Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Wymian turbo 2,4 jtd 20V

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Garwolin
    Auto
    156 2.4 20V 03', 147 1.9 JTD 06', 159 2.0 JTD 10'
    Postów
    95

    Domyślnie Wymian turbo 2,4 jtd 20V

    witam,
    Dzisiaj rano się okazało, że turbina mi skończyła żywot. Przed chwilą się do niej dostałem i oś wirnika ma bardzo duży luz (około 5mm), nie zauważyłem pobierania oleju.
    Mam w związku z tym kilka pytań:
    1. W związku z tym, iż planuję regenerację to czy ktoś może polecić dobrego fachowca? Czytałem pochlebne opinie o turbo-tec z Jaworzna, ale jeszcze nie wiem czy się zanadto nie cenią.
    2. Czy wymiana turbo to plug'n'play? Wyciągam starą zakładam nową i działa? Oczywiście olej też wymienię z filtrami.
    3. I ostatnie, wykombinowałem sobie, że skoro planuję regenerację to może uda mi się wymienić ją na inny typ i tu pytanie. Mając szansę wymiany czy turbina od 159 200km będzie pasowała bez kombinacji?

    z góry bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi!

    pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jose156
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    była AR 156 1.9 16v JTD M-jet 2003, obecnie 307SW 2008
    Postów
    68

    Domyślnie

    1. Turbosprężarki GARRETTa ze zmienną geometrią są nieregenerowalne - producent nie przewidział części zamiennych. Warsztaty regenerują ale nie wiadomo jak długo wytrzyma. Lepiej wymienić na używaną w dobrym stanie, ale to moja opinia, zrobisz jak zechcesz.
    2. Wymiana nie jest trudna ale chwilę się trzeba namęczyć. Najlepiej wyjąc razem z kolektorem i dopiero później odkręcac na spokojnie bo śruby przy turbie lubią się ukręcać. Jak założysz to niech chwilę pochodzi i złapie nowy olej. Nie pałuj jej od razu, ale to wiadomo.
    3. Nie będzie pasować

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafal0717
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzesioz Zobacz post
    witam,
    Dzisiaj rano się okazało, że turbina mi skończyła żywot. Przed chwilą się do niej dostałem i oś wirnika ma bardzo duży luz (około 5mm), nie zauważyłem pobierania oleju.
    Mam w związku z tym kilka pytań:
    1. W związku z tym, iż planuję regenerację to czy ktoś może polecić dobrego fachowca? Czytałem pochlebne opinie o turbo-tec z Jaworzna, ale jeszcze nie wiem czy się zanadto nie cenią.
    2. Czy wymiana turbo to plug'n'play? Wyciągam starą zakładam nową i działa? Oczywiście olej też wymienię z filtrami.
    3. I ostatnie, wykombinowałem sobie, że skoro planuję regenerację to może uda mi się wymienić ją na inny typ i tu pytanie. Mając szansę wymiany czy turbina od 159 200km będzie pasowała bez kombinacji?

    z góry bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi!

    pozdrawiam

    Witam. Też u siebie ostatnio przerabiałem temat wymiany turbo o zakładzie w jawożnie słyszałem dobre opinnie także do nich wysłałem ale okazało się że do mojej nie mają aktualnie części także wkońcu zdecydowałem się na zakład z wrocławia emp-turbo jak na razie jestem zadowolony ale jeżdźe na niej dopiero tydzień. A opis montażu dostałem wraz z nowym turbo.

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar michals_88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Warszawa - Ochota
    Auto
    156, 1.9 JTD 8v + 156 2.5 V6 Busso GTA Look + 147 16v 140 KM
    Postów
    256

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal0717 Zobacz post
    Witam. Też u siebie ostatnio przerabiałem temat wymiany turbo o zakładzie w jawożnie słyszałem dobre opinnie także do nich wysłałem ale okazało się że do mojej nie mają aktualnie części także wkońcu zdecydowałem się na zakład z wrocławia emp-turbo jak na razie jestem zadowolony ale jeżdźe na niej dopiero tydzień. A opis montażu dostałem wraz z nowym turbo.
    Witaj, a ile zapłaciłeś za regeneracje???(u mnie trochę inna bajka bo nie ma zmiennej geometrii) ale orientacyjnie można się dowiedzieć:-)

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Opel Vectra B, Alfa Romeo 156, 1,6 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    Od siebie dodam tylko że przed zalaniem nowego oleju warto zrobić płukankę silnika po to aby turbina miała lżejszą pracę bez osadów w oleju Większość firm regenerujących turbiny dodaje taką właśnie adnotację w karcie gwarancyjnej że gwarancja obowiązuje tylko i wyłącznie jeśli robiona była płukanka silnika

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafal0717
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    Cytat Napisał michals_88 Zobacz post
    Witaj, a ile zapłaciłeś za regeneracje???(u mnie trochę inna bajka bo nie ma zmiennej geometrii) ale orientacyjnie można się dowiedzieć:-)

    U mnie kosztowało to 1400zł ale z mojej starej nadawała się tylko obudowa a reszta to nowe części. Po wysłaniu każda turbina jest wyceniana osobno w zależności od uszkodzeń.

Podobne wątki

  1. Wymian kompletu poduszek pod silnik jtd
    Utworzone przez damian7110 w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-08-2015, 20:23
  2. Wymian silnika 2.4 JTD na Mjeta
    Utworzone przez shizowiec w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-07-2015, 17:30
  3. Wymian płynu chłodniczego
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 08-12-2013, 21:10
  4. Wymian koła dwumasowego w 2.4
    Utworzone przez cin1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30-09-2010, 21:53
  5. Wymian wkładu lusterka.
    Utworzone przez Lorxk w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-02-2010, 17:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory