Witam! Musze wymienic przewody hamulcowe i nie bardzo wiem na jakie. Szukalem i znalazlem taki przekroj cenowy (od 20-400 pln) do tego jedne w oplocie drugie nie troche zgluplem. Koledzy co polecacie i czym sie roznia jedne od drugich?
Witam! Musze wymienic przewody hamulcowe i nie bardzo wiem na jakie. Szukalem i znalazlem taki przekroj cenowy (od 20-400 pln) do tego jedne w oplocie drugie nie troche zgluplem. Koledzy co polecacie i czym sie roznia jedne od drugich?
w oplocie mniejszy fadding ale nie wiem czy tak mocno rozgrzejesz płynZgaduję ze chodzi Ci o gumowe a nie miedziane. Ja osobiście brał bym w oplocie na przód bez na tył. Goodridge w oplocie z tańszej serii powinny dać radę. Możesz o sylikonach poczytać ale ja osobiście im nie ufam
![]()
W intercarsie za komplet 4 przewodów gumowych zapłacisz ok. 100zł. Jeśli jednak chcesz mieć spokój na dłużej i zwiększyć skuteczność ukadu hamulcowego, zainwestuj w stalowe oploty. Przewody w oplocie stalowym nie rozciągają się, więc hamulce są znacznie lepiej dozowalne, masz więcej czucia na pedale hamulca. Dodatkowo sa trwalsze, naprawdę ciężko je uszkodzić. Przy wymianie zwróć uwagę na 3 rzeczy. Jedna jest taka, że przy odkręcaniu przewodu elastycznego od sztywnego prawie na pewno zniszczysz przynajmniej jedną końcówkę przewodu sztywnego. Wiąże się to z wymianą całego przewodu od pompy. Kolejna sprawa to (tak było u mnie) konieczność sprawdzenia przewodów sztywnych, szczególnie tych od tylnych hamulców w miejscu zagięcia przy tłumiku środkowym. Mi tam zgniło był dość duży wyciek. Tylnych przewodów nie sztywnych nie musisz wymieniać od samej pompy, gdyż mają one dodatkowe miejsce łączenia w okolicy przekładni kierowniczej co znacznie ułatwia robotę. Trzecia sprawa jest drobna, ale istotna: po zamontowaniu pzewodów elastycznych z przodu sprawdź dokładnie, czy przy maksymalnym skręcie kół przewód nie dotyka do blaszki mocującej tenże przewód do zwrotnicy. Łatwo ją przegiąć, a wystarczy kilka mm i przewód powoli przy każdym skręcie kół będzie się przecierał co prowadzi do awarii. Jak po montażu przy lewym zacisku skręcisz koła max w lewo będziesz wiedział o co chodzi.
Ja na tą chwilę mam wymieniony każdy centymetr przewodów zarówno elastycznych jak i sztywnych i dopiero teraz jestem ich w 100% pewien.
a cos takiego moze byc http://shop.alfisti.net/Tuning-Styli...Set::2877.html ? A od 3.0 beda pasowac do 2,5?
proponuje tez sprawdzic w jakim są stanie stalowe, czy juz ich korozja nie żre
Od 3.0 będą pasować, o ile masz też zaciski brembo.