się na niskich obrotach. spadają do 500 a nawet jak jechałem to mi zgasl kila razy.

    Ogólnie auto moc ma nie ma szarpania na wyskoich obrotach nic nie strzela. tylko kłopot z niskimi.

    ---------- Post added at 12:24 ---------- Previous post was at 11:40 ----------

    mógł by mi ktoś jeszcze podać jaką tą sondę potrzeba kupić ? jakie numerki ?
    Ostatnio edytowane przez michualex ; 08-10-2011 o 10:45

Podobne wątki

  1. Błędy wtryskiwaczy + EVAP + grzania sondy 3.0 V6
    Utworzone przez v4l4r w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-11-2015, 13:25
  2. [147] silnik dlawi sie przy ruszaniu
    Utworzone przez daavid352 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 16-08-2014, 23:56
  3. Emulator sondy lambda V6 - 4 sondy
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-10-2013, 20:15
  4. [GTV] Dlawi sie silnik - zapala sie marchewka - 2.0 TS
    Utworzone przez kobielczak w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 31-03-2012, 09:14
  5. Jak sie ma brak grzania sondy do spalania??
    Utworzone przez qdlacz007 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-05-2008, 15:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory