Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Klamka drzwi łapie przy samym końcu

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar lucek
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Suwałki
    Auto
    166-2.4 JTD-99r
    Postów
    118

    Domyślnie Klamka drzwi łapie przy samym końcu

    Jak w temacie. Od dłuższego czasu bujam się z tym problemem,lecz w końcu postanowiłem się za to zabrać gdyż nie chciałbym wsiadać przez drzwi pasażera. Mianowicie - od strony kierowcy, zarówno od wewnątrz jak i od zewnątrz - aby otworzyć drzwi trzeba użyć pewnej techniki, bo klamka załapuje na samym końcu, dodatkowo trzeba dość energicznie szarpnąć aby otworzyć drzwi. Wiem że w innych samochodach była swego rodzaju regulacja w postaci takiej śrubki,lub gwintu, za pomocą której można było fajnie ustawić tak, żeby klamka działała jak należy. Dodam te że drzwi są równe,zawiasy bez zarzutów, wszystko w porządku, a problem leży w mechanizmie. Co powinienem zrobić ? Jak to naprawić? da się to jakoś wyregulować ?jeżeli nie to ,czy powinienem dokupić jakieś części ? Jakieś ogólne porady ?

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Mialem tak samo.
    Problem polega na tym ze mechanizm zamka (ciegna) wyrobil sie. Mozna powiedziec ze sie rozciagna. Tak. Po prostu ciegna sa ciut za dlugie. Mozesz je wymienic albo tak jak ja zrobilem, czyli troche je podgialem aby odleglosc skrajnych punktow troche sie zblizyla. Naprawde to minimalnie trzeba podgiac. Robota wredna bo trzeba zdjac tapicerke a i tak dostep jest beznadziejny.

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    A nie ma tam na końcu czasem kawałka gwintu i zatrzasku na nim?

    "Wyprostowanie" cięgien na zagięciach może być również powodem w/w sytuacji.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar lucek
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Suwałki
    Auto
    166-2.4 JTD-99r
    Postów
    118

    Domyślnie

    Dzięki za podpowiedzi
    Rozebrałem, faktycznie dostęp do tego wszystkiego jest beznadziejny, co znacznie wszystko utrudnia.
    Zauważyłem też że klamka zewnętrzna nie ma za wiele wspólnego z klamką wewnętrzną, a obie nie działają jak należy. WEWnętrzna działa na zasadzie linki, która jest w pancerzu. W moim przypadku jest dość dużo luzu. Niestety możliwości regulacji tam nie zauważyłem.Można ją chyba jednak jakoś naprężyć i przywiązać do czegoś-wtedy jest sztywniejsza. Natomiast ZEWnętrzna działa na zasadzie takiego wodzika-drutu, który jest odpowiednio powyginany,aby "omijać" inne elementy. W efekcie dochodzi do zamka, gdzie siedzi w takiej plastikowej tulejce/podkładce. No i tam też ma sporo luzu, wybrałem więc klamkę zewnętrzną aby ten drut razem wybrać i go troche wyprostować, aby go wydłużyć. Teraz troche ciężko to poskładać, ściemniło się i jutro mam zamiar to ogarnąć.
    Kolega marek230482 twierdzi że te cięgno należy skrócić, lecz w moim przypadku, należy go wydłużyć, bo brakuje jakieś 8mm, tak żeby było w miarę sztywno. Natomiast linkę w pancerzyku od klamki wewnętrznej lekko naciągnę i przywiążę.
    Nie wiem, czy to aby napewno dobre rozwiązania, jak myślicie ?

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    439

    Domyślnie

    Ja bym zaczął od wyjęcia zamka, roznitowaniu i zobaczeniu co się dzieje w środku. Jak tam coś nie gra to kupujesz nawet uwalony zamek (silniczek spalony) za grosze i robisz podmiankę. Pełno jest używanych zamków bo często siadają w 166.

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Oczywiście że najlepiej kupić nowy albo nowy w używce. Ale jak zobaczyłem że można trochę podgiąć i poprawić żeby było dobrze to po co miałem kupować. Zajęło mi to jakieś 2h regulacji i jest ok. Lucek też niech próbuje, na pewno się da. Ale może woli kupić nowy.

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar lucek
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Suwałki
    Auto
    166-2.4 JTD-99r
    Postów
    118

    Domyślnie

    Więc dzisiaj spędziłem przy tym troche czasu i stwierdziłem że jest to wina zamka . Podgiąłem tu i tam, lecz nadal to samo. Podejrzewam że się poprostu wypracował i dlatego łapie dopiero przy samym końcu. dodatkowo strasznie opornie zaczął pracować. Próbowałem różnych kombinacji i nic z tego - jedyne co mi pozostaje to wymienić zamek.
    Jak go najłatwiej wyciągnąć ? Robił ktoś z Was takie co kiedyś ?

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    439

    Domyślnie

    Najkrócej: szyna od szyby i śruby od zamka i masz go w ręku. Oczywiście w miarę możliwości na początku cięgna do wyciągnięcia.

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar lucek
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Suwałki
    Auto
    166-2.4 JTD-99r
    Postów
    118

    Domyślnie

    Dzięki Paazik Czyli powinienem zaopatrzyć się w nowy (czyt. używany) zamek ? Czy ten zamek jest na stale połączony z linką od klamki wewnętrznej ?

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    439

    Domyślnie

    Tak jest niby na stałe, ale jak się postarasz to ją odczepisz od zamka. Aby wyjąć zamek ściągasz linkę przy klamce. Najpierw go wyjmij i zobacz tak na oko...może przesmarowanie pomoże, ale wątpię.

Podobne wątki

  1. sprzęgło bierze przy samym dole 1.6 ts 120 ps
    Utworzone przez juro8191 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 31-07-2015, 12:21
  2. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 09-01-2014, 23:30
  3. SPRZĘGŁO.... łapie przy samej podłodze pomocy !!!
    Utworzone przez xiron w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 09-10-2012, 16:38
  4. [155] Ciężarek przy prawej łapie silnika
    Utworzone przez megalanca w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-02-2012, 17:56
  5. Sprzęgło łapie wysoko, wysprzęgla przy podłodze
    Utworzone przez piter1984 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-12-2010, 23:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory