Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: [156] JTS nowy wydech, modyfikacja?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar matezoma
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    166 3.2
    Postów
    852

    Domyślnie [156] JTS nowy wydech, modyfikacja?

    Witam,

    Jako, że tłumik końcowy już przegrywa walkę z rudą a katalizatory ( te 2 które widać najbliżej przodu auta, nie wiem czy są inne ) grzechoczą to przymierzam się do ich wymiany. I stąd moje pytanie, czy skoro i tak już muszę kupić te elementy to mogę coś zrobić by poprawić osiągi? Nie znam się zupełnie na tym więc bardzo proszę o łopatologiczne podpowiedzi

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar Proxim@Ar
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Opole, Piła
    Auto
    Brera Tbi
    Postów
    3,572

    Domyślnie

    Z wydechem, to raczej trzeba uważać, żeby nie pogorszyć osiągów ;P Nie myśl o takich rzeczach nawet jak strumiennice i tym podobne wynalazki. W JTS-ie z katalizatorami bywa ciężko. Ja tłumik końcowy zmieniłem na cały chromowaną dwururkę Zendera i jest spokój.
    A żeby poprawić osiągi, to tylko Chip. Nie są to już czasy, że tylko diesle są podatne na takie modyfikacje. Nie jest tajemnicą, że o wiele bardziej niż benzynowce, ale zmieniają się również technologie. Tutaj na forum gdzieś wyczytałem o firmie z Lublina bodajże, która z JTS-a może wykrzesać ok 186 KM i poprawić moment o 15 jednostek. W przyszłości będę myślał nad takim rozwiązaniem
    147 2001, 1.6 105 KM- była
    156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
    156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
    156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
    159 2006 1.9 JTD- była
    159 2005 1.9 Distinictive- była..
    156 2003 2.0 TS+LPG- była
    156 2003 2,5 V6- była..
    156 FL 2005 1.9 jtd- była
    166 FL 2005 2,4 jtd - była
    Alfa Romeo Crosswagon - był..
    156 FL 3.0 V6 - była
    Brera Tbi 2010 - jest
    Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Poczytaj ten temat może coś sobie dobierzesz.
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...k_tlumika.html
    Moja Bella

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar matezoma
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    166 3.2
    Postów
    852

    Domyślnie

    A czy wymiana tłumika końcowego coś da jeśli chodzi o moc, czy muszę też wymienić tłumik środkowy? I jeśli chodzi o katalizator to rozumiem nie kombinować z żadnymi pustymi puszkami itp tylko poszukać nowy/używany w dobrym stanie?

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar Proxim@Ar
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Opole, Piła
    Auto
    Brera Tbi
    Postów
    3,572

    Domyślnie

    Mocy nie odczuwam większej po wymianie tylko końcowego Trzeba by było wymienić cały układ, zgrany z Alfą. A to już koszta. Z katalizatorami to tak jak myślisz.
    Puszki? Hmm nie wiem czy bym chciał mieć u siebie jakieś puszki zamiast katów ;D
    147 2001, 1.6 105 KM- była
    156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
    156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
    156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
    159 2006 1.9 JTD- była
    159 2005 1.9 Distinictive- była..
    156 2003 2.0 TS+LPG- była
    156 2003 2,5 V6- była..
    156 FL 2005 1.9 jtd- była
    166 FL 2005 2,4 jtd - była
    Alfa Romeo Crosswagon - był..
    156 FL 3.0 V6 - była
    Brera Tbi 2010 - jest
    Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar matezoma
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    166 3.2
    Postów
    852

    Domyślnie

    Ja i tak muszę jechać na hamownię, jakoś nie czuję tych 166 koni ;/ Albo to moje odczucie po przesiadce ze 150km klekota...

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał matezoma Zobacz post
    Albo to moje odczucie po przesiadce ze 150km klekota...
    Raczej to drugie.
    W dieslu 2 tyś obrotów i miałeś ciąg po wciśnięciu gazu. A JTS troszkę wyżej musi się wkręcić by latać.
    Akurat mam do dyspozycji oba te silniki więc wiem

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar matezoma
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    166 3.2
    Postów
    852

    Domyślnie

    Niby racja, ale jak np. na 3 przy 4k obrotów go depnę to jakoś specjalnie mnie w fotel nie wgniata

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    200 Nm momentu w 2.0 JTS a 320 Nm w 1.9 JTD 16v 150km to jednak jest różnica.
    A ze startu zatrzymanego wgniata w fotel?

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Ja nie narzekam. Ciągnie pięknie dopiero powyżej 3500 a zaczyna "latać" od 5000 .
    Dzisiaj troszkę pokręciłem między TIR-ami .Trzeba trzymać wysokie obroty żeby wgniatało.
    Moja Bella

Podobne wątki

  1. Modyfikacja dolotu + wydech + chip
    Utworzone przez Damian w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 19-04-2010, 13:00
  2. [146Ti] nowy kolektor czy wydech kompletny? Co lepsze ?
    Utworzone przez bercolek w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 23-09-2008, 21:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory