Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Za dużo płynu od wspomagania w zbiorniczku

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Postów
    108

    Domyślnie Za dużo płynu od wspomagania w zbiorniczku

    Witam jak w temacie zima zaatakowała mi moją alfę 166. wszystko było w porządku aż do piątku gdy rano wychodzę do pracy z lekkim niepokojem, gdyż temp na zewnątrz była -22^c, ale wchodzę do samochodu i moje 2.4jtd zapaliło praktycznie na dotyk, więc ja zadowolony wychodzę z samochodu oskrobałem sobie szybę po czym wróciłem. silnik sobie chwilę popracował i wyjeżdżam, przejechałem może z 500m silnik z 2 razy szarpną i zgasł. odrazu się zorientowałem że to parafina wydzieliła się z ropy postałem chwilę na poboczu po czym udało mi się go jeszcze uruchomić. starałem się wrócić z powrotem do domu, ale nie dałem rady stanął i już nie zapalił więc wepchnąłem go na parking. wieczorem przy pomocy drugiego samochodu i kierowcy zaholowałem go do siebie na parking zobaczyłem plamę płynu podobnego do oleju. okazało się że to płyn od wspomagania zaczyna się lać gdy kręcę kierownicą. zerkam do zbiorniczka z płynem, a tam jest go wręcz za dużo pod sam korek a latem poziom płynu był w normie. Jak sądzicie czy ten wężyk z góry jest przelewowy w razie za dużej ilości wycieka czy raczej rozwaliło mi maglownicę.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 11-02-2012 o 10:30 Powód: Warto postawić trochę kropek i przecinków

  2. #2
    kliza
    Gość

    Domyślnie

    Moja też wczoraj zamarzła. Kolega SŁOWIK zaoferował pomoc (za co jestem bardzo wdzięczny). Zaholowaliśmy moją alfe do jego garażu, gdy odczepiałem linkę zauważyłem plamę płynu od wspomagania. Odkręciłem zbiornik a tam full. Myślałem, że też może maglownice rozwaliło ale dzisiaj alfa po rozgrzaniu w garażu zapaliła a i wycieku brak. Zrobiłem kilkanaście kilometrów sprawdziłem stan płynu i jest ok.
    Ostatnio edytowane przez kliza ; 04-02-2012 o 14:38

  3. #3
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Cudowne rozmnożenie płynu wspomagania

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Postów
    108

    Domyślnie

    aha uspokaja mnie ten fakt możliwe że w siłownik od wspomagania dostało się powietrze przez to pchnęło nadmiar płynu do zbiornika a co do marznącego paliwa to proponuje omijać stację shell szczególnie zimą no chyba że chcecie żeby wasze paliwo zamieniło się w Budyń

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    A propo paliwa to rozmawiałem dzisiaj ze znajomym pracującym na "markowej stacji" i powiedział mi ciekawą rzecz. Paliwo arktyczne dostali dopiero w środę, bo wcześniej nie było mrozów i szef zamawiał przejściowe (do -13). A jak się pojawiły mrozy, to nie mieli miejsca w zbiornikach żeby wlać.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzej_ Zobacz post
    ... a co do marznącego paliwa to proponuje omijać stację shell szczególnie zimą no chyba że chcecie żeby wasze paliwo zamieniło się w Budyń
    cały czas leje diesla zwykłego na Shell'u np tydzień temu 50 l nie do,daje uszlachetniaczy, moje autko pali normalnie bez żadnych humorów i nierównych obrotów, gdzie znajomych autka potrafiły mieć nierówne obroty lub nie odpaliły jedno nawet padło podczas jazdy a inne normalnie ruszyły. Zawsze olej i filtry wymieniam przed zimą. Inna sprawa że stacja stacji nierówna (chyba).
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

  7. #7
    Numberuno
    Gość

    Domyślnie

    Ja tankowałem na Orlenie w poniedziałek (było prawie pusto a zalałem za 150zł) i we czwartek już miałem poważne problemy z odpaleniem. Dolałem dodatku ale po drodze na Statoila mi zgasła jeszcze 2 razy. Dolałem za kolejne 150zł i jest dużo lepiej. Także na pewno na początku tygodnia było jeszcze przejściowe.

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Postów
    108

    Domyślnie

    wlałem wczoraj uszlachetniacza do paliwa dzisiaj naładowałem akumulator wykręciłem filtr paliwa w którym zamiast oleju napędowego była biały płyn z gródkami przypominające mleko ogrzałem w domu po czym wkręciłem i ruszyła z kopyta zrobiłem rundkę płyn od wspomagania całe szczęście nie wycieka więc w tym roku zima już mnie nie pokona (mam taką nadzieje) i z własnego doświadczenia doradzam dolewać uszlachetniaczy przy takich dużych mrozach nie zależnie na jakiej stacji się tankuje. Ja takiego błędu już więcej nie popełnię

  9. #9
    predator
    Gość

    Domyślnie

    Ja kupiłem uszlachetniacz BOSCHa po tym jak odebrałem bellę 35 zł za flaszkę wystarcza na ok 240 L.

  10. #10
    michals
    Gość

    Domyślnie

    Panowie, jestem tutaj nowy na forum. mam jedno pytanie. Mam problem z uruchomieniem alfy 166 2.4jtd Alfa stala nie odpalana przez kilka dni, wiec zanim ja dzisiaj rano odpalilem ladowalem przez cala noc akumulator. Objawy sa nastepujace akumulator ok, rozrusznik kreci, alfa odpala, i doslownie po sekundzie gasnie. Nie mam w tym momencie mozliwosci schowania jej w cieplym garazu. Chcialem sprawdzic filtr paliwa, ale nie mam pojecia gdzie on jest i jak go zdemontowac. Prosze o informacje gdyz w instrukcji tej informacji nie znalazlem w innych watkach na forum rowniez nie widze Pozdrawiam.

Podobne wątki

  1. [Brera] Wysoki stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego.
    Utworzone przez zuch10 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 03-01-2016, 20:49
  2. ile płynu w zbiorniczku płynu hamulcowego/sprzęgła
    Utworzone przez PiotrekPe w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-02-2014, 15:47
  3. [164] poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku
    Utworzone przez mlodyamper2 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-02-2012, 06:45
  4. Ubyło płynu w zbiorniczku
    Utworzone przez Weron w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-02-2012, 20:29
  5. Ubywa mi płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym
    Utworzone przez alfawm w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-07-2010, 19:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory