Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: [156] IV bieg - problemy

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar krzychoo
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 147 Q2 JTD 16V
    Postów
    116

    Domyślnie [156] IV bieg - problemy

    Z cyklu: tym razem skrzynia biegów.
    Podczas jazdy pojawił się problem z wbiciem IV biegu - opór, ale po krótkiej szarpaninie bieg wskoczył. Teraz wskakuja nawet bez dużego wysiłku, ale tak jak by droga lewarka była nieco krótsza. Za to żeby wyjąć czwarty bieg (na luz, na V, na III - obojętne) trzeba przyłożyć bardzo dużo siły (jest ogromy opór). Pozostałe biegi chodzą bezproblemowo. Wycia, czy też stukania ze skrzyni nie zaobserwowałem. W czym Waszym zdaniem może być problem (i ile kosztować)?

  2. #2
    Dj.iCE
    Gość

    Domyślnie

    Tu na forum przypomina mi się, że był już taki sam temat i te same obiawy.
    Wydaje mi się, że to może być synchronizator biegu, a czasem to też wina niskiego poziomu oleju chociaż bardziej pasuje mi ten synchronizator biegu IV bo mialeś opór w obie strony i nie wchodzi do końca bieg. Ja miałem mały czasem problem przy redukcji z V na IV bieg bo nie chcial wskoczyc w IV - obejzalem autko od dolu i byl wyciek oleju więc oddalem znajomemu, który uszczelnil mi miejsce wycieku, wymieniliśmy olej i wszystko jest ok.

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar krzychoo
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 147 Q2 JTD 16V
    Postów
    116

    Domyślnie

    Teoretycznie mógł by to być synchronizator, ale nie jestem do końca przekonany. Opór jest taki bardziej "gumowy", przy zmianie biegów nie słychać zgrzytów, nie czuć też na drążku tego wrażenia "zazębiania" się trybów skrzyni jak np. przy złym wysprzęglaniu.
    Aha, a dzieje się to również na postoju, więc nie sądzę, żeby to był problem z synchronizatorem.

  4. #4
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Miałem podobne problemy z biegami lecz ze wstecznym i z piątką.Do tego stopnia że przeklinałem samochód myśląc że to coś w skrzyni.
    Winna okazała się mała plastikowa tulejka, która wyskoczyła przy dzwigni zmiany biegów na przegubie i poprostu blokowała drążek, jak zle się ustawiła. Sam drążek zaś miał luz.
    Zestaw naprawczy dzwigni skrzyni biegów problem rozwiązał. Drążek jest sztywny jak pal, a biegi wchodzą lekko i przyjemnie w porównaniu z tym co było.

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar krzychoo
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 147 Q2 JTD 16V
    Postów
    116

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomkap
    Zestaw naprawczy dzwigni skrzyni biegów problem rozwiązał.
    No intuicja też mi podpowiada, że to coś ze sterowaniem skrzynią, a nie samą skrzynią. Ile kosztował taki zestaw naprawczy u gdzie go można kupić?

  6. #6
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzychoo
    No intuicja też mi podpowiada, że to coś ze sterowaniem skrzynią, a nie samą skrzynią. Ile kosztował taki zestaw naprawczy u gdzie go można kupić?
    Ja w większości kupuję na allegro bo jest najtaniej.Tylko tam zresztą znalazłem. W sklepie żadnym tego nie było.
    Chodzi mi oczywiście o zestaw naprawczy do samego drążka, bo pod samochodem są jescze cięgna.

Podobne wątki

  1. [156] Zacina się 4 bieg
    Utworzone przez dzumka w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-08-2022, 20:17
  2. Bieg wsteczny
    Utworzone przez krzychu43 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 09-09-2012, 22:57
  3. III bieg
    Utworzone przez krzysiek. w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-05-2012, 14:20
  4. 156 1.8 TS wentylator I bieg
    Utworzone przez rudiszubert w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-04-2011, 07:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory