Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Zapchanie DPF na ponad 101% w dwa dni po wypalaniu!!!

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xdj1
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 2,4jtdm, AR GT 1,9jtd
    Postów
    316

    Domyślnie Zapchanie DPF na ponad 101% w dwa dni po wypalaniu!!!

    Witam, w sobotę wypalałem DPF programem. Po wypaleniu zatkanie było na 40% - dziwne, że nie na 0%
    W niedzielę nie jeździłem. W poniedziałek i wtorek pokonałem w sumnie 35km i dzisiaj podpiołem kompa i zatkanie mam na 101,86%, ale drugi parametr mówi o zatkaniu NORMALNYM.
    O co tu chodzi? Ktoś może mi łopatologicznie wytłumaczyć.
    Wiem ,że nie mam kontrolki od DPF, więć kiedy on się wypala podczas jazdy.
    I jeszcze jedno: na jakich obrotach trzeba się najlepiej poruszac takim silnikiem z dpf (2,4jtdm 210km) i do ilu ciągnąc obrotów przed zminą biegu.
    HEPL!!!

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    jedź po prostu gdzieś po za miasto na pewno sam Ci się zacznie wypalać DPF nie używaj wymuszonego wypalania jak nie musisz...DPF może być zapchany nawet do 120% co do zmiany biegów..no cóż zakładam, że nie jest to pierwsze Twoje auto więc pewnie sam odkryjesz kiedy jest najlepszy moment na zmianę biegu, wszystko zależy od charakteru jazdy jak powolny to możesz zmieniać nawet przy 2tyś a jak dynamicznie to przy 4tyś.
    Born to be wild.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xdj1
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 2,4jtdm, AR GT 1,9jtd
    Postów
    316

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzdylu Zobacz post
    co do zmiany biegów..no cóż zakładam, że nie jest to pierwsze Twoje auto więc pewnie sam odkryjesz kiedy jest najlepszy moment na zmianę biegu, wszystko zależy od charakteru jazdy jak powolny to możesz zmieniać nawet przy 2tyś a jak dynamicznie to przy 4tyś.
    Oczywiście, to juz moja 5 alfa z dieslem pod maską, ale pierwsza z dpf - dlatego pytam: czy dpf lubi niskie obroty (ok. 1500), czy wysokie (2500 - 3500)

    Jeżdżę do pracy trsaą S8 - nie spieszę się bo po co być za wcześnie i często turlałem się poprzednimi autkami na 6 biegu i obrotach ok 1500 i było wszysko oki, a do tego niskie spalanko. Oczywiści jak trzeba było to i do odcięcia obrotów się robiło.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    no to masz gdzie wypalać mi już wielokrotnie DPF wypalał się podczas zwykłej jazdy po Warszawie (czytaj podczas stania w korkach ) więc na pewno u Ciebie też tak będzie. Nie masz co panikować i nie wymuszaj wypalania ponoć nie jest to zdrowe dla filtra i ponoć jest mniej efektywne niż naturalne wypalanie, stąd może szybki powrót do 100%
    Born to be wild.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ryki67
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Spod Wawy
    Auto
    159 2.4 JTDM 210KM
    Postów
    389

    Domyślnie

    Nie można nic powiedzieć o Twoim filtrze poprostu jedzij i kontroluj, filtr powinien sie wypalac tak na 20% ale przy normalnym wypalaniu, dlatego bez paniki, jeździć i tyle i raz w tygodniu podpiac laptopa.
    ( co zamierzasz zrobić z tym jednym wtryskiem ktory wg wykresów leje? - on moze wpływać bezposrednio na szybsze zapychanie filtra)

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xdj1
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 2,4jtdm, AR GT 1,9jtd
    Postów
    316

    Domyślnie

    Cytat Napisał ryki67 Zobacz post
    ( co zamierzasz zrobić z tym jednym wtryskiem ktory wg wykresów leje? - on moze wpływać bezposrednio na szybsze zapychanie filtra)
    Z tym wtryskiem to dziwna sprawa. Na zimnym po odpaleniu nie trzyma parametrów, ale podczas jazdy wszystkie zawierają się między -0,5 do +0,5. Na nagrzanym silniku i na postoju też jest oki. Gadałem i jeździłem autkiem z mechanikiem z Carserwisu. Według niego silnik chodzi idealnie i nie szukać dziury w całym, a i FES też potrafi trochę oszukiwać z tymi wtryskami

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ryki67
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Spod Wawy
    Auto
    159 2.4 JTDM 210KM
    Postów
    389

    Domyślnie

    Cytat Napisał xdj1 Zobacz post
    Z tym wtryskiem to dziwna sprawa. Na zimnym po odpaleniu nie trzyma parametrów, ale podczas jazdy wszystkie zawierają się między -0,5 do +0,5. Na nagrzanym silniku i na postoju też jest oki. Gadałem i jeździłem autkiem z mechanikiem z Carserwisu. Według niego silnik chodzi idealnie i nie szukać dziury w całym, a i FES też potrafi trochę oszukiwać z tymi wtryskami
    robiłeś już test przelewowy, tam powinno byc ładnie widać czy wszystko jest Ok, jak zrobisz to zamieść wyniki na FORUM
    pozdrawiam

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Nie sugerowalbym sie slepo FESem, tylko bardziej zdroworozsadkowo podszedl do sprawy, sa objawy wtedy sie martwimy, nie ma, to nie suzkamy dziury w calym.
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 25-04-2012 o 12:11

Podobne wątki

  1. Czy możliwe jest zapchanie się przekładni kierowniczej??
    Utworzone przez krzys-krzys w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-12-2019, 10:07
  2. [159] Brak mocy i szarpanie przy wypalaniu DPF (filtra cząstek stałych)
    Utworzone przez Alfabeta w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 63
    Ostatni post / autor: 29-11-2018, 16:18
  3. Olej ponad max
    Utworzone przez Raflik21 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 04-06-2015, 11:23
  4. [159] Dym w kabinie 159 przy postoju nasila się przy wypalaniu DPF lub jazdy tyłem
    Utworzone przez olo_84 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 14-01-2014, 23:12
  5. 166 2.5 V5 Automat i ponad 250kkm
    Utworzone przez szad w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 13-04-2011, 21:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory