Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Co to za część?zawieszenie tylne

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zwoli
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kępno
    Auto
    Jest AR166 3.2V6 2006R Była AR 159 1.9 8V BYŁA alfa romeo 156 1,6 16v, 1998r
    Postów
    368

    Domyślnie Co to za część?zawieszenie tylne

    Witam,od razu przechodzę do rzeczy stuki i skrzypienie w zawieszeniu z tyłu,byłem u diagnosty i do wymiany jest część zaznaczona na zdjęciu.Diagnosta powiedział że to tuleja tylnych zwrotnic wahaczy wzdłużnych.Czy tak się nazywa ta część? i proszę o jakieś podpowiedzi którą wybrać z tych dostępnych na allegro.Dam rade sobie wymienić to samemu? czy lepiej oddać do mechanika powiedział że 40zł za stronę robota.Łączniki stabilizatora były wymieniane w wakacje więc chyba nie ma sensu ich ruszać.Proszę powiedzcie co mam kupić i czy dam radę to sam zrobić?Czy coś jeszcze wymienić przy okazji? jakieś inne tuleje?Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P1060291.JPG
Wyświetleń:	138
Rozmiar:	55.0 KB
ID:	41288

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    To co zaznaczyłeś w kółku to tuleja zwrotnicy do niej jest mocowany wahacz tylny wzdłużny ( wleczony). Da radę to wymienić samemu ale trzeba wydrzeć z auta całą zwrotnicę czyli odkręcić wahacze poprzeczne, wahacz wzdłużny, amortyzator, zacisk hamulca, wyciągnąć czujnik ABS, ściągnąć tarczę hamulcową i można wziąć zwrotnicę na warsztat. Wybicie starej tulei i wprasowanie lub wbicie nowej to już nie problem. Potem składamy wszystko do kupy i jest git. tylko trzeba skontrolować zbieżność tylnych kół. Powodzenia
    Jeżeli nie rozbierałeś tylnego zawieszenia wcześniej to z obiema stronami schodzi trochę więc warto się zastanowić czy nie dać komuś zarobić te 40 zł. W skali trudności od 1 do 10 ta robota dostała by u mnie 7.
    Ostatnio edytowane przez kwasnybartek ; 10-12-2011 o 12:57
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zwoli
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kępno
    Auto
    Jest AR166 3.2V6 2006R Była AR 159 1.9 8V BYŁA alfa romeo 156 1,6 16v, 1998r
    Postów
    368

    Domyślnie

    http://allegro.pl/alfa-romeo-147-156...967196729.html czy taka tuleja sie nada? bo widzę że sprzedawca ma mniejszą i większą...skąd mam wiedzieć jaka jest u mnie?

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    Suwmiarka prawdę Ci powie. Nie wiem kolego dokładnie jakie idą w tym roczniku ale poszukam w warsztacie moich starych tulei i napiszę jaką maja średnicę. Rocznik bolidów mamy taki sam to i może tulejki będą takie same.
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  5. #5
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał kwasnybartek Zobacz post
    To co zaznaczyłeś w kółku to tuleja zwrotnicy do niej jest mocowany wahacz tylny wzdłużny ( wleczony). Da radę to wymienić samemu ale trzeba wydrzeć z auta całą zwrotnicę czyli odkręcić wahacze poprzeczne, wahacz wzdłużny, amortyzator, zacisk hamulca, wyciągnąć czujnik ABS, ściągnąć tarczę hamulcową i można wziąć zwrotnicę na warsztat. Wybicie starej tulei i wprasowanie lub wbicie nowej to już nie problem. Potem składamy wszystko do kupy i jest git. tylko trzeba skontrolować zbieżność tylnych kół. Powodzenia
    Jeżeli nie rozbierałeś tylnego zawieszenia wcześniej to z obiema stronami schodzi trochę więc warto się zastanowić czy nie dać komuś zarobić te 40 zł. W skali trudności od 1 do 10 ta robota dostała by u mnie 7.
    Co??? Chyba pomyliłeś to z inną tulejką. Nigdy, przenigdy nie demontowałem do wymiany tej tulejki innych elementów niż koło i tą srube która jest wlasnie przykrecana z wahacza wleczonego do zwrotniczy. Młotek i jakis grubszy płaski śrubokret maszynowy, opukujemy tulejke, lejemy równiez jakims penetratorem/odrdzewiadzem i musi wyjsc W każdej 156 jaką miałem tą tulejke tak wymieniałem i nigdy nie musialem demontowac do tego celu aż tulu elementów.
    Jak ta tulejka jest już wyrobiona dośc mocno to auto zaczyna myszkowac tyłem po drodze, oraz czuc to po wymacaniu tej tuleji reką i bujaniem wachaczami.

