Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: Czy będzie pasował ten filtr powietrza

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie Czy będzie pasował ten filtr powietrza

    Ze zwykłej wymiany filtra powietrza zrobiła mi się grubsza akcja.

    Chcąc wymienić w/w filtr wszedłem na stronę filtrona i poszukałem że ma być AR 348/1 http://www.filtron.pl/pl/index.php?i...MOC=140#idn571 Więc na allegro taki znalazłem http://allegro.pl/filtr-powietrza-ar...208039335.html. Niby wszystko ok lecz listonosz przyniósł taki Dzwonie do sprzedającego że nie ten filtr przysłał choć na pudełku też jest odpowiedni napis AR 348/1. A on zdziwiony że zawsze takie sprzedaje pod tym symbolem i nikt nie zgłaszał problemów ale jak chce to mogę odesłać.
    Porównując oba wychodzi że ten nowy ma taki kołnierz którego nie ma stary i ten wcześniejszy był wkładany z takim dystansem A żeby ten nowy pasował by musiał być bez tego.

    Teraz pytanie czy odsyłać go sprzedającemu i żądać tego ze zdjęcia czy wszystko jest ok i to jest jakaś wersja nowsza filtra nie wymagająca tego pierścienia?

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Ja mam taki sam. Skoro wg katalogu filtrona jest ok to montuj i tyle.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie

    No według katalogu numer sie zgadza tylko że to nie jest ten ze zdjecia filtrona.
    Taki jest w katalogu:


    A przyszedł taki jak wyżej i to jest jakiś zamiennik.

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Chyba ze w pudelko od filtron wsadzil kolo jakiegoś tajwana XJING BANG LING , co biorąc pod uwagę miejsce gdzie kupiles dosc prawdopodobne...

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie

    Ja świadomie kupiłem zamiennik Filtrona tylko że zdjęcie koleś dał od filtrona wiec myslałem że tak samo wygląda tylko inna firma. A widzę ze na allegro są dostępne z kołnierzem i bez i to nie jest jedyny przypadek. Więc wnioskuje że jak chcemy użyć filtra takiego jak FILTRON zakładamy ten plastikowy dystans a jak nie to bez niego.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bolbou
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Bial‚a, Bielsko, Poland, Poland
    Auto
    AR 166 2.4 JTDm 20v Progression, 2006r.
    Postów
    67

    Domyślnie

    podepnę sie pod temat
    chce również wymienić fitr powietrza... ale
    gdzie on jest? jak się do niego dostać?
    trochę pogrzebałem po necie, i jeśli dobrze szukam to dojście do niego jest od spodu, przy prawym kole (patrząc od przodu maski)?
    trzeba ściągać zderzak, koło, nadkole? czy jest jakiś prosty sposób?
    jak się do tego zabrać?
    dzięki

    pzdr
    BB

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Temat wbrew pozorom nie jest prosty, ale po kolei:
    1. Otwierasz maskę
    2. Ściągasz prawą boczną maskownicę tę na przekręcane zaczepy
    3. Odkręcasz tą długa maskownicę nad belką i chłodnicami z przodu (4-5 wkrętów +)
    4. Odkręcasz osłonę silnika (4 śruby na klucz 10)
    5. Luzujesz opaski rury IC - kolektor (zależnie od opasek klucz 6,7,8 lub -,+)
    6. Zdejmujesz rurę IC - kolektor
    7. Luzujesz opaskę rury dolotowej do filtrze nad przepływomierzem (klucze jak pkt. 5) i odchylasz na bok
    8. Odpinasz wtyczkę od przepływomierza
    9. odkręcasz śrubkę na klucz 10 na górze obudowy filtra, pod złączem przepływomierza, trzymającą na metalowym uchwycie zawór sterujący turbiną i odchylasz go na bok.
    10. Odkręcasz 3 śruby na klucz 8 na obwodzie obudowy filtra od góry
    11. Teraz kantując górny dekiel obudowy filtra wyciągasz go do góry.
    12. Wyciągasz stary filtr powietrza i wkładasz nowy.
    13. Składasz w odwrotnej kolejności.

    Uff...to chyba wszystko.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bolbou
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Bial‚a, Bielsko, Poland, Poland
    Auto
    AR 166 2.4 JTDm 20v Progression, 2006r.
    Postów
    67

    Domyślnie

    oo piękny tutek!!
    to całkiem widzę gdzie indziej niż się spodziewałem
    jutro będę kombinował
    dzięki bardzo

    pzdr
    BB

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bolbou
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Bial‚a, Bielsko, Poland, Poland
    Auto
    AR 166 2.4 JTDm 20v Progression, 2006r.
    Postów
    67

    Domyślnie

    żaby się jeszcze upewnić


    mam się dostać do tego 'pojemnika' pod uchwytem oznaczonym trójkątem, ze śrubkami oznaczonymi strzałkami?

    czy moze do tego okragłego poniżej...? ale to chyba turbina jest

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Wow...to oznaczone trójkątem to jest IC (intercooler), a to okrągłe to obudowa filtra powietrza. Turbina jest dużo niżej i pośrodku szerokości auta.
    Masz zdjąć tą górną rurę idącą do IC (i tylko ją w tym miejscu). Niestety opaski masz jeszcze ori zaciskane więc musisz je zerwać i założyć nowe skręcane. Potem zluzować opaskę na tej rurze co nachodzi na tą okrągłą puchę nad przepływomierzem i dalej jak pisałem w pkt. powyżej.
    Chociaż nie obraź się, ale jak ty nie odróżniasz turbiny od IC i od puchy filtra, to może bezpieczniej dla autka i twojego portfela, abyś podjechał z tym do kogoś.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

Podobne wątki

  1. [146] Czy zderzak z 1.6 Ts będzie pasował do 1.9 Jtd
    Utworzone przez miedziakb w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-02-2015, 19:11
  2. Czy alternator od 2.0 TS będzie pasował do 1.9 JTD
    Utworzone przez Lenart89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-08-2014, 11:49
  3. [GTV] Czy 2.0 TS od 147 będzie pasował do GTV?
    Utworzone przez pandaro w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 11-09-2010, 20:44
  4. [145] 1.4 boxer na 1.6. czy będzie pasował??
    Utworzone przez przemcio20 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-02-2010, 21:21
  5. [156] Silnik.Będzie pasował??
    Utworzone przez kos w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-01-2009, 22:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory