Witam,
mam problem z alternatorem w 2.0 TS 16V.Zaczęły szumieć łożyska.Pytanie moje-czy ktoś wyjmował już alternator i z której strony.Czy trzeba odkręcać silnik bądź zawieszenie.?Alternator jest z tyłu pod pompom wspomagania.
Witam,
mam problem z alternatorem w 2.0 TS 16V.Zaczęły szumieć łożyska.Pytanie moje-czy ktoś wyjmował już alternator i z której strony.Czy trzeba odkręcać silnik bądź zawieszenie.?Alternator jest z tyłu pod pompom wspomagania.
najłatwiej wyjąć półoś i alternator wyjdzie dołem, możesz też wyjąć kolektor dolotowy z przepuchą i targać go w stronę skrzyni
verdebiancorosso
Odkręcasz kolejno
- przednią część układu wydechowego (najpierw odepnij wtyczkę sondy) i wyciągnij "na zewnętrzny"
- podstawiasz lewarek na połączeniu skrzyni i silniki
- odkręcasz dolną poduszkę silnika
- odkręcasz alternator i kładziesz go na półosi
- podnosisz silnik lekko na wcześniej ustawionym lewarki aż do momentu kiedy alternator będzie miał na tyle miejsca by go wyjąć
Masa frajdy
Co do półosi jak Kolega wyżej napisał, można ale wg mnie to zbędne.
Ostatnio edytowane przez aniol_jojo ; 02-04-2012 o 07:27
"Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
jest: 156 2.4 JTD 04r...
była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...