  6. #6
    Użytkownik Ogier Avatar xander83
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Szamotuły
    Auto
    AR 156 SW 1,9JTD 110KM 2002 ALFA ROMEO 147 JTD 2001
    Postów
    199

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o wymianę tej tulejki to wtrącę się na moment. Ja osobiście nie mam pojęcia jak można ją wymienić bez demontowania tarczy i zacisków hamulca. Nie żebym się wymądrzał ale ostatnio stanąłem twarzą w twarz z takim zadaniem i odpuściłem temat. Wybić ją można by było ale włożyć w to miejsce nową to raczej jak dla mnie nie wykonalne.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    Gdyby to było takie piękne jak mówisz to bym może tak zrobił. Jakoś nie wyobrażam sobie wybicia tulei w wiszącej na amortyzatorze zwrotnicy kiedy wszystko lata. Z drugiej strony co to za tuleja co wybija się śrubokrętem, chyba niezbyt mocna. A jak z wprasowaniem nowej na aucie? Skoro tak Ci się udało zrobić to tylko gratulować.
    Zmierzyłem średnicę zewnętrzną mojej starej tulei i ma 32 mm jeżeli to w czymś pomoże.

    ---------- Post added at 16:23 ---------- Previous post was at 16:20 ----------

    Cytat Napisał xander83 Zobacz post
    Ja osobiście nie mam pojęcia jak można ją wymienić bez demontowania tarczy i zacisków hamulca.
    Nawet na zdjęciu widać że osłona tarczy blokuje dostęp od jednej strony do tulei.
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zwoli
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kępno
    Auto
    Jest AR166 3.2V6 2006R Była AR 159 1.9 8V BYŁA alfa romeo 156 1,6 16v, 1998r
    Postów
    368

    Domyślnie

    Dzięki koledzy,kwasnybartek mamy ten sam rocznik to i średnica bd taka sama...raczej.. ale już mam jakiś punkt oparcia,co do wyciągnięcia tulejki raczej wyjdzie bez problemu bo ma duże luzy ale włożyć nową to już bez demontażu raczej ciężko bd.Jak sprzedawca mi odpisze to bd wiedział jakie ma te wymiary i jeśli bd miał 32 mm to taką wezmę.Bo rozumiem że dobre tuleje znalazłem na allegro.

  9. #9
    tomekb
    Gość

    Domyślnie

    witam
    w dziale "zrób to sam" jest dokładnie opisana wymiana tej tulei i nie jest to skomplikowana operacja

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Piotrek 156
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 98r.
    Postów
    99

    Domyślnie

    Cytat Napisał zwoli Zobacz post
    Dzięki koledzy,kwasnybartek mamy ten sam rocznik to i średnica bd taka sama...raczej.. ale już mam jakiś punkt oparcia,co do wyciągnięcia tulejki raczej wyjdzie bez problemu bo ma duże luzy ale włożyć nową to już bez demontażu raczej ciężko bd.Jak sprzedawca mi odpisze to bd wiedział jakie ma te wymiary i jeśli bd miał 32 mm to taką wezmę.Bo rozumiem że dobre tuleje znalazłem na allegro.
    to że ma luzy nie oznacza że łatwo wyjdzie robiłem kiedyś cały tył i rzeczywiste wyszła po odkręceniu śruby ale w zwrotnicy została jej zewnętrzna cześć jesli chodzi o montaż to nietrzeba ani demontować zwrotnicy ani prasy. Ja posłużyłęm się mocną srubą i porostu wprasowałem ją wkręcając należy tylko popodkładać podkładki o odpowiedniej srednicy tak aby cała silała wkręcanej tulei oparta była na jej zewnętrznej części (chodzi o to żeby nie cisnąć w środek bo guma będzie amortyzować) a i jakąś oliwka najlepiej przesmarować przed tym wciskaniem.

Podobne wątki

  1. [145] tylne zawieszenie
    Utworzone przez Przemeus128 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 28-07-2012, 12:04
  2. tylne zawieszenie
    Utworzone przez maxw-ch w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 19-08-2010, 21:33
  3. Tylne zawieszenie
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-03-2010, 19:49
  4. [155] Tylne zawieszenie.
    Utworzone przez Zun w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-05-2008, 20:35
  5. [166] tylne zawieszenie
    Utworzone przez DANIEL166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-04-2008, 19:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory