Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 33

Temat: Giulietta 1.4 Multiair TCT praca skrzyni i dziwne ogłosy.Opinia o TCT

  1. #1
    wmatys
    Gość

    Domyślnie Giulietta 1.4 Multiair TCT praca skrzyni i dziwne ogłosy.Opinia o TCT

    Witam wszystkich na forum.Od miesiąca jestem użytkownikiem alfy romeo jak w tytule. Jest to pierwsza Alfa w moim życiu. Oczywiście bałem się awaryjności samochodów alfa ale zaryzykowałem.Alfa ma już 3500km przejechane i mam mieszane uczucia. Jeśli chodzi o prowadzenie średnio. Tył lubi wręcz uwielbia uciec przy mocnym hamowaniu w zakręcie.
    Do sedna.

    Skrzynia TCT wg mnie to wielki niewypał(mam porównanie do DSG) tryb Dynamic nie nadaje się zupełnie do miasta w innych trybach jest lepiej natomiast praca skrzyni, zmiana biegów przy pedale w podłodze jest średnio dopracowana (występują szarpnięcia) czasami skrzynia sama nie wie co chce zrobić. Przykładowo toczę się 10km/h i wciskam gaz do połowy i przez 2 sekundy auto nie wie co ma zrobić i dopiero zaczyna jechać jak należy. czasami skrzynia gubi sie i przeciąga bez sensu bieg lub trzyma zbyt niski. Od kilku dni z układu napedowego dobiega niepokojący dźwięk. Konkretnie w korku toczę się delikatnie trzymam hamulec (wręcz muskam go) i słychać dźwięk a'la chrobotanie,klepanie.Słyszalne przy wyłączonym radiu i nawiewach ale jednak slyszalne dodatkowo dochodza delikatne szarpnięcia. W tygodniu serwis i zobaczymy co będzie. Spalanie alfy w mieście to kosmos. Fakt mam ciężką nogę ale 13-15 litrów na 100 z silnika 1.4turbo to jakiś kosmos.

    Pozdrawiam i dzielcie się swoimi opiniami.

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Quadrifoglio156
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    czarny
    Postów
    421

    Domyślnie

    Cytat Napisał wmatys Zobacz post
    Witam wszystkich na forum.Od miesiąca jestem użytkownikiem alfy romeo jak w tytule. Jest to pierwsza Alfa w moim życiu. Oczywiście bałem się awaryjności samochodów alfa ale zaryzykowałem.Alfa ma już 3500km przejechane i mam mieszane uczucia. Jeśli chodzi o prowadzenie średnio. Tył lubi wręcz uwielbia uciec przy mocnym hamowaniu w zakręcie.
    Do sedna.

    Skrzynia TCT wg mnie to wielki niewypał(mam porównanie do DSG) tryb Dynamic nie nadaje się zupełnie do miasta w innych trybach jest lepiej natomiast praca skrzyni, zmiana biegów przy pedale w podłodze jest średnio dopracowana (występują szarpnięcia) czasami skrzynia sama nie wie co chce zrobić. Przykładowo toczę się 10km/h i wciskam gaz do połowy i przez 2 sekundy auto nie wie co ma zrobić i dopiero zaczyna jechać jak należy. czasami skrzynia gubi sie i przeciąga bez sensu bieg lub trzyma zbyt niski. Od kilku dni z układu napedowego dobiega niepokojący dźwięk. Konkretnie w korku toczę się delikatnie trzymam hamulec (wręcz muskam go) i słychać dźwięk a'la chrobotanie,klepanie.Słyszalne przy wyłączonym radiu i nawiewach ale jednak slyszalne dodatkowo dochodza delikatne szarpnięcia. W tygodniu serwis i zobaczymy co będzie. Spalanie alfy w mieście to kosmos. Fakt mam ciężką nogę ale 13-15 litrów na 100 z silnika 1.4turbo to jakiś kosmos.

    Pozdrawiam i dzielcie się swoimi opiniami.
    Fakt, kosmos - musisz mieć cegłę zamiast stopy. Mnie w dynamicznej miejskiej jeździe spala 10 do 12 max.
    Poza tym... VW żywi się powietrzem wydychanym przez właściciela ? Miejskie legendy ...
    Alfa 156 2.0; Alfa 156 1.8, Alfa 145 1.4, Alfa 156 2.5V6 Modyficata, Alfa Giulietta M-Air Distinctive Sport Edizione Autodelta.
    LEGENDA ALFA ROMEO: ALFETTA.PL

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    15 litrów?! U mnie w trybie 50/50 spalała zawsze poniżej 9 litrów, w trasie da się zejść poniżej 8 litrów, ale to już trzeba bardzo delikatnie jechać. Co do prowadzenia się nie mam żadnych zarzutów, a hamuje się PRZED zakrętem, a nie w nim .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    15 litrow przy lekkim aucie i 170 konnym silniku (ponoc oszczednym) to masakra...
    Pewnie automat TCT powoduje wieksze spalanie ale i tak podejrzana sprawa zeby +3 litry w stosunku do tego co pisze kolega Quadrifoglio156.
    To ile pali QVka 20 ? bo w to ze producent napisze w instruckji np ze pali 9 czy 6 to nie watpie

    OT. Myslalem ze ze spalaniem nowsze benzyniaki wypadna lepiej, duzo lepiej. Wiem ze poronwanie troche z czapy, ale to juz moj (fakt nie Julka i jottedeem) czolg majac 80 koni wiecej pali przy ostrej jezdzie max 12 w miescie, w trasie 8 i mniej i wcale nie jest to po emerycku...
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 10-04-2012 o 09:37

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Tyle, że TCT raczej zmniejsza spalanie w porównaniu z ręczną skrzynią (wg katalogu o 0.7 litra w trybie mieszanym), a co do TBi, to przy naprawdę maksymalnym pałowaniu (jazda próbna, z 4 osobami na pokładzie w dodatku) w Brerze (fakt, wersja 200-konna, a tu jest 235, ale dużej różnicy nie powinno być) zrobiliśmy 13,5 litra, a naprawdę nie było zmiłuj, więc tych 15 nie potrafię sobie wyobrazić.
    Prawda jest taka, że ten cały downsizing jest dla mnie mocno naciągany, bo kiedy załącza się turbina i tak jest wir w baku.

    Spalanie katalogowe w wolnossącej 147 było na poziomie 8.1 na setkę i 8.3 - 8.4 można było spokojnie zrobić, jeżdżąc całkiem dynamicznie. Tutaj spalanie katalogowe w trybie mieszanym to 5.9, a poniżej 8.4 ciężko zejść. Czyli liczby błyszczą tylko w katalogach, rzeczywistość jest zgoła inna.
    Ostatnio edytowane przez radosuaf ; 10-04-2012 o 10:01
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar janek
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Porto
    Auto
    było: 147, Giulietta, Giulia, Spider '85 jest Tonale '24
    Postów
    485

    Domyślnie

    15 to wcale nie taka abstrakcja. Jeżdżę głównie w D i w mieście spokojnie jestem ten wynik w stanie osiągnąć (jak zmieniasz biegi, żeby następny spadał na 2500 obrotów zamiast poniżej 1500 jak sugeruje tryb N). Na trasie mam około 9. Moja dziewczyna jeżdżąca głównie w N i raczej mało nerwowo w mieście ma poniżej 7 (trasa nawet poniżej 6) więc dane katalogowe nie są przesadzone. Jednak wolę większe spalanie i większy uśmiech.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    To już jest chyba kwestia np. wyhamowywania silnikiem, kiedy się widzi czerwone światło 100m z przodu itp, bo ja też jeżdżę raczej żwawo, chociaż fakt, że 3 tysiące obrotów rzadko przekraczam. Z drugiej strony poniżej 2 tys. też raczej nie spadam, dużo wachluję biegami. Jeżdżę głównie w N.
    Spalanie poniżej 6 litrów jest dla mnie absolutnie niewyobrażalne, skoro przy utrzymywaniu 3 tys. obrotów (jakieś 110 - 120 km/h) Alfa zasysa 9 litrów paliwa na każde przejechane 100 km... Trzeba by chyba jechać cały czas równo jakieś 70 - 80 km/h.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    MA TCT
    Postów
    88

    Domyślnie

    Przedostatni bak tylko po Warszawie 9.3 czasem troche sie pobawilem w trybie D i manetkami. Ostatni bak srednia 8.0 70 % trasa. Wczoraj trasa głównie DK17 260 km dosyć dużo wyprzedzania po kilka aut na raz (duży tłok) ale staralem sie jechac bardzo plynnie splanie 7.4l. Srednia z 10tys 8.5l 50/50 miasto/trasa. Najnizsze spalanie trasa 100 km jazda do 100 km/h mało wyprzedzania 5.5l. Staram sie jak najwiecej uzywac tempomatu bo zauwazylem ze duzo wiecej pali gdy sam staram sie utrzymywac predkosc. Silnik 1.4 MA skrzynia TCT. Aby osiagac spalanie na poziomie 15 litrow to chyba trzeba jezdzic po miescie w systemie tylko zero-jedynkowym.
    Ostatnio edytowane przez teon ; 10-04-2012 o 11:58

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    O! I te 8.5 się pokrywa z tym, co mi wychodzi .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    ...
    Prawda jest taka, że ten cały downsizing jest dla mnie mocno naciągany, bo kiedy załącza się turbina i tak jest wir w baku.
    ...Tutaj spalanie katalogowe w trybie mieszanym to 5.9, a poniżej 8.4 ciężko zejść. Czyli liczby błyszczą tylko w katalogach, rzeczywistość jest zgoła inna.
    chyba dochodzimy do sedna sprawy...

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Spalanie poniżej 6 litrów jest dla mnie absolutnie niewyobrażalne, skoro przy utrzymywaniu 3 tys. obrotów (jakieś 110 - 120 km/h) Alfa zasysa 9 litrów paliwa na każde przejechane 100 km... Trzeba by chyba jechać cały czas równo jakieś 70 - 80 km/h.
    ok czyli jak schodzisz z wysokich i jezdzisz na niskich obrotach to wtedy pali katalogowo, ale wtedy jaki jest sens kupowania beznyny ktora powinno sie krecic wysoko...
    Niskie obroty masz w dieslu...
    Mysle ze producent jednak niezle przeklamuje na danych katalogowych w stylu z gorki, z wiatrem, muskajac lekko pedal a najdziwniejsze ze zaleca jezdzic beznyna jak dieslem ;-)

Podobne wątki

  1. Giulietta 1,4 Turbo MultiAir 170PS
    Utworzone przez SirDeav w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-01-2015, 21:23
  2. [Giulietta] Giulietta 1.4 TB MultiAir TCT - Kasowanie przeglądu!
    Utworzone przez Badsheep w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 03-12-2014, 15:01
  3. Test Alfa Romeo Giulietta 1,4 TB MultiAir według Autokult.pl
    Utworzone przez r.warecki w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-03-2011, 19:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory