Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: Brak mocy, elastyki. Silnik przerywa na wyższych obrotach - 2.4 JTD 10V 136km

  1. #1
    KamilloV8
    Gość

    Domyślnie Brak mocy, elastyki. Silnik przerywa na wyższych obrotach - 2.4 JTD 10V 136km

    Witam ponownie, chcę ogólnie opisać problem bo szukałem i nie znalazłem podobnego tematu. Tydzień temu zamieniłem sie samochodami z pewnym forunowiczem którego nazwy jeszcze nie podam bo możę jeszcze się dogadamy. Zaraz po wejściu do niej czułem spadek mocy i za niską temperaturę i od razu wpadl do głowy mi przepływomierz, i tak też było. Po tym auto trochę ożyło, ale nadal nie było to to. Przy wyższych bieach od 1200 - 1600 obr w ogólę praktycznie nie przyśpiesza, od 1600-3000 obr ciągnie ale nie ma efektownego kopnięcia jak na 2.4 przystało, i teraz deser - powyżej 3000 zaczyna szarpać i przerywać jakby paliwa nie dostawała. Forumowicz twierdził że wymieniał wszystkie filtry i rozrząd jednak gdy zobaczyłem filtr powietrza przy okazji wymiany przepływki od razu kupiłem komplet z manna paliwowy, powietrza, kabinówke itp, nalałem jej do pełna na orlenie verwy bo z wiadomych przyczyn ten silnik np vpowera nie znosi, dolałem dobrego preparatu na czyszczenie wtrysków do CR no ale problem nadal pozostaje a wcześniej nawet nie przerywał... poprzednio nie wyskakiwał żaden błąd oprócz przepływu masy powietrza (przepływka którą wymieniłem) dzisiaj dopiero zauważyłem, że przerywa powyzej 3tyś a wczoraj wymieniałem filtr, dzisiaj jest suchy i nie ma żadnych wycieków wiec raczej nie ma mowy o zapowietrzeniu. Ręce mi już opadają, błagam pomocy! miał tak ktoś?

  2. #2
    hjeniu
    Gość

    Domyślnie

    Nie koniecznie musi być wyciek z filtra paliwa. Może ciągnąć lewe powietrze.

    Ja bym jeszcze raz założył filtr paliwa, jeśli nie pomoże odpowietrzył wtryski.

  3. #3
    predator
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał KamilloV8 Zobacz post
    Witam ponownie, chcę ogólnie opisać problem bo szukałem i nie znalazłem podobnego tematu. Tydzień temu zamieniłem sie samochodami z pewnym forunowiczem którego nazwy jeszcze nie podam bo możę jeszcze się dogadamy. Zaraz po wejściu do niej czułem spadek mocy i za niską temperaturę i od razu wpadl do głowy mi przepływomierz, i tak też było. Po tym auto trochę ożyło, ale nadal nie było to to. Przy wyższych bieach od 1200 - 1600 obr w ogólę praktycznie nie przyśpiesza, od 1600-3000 obr ciągnie ale nie ma efektownego kopnięcia jak na 2.4 przystało, i teraz deser - powyżej 3000 zaczyna szarpać i przerywać jakby paliwa nie dostawała. Forumowicz twierdził że wymieniał wszystkie filtry i rozrząd jednak gdy zobaczyłem filtr powietrza przy okazji wymiany przepływki od razu kupiłem komplet z manna paliwowy, powietrza, kabinówke itp, nalałem jej do pełna na orlenie verwy bo z wiadomych przyczyn ten silnik np vpowera nie znosi, dolałem dobrego preparatu na czyszczenie wtrysków do CR no ale problem nadal pozostaje a wcześniej nawet nie przerywał... poprzednio nie wyskakiwał żaden błąd oprócz przepływu masy powietrza (przepływka którą wymieniłem) dzisiaj dopiero zauważyłem, że przerywa powyzej 3tyś a wczoraj wymieniałem filtr, dzisiaj jest suchy i nie ma żadnych wycieków wiec raczej nie ma mowy o zapowietrzeniu. Ręce mi już opadają, błagam pomocy! miał tak ktoś?
    A niby czemu nie znosi Vpowera rozumiem z shella ???.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    j/w tez mnie ciekawi takie stwierdzenie bo mój jeździ praktycznie tylko na tym i bardzo mu "smakuje". A jeśli chodzi o twój problem to coś mi sie wydaję że to będzie regulator paliwa na pompie CR. Wyciągnij wyczyść i sprawdź co będzie

  5. #5
    KamilloV8
    Gość

    Domyślnie

    Jeśli pytacie dlaczego nie vpower? każdy dobry mechanik wam powie, ze w power jest przystosowany do nowszych silników, bo do naszych jest po prostu za suchy i wtryski tego nie lubią, na v powerze silnik głośniej pracuje, fak pali go mniej ale wtryskiwacze dostają po dupie. To paliwo jest pochodne od gazu ziemnego przez co nie ma takich właściwości smarowniczych jak inne, "normalne paliwa" dlatego każdy kto ma o tym choć trochę pojęcia z waszych dobrych mechaników i nie chce naciągać was na koszty powie wam, że w pover nie jest dobrym rozwiązaniem dla tego silnika. Ja obecnie tankuje tylko ultimeita (ten lepszy ON) na stacjach BP lub gdy muszę to na orlenie verwe...

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    była Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2001 r. jest VW Passat 2.0 TDI 2006 r.
    Postów
    241

    Domyślnie

    Cytat Napisał KamilloV8 Zobacz post
    Jeśli pytacie dlaczego nie vpower? każdy dobry mechanik wam powie, ze w power jest przystosowany do nowszych silników, bo do naszych jest po prostu za suchy i wtryski tego nie lubią, na v powerze silnik głośniej pracuje, fak pali go mniej ale wtryskiwacze dostają po dupie. To paliwo jest pochodne od gazu ziemnego przez co nie ma takich właściwości smarowniczych jak inne, "normalne paliwa" dlatego każdy kto ma o tym choć trochę pojęcia z waszych dobrych mechaników i nie chce naciągać was na koszty powie wam, że w pover nie jest dobrym rozwiązaniem dla tego silnika. Ja obecnie tankuje tylko ultimeita (ten lepszy ON) na stacjach BP lub gdy muszę to na orlenie verwe...
    Kamillo nie zgodzę się, jedyna różnica v power diesel polega na skromnym dodatku opracowanym przez tamtejszych inżynierów, który ma oczyszczać wtryski i układ, no i może dodawać trochę dynamiki. Pozatym jest to ten sam diesel co na innych stacjach od morza do gór tylko BP miało kiedyś własne dostawy statkami

  7. #7
    KamilloV8
    Gość

    Domyślnie

    Poczytaj trochę w internecie jak po v powerze padają wtryski choć by u kolegów na forum forda czy bmw...

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    była Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2001 r. jest VW Passat 2.0 TDI 2006 r.
    Postów
    241

    Domyślnie

    ok, taka jest moja opinia, nikogo nie namawiam. Z tego co wiem to Fordy z ostatnich kilku lat miały problemy z wtryskami z innych przyczyn, ale niech dyskutują dla mnie to nie jest wyrocznia ani też paplanina

  9. #9
    KamilloV8
    Gość

    Domyślnie

    No ja tylko mówię co sam stwierdziłem i trochę przeczytałem. To paliwo jest po prostu za suche i zaobserwuj ze na nim silnik trochę głośniej nawet pracuję

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,619

    Domyślnie

    Cytat Napisał KamilloV8 Zobacz post
    Poczytaj trochę w internecie jak po v powerze padają wtryski choć by u kolegów na forum forda czy bmw...
    Może u kolegów z forda padają ale JTD znakomicie się na V-power diesel spisuje - jest wręcz zalecany. Sam przez 6 lat lałem tylko to paliwo i silnik chodził i dalej chodzi jak zegarek
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  2. Po wymianie turbiny brak mocy 2.4JTD 136KM
    Utworzone przez czesioos w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-01-2015, 22:23
  3. Brak mocy na wyższych obrotach
    Utworzone przez iglak w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 05-12-2014, 18:55
  4. 2,4 jtd 136km, brak mocy po wymianie przepływomierza
    Utworzone przez 17bobek w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-04-2011, 08:24
  5. Brak mocy na wyższych obrotach
    Utworzone przez arek w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-03-2010, 19:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory