Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: wydech ,problem z katalizatorem , priorytet

  1. #1
    majster1983
    Gość

    Domyślnie wydech ,problem z katalizatorem , priorytet

    Witam,
    Wiem ze moze problem był juz wałkowany ale jestem nowy na tym forum więc wybaczcie ,będę wdzieczny za wszelka pomoc.
    Ostatnio posypal mi sie katalizator ,tak dokumentnie ze zapchał cały wydech az alfa moc straciła i trzeba było przedmuchać i wyczyścic wydech .
    Niestety katalizator wydaje metaliczny dzwięk szczególnie powyżej 3 tys obr. co bardzo wkurza ,na zamienniki nie chciałbym zmieniać gdyz w wiekszosci działaja jak strumienice a o oryginale zapominam ze względu na cenę ,Alfa z pustym katalizatorem wchodzi idealnie na obroty a spalanie sprawdziłem na tym samym poziomie ,stąd moje pytanie:
    czy wydech w mojej Alfie tjKliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	foto 1.jpg
Wyświetleń:	124
Rozmiar:	19.3 KB
ID:	47137katalizator i rure za nim mozna zamienic
    tym
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	foto 2.jpg
Wyświetleń:	141
Rozmiar:	15.6 KB
ID:	47138
    wiem ze to sa dwa rozne wydechy z różnych rocznikow ,pytam glównie o rozmiar czy długość rury plus katalizator jest taki sam jak rury z drugim tłumikiem ( nr 2)
    czy obędzie sie bez cięcia i spawania ,dodam na katalizatorze mi nie zależy .
    pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Ja niewiem ale jak masz resztę wydechu zdrową to kupiłbym "zamiennik" katalizatora ( tłumik ) za pare złotych . Katalizator jak piszesz jest drogi a brzęczy ci stary bo pusty . Wyglądem ten "zamiennik" przypomina kata więc nie powinno być problemów na przeglądzie chyba,że pan diagnosta zapragnie badania spalin...

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 (88KW)120KM LPG OMVL DREAM XXII
    Postów
    347

  4. #4
    majster1983
    Gość

    Domyślnie

    Dzieki za link do strony ale na tej stronie nie ma katalizatora do mojego typu wydechu ,mój typ wydechu to ten pokazany na "foto 1" .natomiast wydech z foto 2 to z tego co mi wiadomo układ wydechowy z młodszych roczników ale nie jestem pewien i stąd pytanie czy kata z rurą nr 16.95 na foto 1 ,mozna zamienic na nr 16102 z foto 2 , głowniw chodzi oto czy jest to ta sama długość czy trzeba ciąć i spawać ,jesli ktoś robił taki zabieg proszę o odpowiedź ewentualnie namiary na tanie zamienniki kata .( i czy w przypadku zamienników efekt metalicznego brzeczenia nie bedzie taki jak w przypadku pustego kata )
    dziękuje z góry za wszystko jak nie wiem co .
    pozdrawiam

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Matko Boska Częstochowska .....900pln!!!!!! To napewno bym nie inwestował w kata....

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Skierniewice
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 99r.
    Postów
    17

    Domyślnie

    Witam,
    miałem zamontowany tłumik środkowy z rurką razem z modelu po Fl, kupiłem tak do sprawdzenia, z montaże nie ma żadnych problemów jedynie tłumik końcowy cofnie Ci się o maksymalnie 0,5 - 1 cm.
    Na pewno chętniej wkręcał się na obroty niż z katalizatorem do tego z niższych obrotów już wyrywał do przodu niż na kat. dodatkowo nie było drgań karoserii kiedy potrafiło się w nagłych przypadkach przydusić silnik na chwile.(Chodzi o gwałtowne przyśpieszenie z niskich obrotów na wysokim biegu),troszeczkę mocniej dźwięk zaczął buczeć z wydechu, wadą jest że jednak bardziej był wyczuwalny zapach spalin niż z katalizatorem. Spalanie się nie zmieniło.Tylko uważaj bo spaliny nie będą miały żadnego oporu więc bardzo szybko będą wpadały do tłumika końcowego więc może Ci go wydmuchać;p
    A tak to same plusy
    U siebie zdemontowałem ponieważ kupiłem używany i wkład tłumika niestety po uderzeniu ręką w puszkę latał;/
    Przy montażu wymień uszczelkę na nową po między portkami a tłumikiem środkowy, bo na pewno na starej będzie mógł pierdzieć na łączeniu;p
    Testowane na Alfie 156 1.8 TS 99r.
    Kupuj nówkę nie używkę bo dużo więcej nie kosztuje
    http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-al...085674415.html
    Pozdrawiam

  7. #7
    majster1983
    Gość

    Domyślnie

    I takiej odpowiedzi oczekiwałem .
    Marrion dziekuje ci bardzo gdybyś był z łodzi normalnie postawił bym flachę .
    To jutro kupuje i do dzieła choc jeszcze dzis czeka mnie 250 km traski wiec będę musiał jakos dac radę.
    dziekuje i pozdrawiam

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dziun_bg
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS
    Postów
    47

    Domyślnie

    Jeśli tylko katalizator się posypał to wymień go na zamiennik typu serce, cena około 150zł. Długość taka jak kat więc spawać ie trzeba. A co do tłumika środkowego zamiast kat to wiele Ci to nie da. Sam aktualnie mam taki zamontowany i powyżej 3tyś . obrotów słychać metaliczny dźwięk. Powodem tego dźwięku są spaliny uderzające z dużą prędkością o tylną ściankę tłumika środkowego. Zamiennik typu serce ma budowe , można powiedzieć, w jakimś stopniu zbliżoną do kat i PODOBNO(bede wiedział na 100% jak założę na dniach taki) metaliczny dzwiek nie wystepuje. Pzdr.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 (88KW)120KM LPG OMVL DREAM XXII
    Postów
    347

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nazar Zobacz post
    Matko Boska Częstochowska .....900pln!!!!!! To napewno bym nie inwestował w kata....
    hehe 900zł to nic ,co usłyszałem w ASO to nogi mi się ugięły...

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Skierniewice
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 99r.
    Postów
    17

    Domyślnie

    U siebie też słyszałem u siebie taki metaliczny dźwięk powyżej 3tyś. ale okazało się że spaliny nie miały żadnego oporu jak przy kacie i wydmuchały do końca tłumik końcowy(taki sam dźwięk występował z tłumikiem jak i z katem)
    A wymiana kat na tlumik jest "plug and play";p

Podobne wątki

  1. [159] Priorytet włączenia radia
    Utworzone przez smiglon w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-01-2016, 10:32
  2. Problem z odpaleniem...(strzelanie w wydech)
    Utworzone przez Rychu147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 31-10-2012, 21:25
  3. Problem z Sondą Lambdą/Katalizatorem?
    Utworzone przez tomas1117 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-11-2011, 19:52
  4. Problem z katalizatorem
    Utworzone przez greg.79 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-08-2010, 14:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory