Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Bulgotanie z okolic podszybia i dziwny zapach

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ExO
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 2.5 V6
    Postów
    415

    Domyślnie Bulgotanie z okolic podszybia i dziwny zapach

    Ostatnio zauważyłem, ze po trochę większym deszczu na podszybiu podczas prze gazowaniu auta do 2k rpm słychać jakby bulgotanie wody. Ostatnio, poczułem również dziwny zapach z nawiewu.

    Zastanawia mnie czy może być to spowodowane zatkaniem jakiś kanalików odpływowych czy też sama kwestia podszybia.

    Do filtra jeszcze nie otwierałem, więc nie wiem czy jest mokry. Fakt filtr powinienem wymienić już jakieś 2 miesiące temu.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    To ja radzę tam jak najszybciej zajrzeć, wymontować to podszybie i sprawdzić, bo możesz tam mieć niezłe bajoro i nic o tym nie wiesz. Jak jest przykry zapach z nawiewów to sam sobie odpowiedz, co tam się może dziać.
    Przy okazji przeczyść kanaliki odprowadzające wodę z podszybia. Pozdrawiam.

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar michals_88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Warszawa - Ochota
    Auto
    156, 1.9 JTD 8v + 156 2.5 V6 Busso GTA Look + 147 16v 140 KM
    Postów
    256

    Domyślnie

    Ja mialem kiedys podobny problem, po deszczu moglem sie pluskac pod podszybiem, zatkany byl odplyw. Dodatkowo wlewala mi sie woda przez filtr kabinowy i wentylator do srodka auta:-)

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    A przypadkiem nagrzewnica nie cieknie a to bulgotanie to płyn cłodzący

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ExO
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 2.5 V6
    Postów
    415

    Domyślnie

    Już zrobione. po rozebraniu podszybia ukazał mi się jeden odpływ po środku auta, od strony kierowcy było sucho a od strony pasażera była tama i dalej stała woda na głębokość jakieś 6cm. oczyściłem cały kanalik, przepłukałem gorącą wodą. Filtr kabinowy wymieniłem, na starym były już nawet ogniska pleśni, podejrzewam, że od wilgoci panującej na podszybiu.

    Sprawa zamknięta.

    ---------- Post added at 22:47 ---------- Previous post was at 16:22 ----------

    No i jednak to nie było to. Z nawiewów już ładnie pachnie, ale bulgotanie pozostało. Przysłuchałem się dzisiaj uważniej temu i bulgotanie dobiega gdzieś z okolic nóg pasażera. Podłoga jest sucha. Jakieś wskazówki za co się brać?

    Dodam jeszcze jedno. Jak rozebrałem podszybie to w lewym rogu, patrząc z przodu na samochód, stała woda, a w niej był zaniżony jakiś nie długi wężach wchodzący dalej, może do kabiny. Może mi ktoś powiedzieć od czego on jest i czy możliwe, że to właśnie nim nalała się woda i tera coś bulgocze?

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Więc rada na bulgotanie. Woda Ci się kolego wlała przez obudowę filtra kabinowego do nagrzewnicy i wentylatora. łap to czym prędzej.

    Demontujesz schowek, głowa na podłogę. Ukazuje CI się obudowa silnika wentylatora nawiewu, zabezpieczona jedną srubą. Odkręcasz ją, potem demontujesz wentylator obracając jego obudowę - wychodzi w dół. Następnie po lewo masz opornik nawiewu ( a raczej dwa trazystory mocy), odkręcasz to też. Następnie montujesz sobie domowy odkurzacz z długą ssawką płaską i wsadzasz tą ssawkę jak najdalej w kierunku nagrzewnicy - wysysasz stamtąd syf, liście, wodę i co tam jeszcze będzie.

    Silnik dmuchawy wycągasz z obudowy plastikowej, suszysz go w domu na kaloryferze, traktujesz łożyska górne i dolne WD40 - nie żałuj sobie, silnikowi nic nie będzie. Auto najlepiej postawić w ciepłym na dwa dni, jak ni masz możliwości, to od dziewczyny,narzeczonej,żony lub matki czy babki pożyczasz suszarkę do włosów, wsadzasz ją w dziurę po wentylatorze i dmuchasz na maxa ciepłym w stronę nagrzewnicy. Kontroluj temperaturę plastików przy wyjściu powietrza tylko, ale nic się nie pownno stać. Dmuchasz tak dość długo, 10 minut z przerwami dla suszarki, aż wszystko wyschnie.

    Montujesz z powrotem silnik (uwaga na kabelki, żeby na 100% je podłączyć dobrze), opornik i wszystko przykręcasz. Pora na test

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ExO
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 2.5 V6
    Postów
    415

    Domyślnie

    Zabiorę się za to jedynie w tedy kiedy będę miał pewność, że to to. Nie zgadza mi się jedna rzecz. Filtr kabinowy był suchy i wlot nagrzewnicy również. Tama była za niska, żeby woda wpadła do nagrzewnicy i spłynęłaby normalnie odpływem.

    A co to za wąż o którym mówiłem?

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Tzw słoń, odprowadzenie wody z podszybia. A woda wlała Ci się nie nad, ale pod podstawką filtra. Tam nie ma żadnej uszczelki, jedynie gąbka, której po tak długim czasie został tylko ślad

    Tak czy owak to woda w kanałach nawiewu. Roboty max na godzinę jest.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ExO
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 2.5 V6
    Postów
    415

    Domyślnie

    Mam nadzieje, że ten "słoń" ;p nie odprowadza wody do właśnie kanałów nawiewu ;p A tak poważnie, skoro upierasz się,że to to, to jutro wkrętak w dłoń i wio.

    Pytanie jeszcze jedno. Jak zapobiec na przyszłość takiemu czemuś? Mogło się tak stać ze względu na zatkane podszybie?

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Właśnie dlatego tak się stało. Trzeba wyloty czyścić drutem, ja to raz na miesiąc robię i jest spokój.
    Na podstawkę filtra kabinowego daj wartwę silikonu sanitarnego, to uszczelni dół.

    Głowy sobie nie daję za to obciąć, ale to jedyna sensowna opcja. Chyba, że woda Ci się w drzwiach przelewa albo zapomniałeś o napoczętej butelce pod siedzeniem

Podobne wątki

  1. Zapach płynu chłodniczego + bulgotanie
    Utworzone przez sbl86 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-06-2014, 05:30
  2. [159] Dziwny dźwięk w okolicach deski - podszybia??????
    Utworzone przez coolman w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 30-01-2012, 21:12
  3. stuki z okolic podszybia
    Utworzone przez tomek921 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-09-2011, 22:49
  4. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-05-2011, 19:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory