mam pytanieczy kazdy 2.4 jtd na zimnym silniku jakos tak twardo pracuje przy obciazeniu??? i czy kazda jest zamulona do 2 tys obr niezaleznie od temperatury??
![]()
mam pytanieczy kazdy 2.4 jtd na zimnym silniku jakos tak twardo pracuje przy obciazeniu??? i czy kazda jest zamulona do 2 tys obr niezaleznie od temperatury??
![]()
U mnie pracuje dość twardo i słychać łożysko klimy ale zamulona nie jest. Najlepiej podjedź na kompa i zobacz czy masz jakieś błędy albo do mechanika który zna się na alfach to na pewno powie Ci czy wszystko wporządku. Pozdrawiamv![]()
jesli chodzi o zamulenie to jako tako sie zbiera z tych wolnych, ale dopiero od 2,2tys obr dostaje kopa, i wlasnie chce sie dowiedziec czy to jest mormalne, a na kompie jest wszystko okiczekam na wasze wypowiedzi
![]()
jaki masz olej ?? ja jak miałem 10w40 to tez miałem takie wrażenie. Teraz jest 5w40 liqui moly i na zimnym pali jakby był gorący.
CO do przyspieszania hmmm to jest bardzo względne co napisałeś. Trzebaby sie spotkać i przejechac jednym i drugim. Ale ku Twojemu niepocieszeniu chodzi mi po głowie turbina a konkretniej zmienna geometria - tzn mogła sie zaciąć i nie zamykac do końca i łopatki sa delikatnie rozwarte a co za tym idzie dopiero na wyższych prędkośiach obrotowych turbiny czuć kopnięcie czyli odpowiednio wyżej na obrotach silnika.
Ja po zakupie bawiłem sie turbiną i regulacją zmiennej i tak to włąsnie wyglądało jak podciągnąłem cięgno trochę wyżej i pojechałem sie przejechac do 2,5 tys obr nic sie nie działo dopiero późnej zaczęła pompować. Jak opuściłem spowrotem to szła od samego dołu jak wcześniej.
turbo pompuje mi max do 2.3 a na wolnych ma cos w granicach 980... i to sa wyniki podczas jazdy, tak byc powinno???
U mnie czy na zimnym czy na ciepłym idzie tak samo, z tą różnicą, że na zimnym jej nie deptam, zawsze daje jej sie troszeczke zagrzać
Tak jak napisał Pampik olej też ma znaczenie.
no ja tez nie deptam na zimnym, bo szkoda motora katowac, olej mam 10w40, jaki polecacie??? a to doladowanie jest ok???
W instrukcji na końcu pisze że niby zalecany olej to 10w40. W uwagach jest cos o krajach w których silnik pracuje w niskich temperturach lepiej 5w40. Biorac pod uwagę nasz klimat ja po zakupie od razu kupiłem 5w40. Sama marka oleju nie jest jakos strasznie znacząca ważne żeby był regularnie wymieniany.
A jeśli chodzi teraz o wątpliwości odnośnie zmiany oleju z 10w na 5w to jest tyle opinie ile użytkowników. JA kupiłem środke do czyszczenia silników z Liqui Moly wyczyściłem silnik spuściłem olej i zalałem 5w40. dobijam juz do 10 tys więc zaraz kolejna wymiana. Oleju troche bierze jak brał bo turbina u mnie niedomaga i troche przepala ale ogólnie silnik chodzi bez porównania lepiej na 5w niż jak na 10w tym bardziej teraz kiedy temp są niższe.
A no jeśli chodzi o ciśnienie turbiny to Ci nie pomoge bo swojej nie mierzyłem bo nie miałem po co
juz jest turbo w mak rozebranezatarta geometria.... lopatki myja sie w myjce ultradzwiekowej
![]()
no to dobrze mi sie wydawało :d