Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Praca zimnego 2.4 JTD - twardy, mułowaty

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar grosii
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    TLW
    Auto
    AR33 1.5, AR33 1.7, 146 1.7 16v, 156 1.6TS, AR 166 2.4, 166 FL 2.4 jest 159 2.4 TI, Giulietta QV
    Postów
    459

    Domyślnie Praca zimnego 2.4 JTD - twardy, mułowaty

    mam pytanie czy kazdy 2.4 jtd na zimnym silniku jakos tak twardo pracuje przy obciazeniu??? i czy kazda jest zamulona do 2 tys obr niezaleznie od temperatury??

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar wito
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Piastów
    Auto
    156 2.4jtd/Giulietta 1.4 MA
    Postów
    410

    Domyślnie

    U mnie pracuje dość twardo i słychać łożysko klimy ale zamulona nie jest. Najlepiej podjedź na kompa i zobacz czy masz jakieś błędy albo do mechanika który zna się na alfach to na pewno powie Ci czy wszystko wporządku. Pozdrawiamv

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar grosii
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    TLW
    Auto
    AR33 1.5, AR33 1.7, 146 1.7 16v, 156 1.6TS, AR 166 2.4, 166 FL 2.4 jest 159 2.4 TI, Giulietta QV
    Postów
    459

    Domyślnie

    jesli chodzi o zamulenie to jako tako sie zbiera z tych wolnych, ale dopiero od 2,2tys obr dostaje kopa, i wlasnie chce sie dowiedziec czy to jest mormalne, a na kompie jest wszystko oki czekam na wasze wypowiedzi

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    jaki masz olej ?? ja jak miałem 10w40 to tez miałem takie wrażenie. Teraz jest 5w40 liqui moly i na zimnym pali jakby był gorący.

    CO do przyspieszania hmmm to jest bardzo względne co napisałeś. Trzebaby sie spotkać i przejechac jednym i drugim. Ale ku Twojemu niepocieszeniu chodzi mi po głowie turbina a konkretniej zmienna geometria - tzn mogła sie zaciąć i nie zamykac do końca i łopatki sa delikatnie rozwarte a co za tym idzie dopiero na wyższych prędkośiach obrotowych turbiny czuć kopnięcie czyli odpowiednio wyżej na obrotach silnika.

    Ja po zakupie bawiłem sie turbiną i regulacją zmiennej i tak to włąsnie wyglądało jak podciągnąłem cięgno trochę wyżej i pojechałem sie przejechac do 2,5 tys obr nic sie nie działo dopiero późnej zaczęła pompować. Jak opuściłem spowrotem to szła od samego dołu jak wcześniej.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar grosii
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    TLW
    Auto
    AR33 1.5, AR33 1.7, 146 1.7 16v, 156 1.6TS, AR 166 2.4, 166 FL 2.4 jest 159 2.4 TI, Giulietta QV
    Postów
    459

    Domyślnie

    turbo pompuje mi max do 2.3 a na wolnych ma cos w granicach 980... i to sa wyniki podczas jazdy, tak byc powinno???

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Darus
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    166 2.4 jtd była, 156 fl sw 2.4 JTDm była, 166 FL 2.4 20v, 159 2.4 20v była, Giulietta 1.4 170 je
    Postów
    559

    Domyślnie

    U mnie czy na zimnym czy na ciepłym idzie tak samo, z tą różnicą, że na zimnym jej nie deptam, zawsze daje jej sie troszeczke zagrzać
    Tak jak napisał Pampik olej też ma znaczenie.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar grosii
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    TLW
    Auto
    AR33 1.5, AR33 1.7, 146 1.7 16v, 156 1.6TS, AR 166 2.4, 166 FL 2.4 jest 159 2.4 TI, Giulietta QV
    Postów
    459

    Domyślnie

    no ja tez nie deptam na zimnym, bo szkoda motora katowac, olej mam 10w40, jaki polecacie??? a to doladowanie jest ok???

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    W instrukcji na końcu pisze że niby zalecany olej to 10w40. W uwagach jest cos o krajach w których silnik pracuje w niskich temperturach lepiej 5w40. Biorac pod uwagę nasz klimat ja po zakupie od razu kupiłem 5w40. Sama marka oleju nie jest jakos strasznie znacząca ważne żeby był regularnie wymieniany.

    A jeśli chodzi teraz o wątpliwości odnośnie zmiany oleju z 10w na 5w to jest tyle opinie ile użytkowników. JA kupiłem środke do czyszczenia silników z Liqui Moly wyczyściłem silnik spuściłem olej i zalałem 5w40. dobijam juz do 10 tys więc zaraz kolejna wymiana. Oleju troche bierze jak brał bo turbina u mnie niedomaga i troche przepala ale ogólnie silnik chodzi bez porównania lepiej na 5w niż jak na 10w tym bardziej teraz kiedy temp są niższe.


    A no jeśli chodzi o ciśnienie turbiny to Ci nie pomoge bo swojej nie mierzyłem bo nie miałem po co

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar grosii
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    TLW
    Auto
    AR33 1.5, AR33 1.7, 146 1.7 16v, 156 1.6TS, AR 166 2.4, 166 FL 2.4 jest 159 2.4 TI, Giulietta QV
    Postów
    459

    Domyślnie

    juz jest turbo w mak rozebrane zatarta geometria.... lopatki myja sie w myjce ultradzwiekowej

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    no to dobrze mi sie wydawało :d

Podobne wątki

  1. [159] nierówna praca zimnego silnika na jałowym biegu (dławienie)
    Utworzone przez Damian2014 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-06-2015, 19:00
  2. Dziwna praca zimnego silnika 1.6 TS
    Utworzone przez krzychu43 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-03-2013, 21:11
  3. Smrodek spalin z rury mułowaty...
    Utworzone przez Miras2020 w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 31-01-2013, 20:04
  4. Silnik 2.5 V6 Mułowaty
    Utworzone przez adrianos001 w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-07-2012, 16:49
  5. [1.9 JTDm] Praca zimnego silnika
    Utworzone przez Krajcok w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-02-2009, 11:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory