Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Problem ze wspomaganiem.

  1. #1
    Markus91
    Gość

    Domyślnie Problem ze wspomaganiem.

    Witam pisze co do wspomagania a wiec odpowietrzony jest cały układ odrazu mówię że był wyciek z węża przelewowego od maglownicy ale przy okazji wymieniłem (zakułem) wąż zasilający i tu tkwi problem po zalaniu oleju do wspomagania i odpowietrzeniu nie działa wspomaganie na wolnych obrotach silnika a przy lekkim dodaniu gazu odrazu zaczyna działac wspomaganie wraz z większym dodaniem gazu kierownica chodzi lżej. Pytanie czym to moze być spowodowane ?? Odrazu pisze że przed wymianą wszystko było ok. Pozdrawiam


  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Ile przejechałes na juz pękniętym wężu wspomagania ? pytam bo jak Ci pękł wąż to pompa wspomagania chodziła na sucho i mogł ją szlag trafić. Czytałem jeszcze kiedys o źle zakutych przewodach - w tym wypadku też by to mogło miec swoje odzwierciedlenie wystarczy że sa za cieńkie albo źle zakute przez co jest za słabe ciśnienie na jałowym a jak dodasz gazu to jest go więcej.

  3. #3
    Markus91
    Gość

    Domyślnie

    Witam pampik wąż nie był pęknięty tylko była w nim dziurka jak od nakucia szpilką i z niego mi podciekało w zbiorniku był płyn poniżej max.A tak jak juz wspominałem przedtem wszystko było ok, a co do węża nowego tego przelewowego zakutego to właśnie gościu dorobił mi za mały (średnica) pojechałem do niego i mi przerobił na 12 a orginał ma o ile się nie myle 11 albo 11,5 a zasilający jest identyczny jak tamten bo tylko jeden odcinek mi wymieniał ten od pompy co się kończy pod zbiorniczkiem tylko ten kawałek. A mam pytanie jaki olej leją w orginale?? bo ja w sumie przedtem miałem zalany ATF (przynajmiej poprzedni właśniciel tak mówił) teraz też zalałem ATF tylko o ile się nie myle ATF10 i czy ma znaczenie teraz gęstość oleju?? bo mi się wydaje że tamten ATF był gęstrzy od tego co kupiłem czyli ATF10. Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez Markus91 ; 12-01-2012 o 18:17

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2,4JTD CF3 '02; 166 3.0V6 '00
    Postów
    126

    Domyślnie

    ATF II powinien być chociaż niektórzy leją też ATF III i podobno działa..

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Rzeszow
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTD 10V 1999r. Alfa Romeo 166 3.2 V6 2006r.
    Postów
    39

    Domyślnie

    Plyn ma byc ATF DEXTRON II, moim zdaniem zakuli weza ktory ma za mala srednice niech Ci to poprawia i wszystko bedzie ok

  6. #6
    Markus91
    Gość

    Domyślnie

    No ale przelewowy już mam większy od orginału bo mam 12 a poprzedni miałem 11,5 a zasilający tylko wymienił początek czyli od pompy aż pod zbiornik płynu wspomagania to jest moze około 12-15 cm mierzyłem i jest ta sama średnica pozatym podawałem mu wymiar i przy mnie to robił. Ja właśnie zastanawiam się nad tym płynem czy on coś nie bedzie miał cos wspulnego z tym.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar jary17
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Lidzbark Welski, Poland
    Auto
    164 3.0 12V była przesiadka na 166 3.0 V6 24V+156 1.6TS BMW E36 1.8is
    Postów
    504

    Domyślnie

    Odgrzeję temat bo mam dosłownie identyczny defekt. Tylko u mnie wymiana jest na nie zakuwane a dobre używki. Wspomagania brak tylko na wolnych, wysprzęglaniu, jazda na luzie (nie jeżdżę tak tylko w testach), po dodaniu gazu wspomaganie jest jak ręką odjął. Czym to jest spowodowane? Zatarta pompa? Zbyt małe ciśnienie podaję? Tylko najgorsze jest to, że przed wymianą węży wszystko było ok. Wymieniane były węże te od chłodniczki, czy mechanik mógł pomylić zasilanie z powrotem? No bo wyżej raczej nie można się pomylić bo jeden jest na klucz 17 a drugi na 19. Mógłby ktoś sprawdzić który jak przychodzi do chłodniczki, no chyba że ktoś wie.

  8. #8
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    A czym zalałeś? Słychać brzęczenie pompy? Jak słychać, to zapowietrzone, a jak jest cisza, to obstawiałbym za rzadki olej. Wiesz, stary olej gęsty był i pompa, nawet wyjechana, utrzyma na takim ciśnienie. A nowy już może "uciekać" i dopiero wyższe obroty dają radę podbić ciśnienie.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar jary17
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Lidzbark Welski, Poland
    Auto
    164 3.0 12V była przesiadka na 166 3.0 V6 24V+156 1.6TS BMW E36 1.8is
    Postów
    504

    Domyślnie

    Zalana ATF tak jak powinno być. Układ sam się odpowietrza. Po odebraniu auta dodatkowo popuściłem śrubę przy chłodniczce bo też myślałem że zapowietrzony. Jeżeli padła pompa to musi być od 3.0 czy podchodzi od innego modelu?

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Pompy wspomagania we wszystkich V6 2.5, 3.0, 3.2 są te same. Przyczyny opisywanych objawów to: uszkodzona pompa, zapowietrzony układ, zły olej. Chłodniczka jest na powrocie oleju z przekładni do zbiorniczka wyrównawczego i pomylenie wężyków przy chłodniczce nic nie robi. Układ powrotu praktycznie jest bezciśnieniowy.
    Ostatnio edytowane przez stanlizak ; 23-04-2014 o 06:59

Podobne wątki

  1. Problem ze wspomaganiem:(
    Utworzone przez Struzyniak w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 21-06-2014, 16:23
  2. [156]Problem ze wspomaganiem
    Utworzone przez bartman44 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-10-2011, 16:08
  3. Problem ze wspomaganiem w AR 166 2.5 V6
    Utworzone przez PrzemekZ81 w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 05-02-2011, 21:41
  4. [145] problem ze wspomaganiem
    Utworzone przez Bobrytowa w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 19-11-2009, 07:21
  5. [145] Problem ze wspomaganiem
    Utworzone przez Marek75 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-08-2008, 21:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory