Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 44

Temat: [156] 1.8 TS Uszkodzony silnik po zerwaniu paska rozrządu

  1. #1
    olo156
    Gość

    Domyślnie [156] 1.8 TS Uszkodzony silnik po zerwaniu paska rozrządu

    Witam

    W piątek w mojej AR 156 1.8 TS pękł pasek rozrządu, a najprawdopodobniej wyłamało się kilka zębów. Auto ma przebieg 106 000 km, i raczej szkoda mi się go pozbyć, bo jest w bardzo dobrym stanie technicznym, zadbane, serwisowane na bieżąco, jednym słowem do dnia awarii było idealne. Pasek, który pękł miał przebieg 49 000 km, i założony był w ASO AR około 3,5 roku temu. ((

    Mam kilka pytań, jakich uszkodzeń mogę się spodziewać po takiej awarii. W tej chwili auto stoi w ASO AR i czekam na diagnozę, ale wstępnie mi powiedzieli, że koszty mogą sięgać 5000 zł.
    Uszkodzenie powstało przy niewielkiej prędkości, tak pomiędzy 40 a 50 km/h, i też silnik nie pracował na wysokich obrotach, raczej poniżej 3000 obrotów.

    Ew. czy ktoś może polecić dobrego mechanika z okolic Zielonej Góry, który specjalizuje się w samochodach Alfa Romeo? Bo zastanawiam się, czy może zamiast naprawy nie wymienić silnika, tylko czy ktoś może polecić sprawdzonego sprzedawcę silników do AR?

    Pozdrawiam
    Olo

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    mechanik musi postawic trafna diagnoze czy tylko uszkodziło góre silnika czyli zawory popychacze,pasek,ewentualnie peknieta głowica czy tez nie naruszyło dołu silnika (tłoki ,korbowody,panewki cz tez wał korbowy) bo inacze moze sie skonczyc jak u kolegi http://www.forum.alfaholicy.org/topi...ab9c8fd#122893.
    W najlepszym razie do wymiany zawory ,popychacze,kompletny rozrzad.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie uszkodzony silnik po zerwaniu paska rozrządu

    witam!!!widzę że piątek był nie tylko pechowy dla mnie
    ja kupiłem swoją alfę po takiej awarii jak twoja,zrobiłem górę silnika,wymieniłem pompę wodną,wszystkie rolki i pasek rozrządu.dołu nie ruszałem bo wyglądał ok.po tym remoncie jezdziłem pół roku i wszystko było dobrze...
    aż do piątku,kiedy to rozleciał mi się silnik.(chyba pękł korbowód)teraz muszę go wymienić.powinienem zrobić to wtedy zamiast remontować.ja proponuję ci wymienić silnik,to będzie tańsza opcja i pewniejsza.bo ja przez te pół roku jezdziłem w niepewności co do mojego silnika.dobry silnik można już kupić za 3500zł.właśnie ja czegoś takiego szukam :|?:
    pozdrawiam!


    moja druga ulubienica...

  4. #4
    olo156
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_n5
    mechanik musi postawic trafna diagnoze czy tylko uszkodziło góre silnika czyli zawory popychacze,pasek,ewentualnie peknieta głowica czy tez nie naruszyło dołu silnika (tłoki ,korbowody,panewki cz tez wał korbowy) bo inacze moze sie skonczyc jak u kolegi http://www.forum.alfaholicy.org/topi...ab9c8fd#122893.
    W najlepszym razie do wymiany zawory ,popychacze,kompletny rozrzad.
    We wtorek ma być postawiona diagnoza.
    Natomiast podczas awarii nie było słychać żadnego głośnego stuku czy walenia w silniku, po prostu zgasł i już nie odpalił

  5. #5
    olo156
    Gość

    Domyślnie Re: uszkodzony silnik po zerwaniu paska rozrządu

    Cytat Napisał andro34
    witam!!!widzę że piątek był nie tylko pechowy dla mnie
    ja kupiłem swoją alfę po takiej awarii jak twoja,zrobiłem górę silnika,wymieniłem pompę wodną,wszystkie rolki i pasek rozrządu.dołu nie ruszałem bo wyglądał ok.po tym remoncie jezdziłem pół roku i wszystko było dobrze...
    aż do piątku,kiedy to rozleciał mi się silnik.(chyba pękł korbowód)teraz muszę go wymienić.powinienem zrobić to wtedy zamiast remontować.ja proponuję ci wymienić silnik,to będzie tańsza opcja i pewniejsza.bo ja przez te pół roku jezdziłem w niepewności co do mojego silnika.dobry silnik można już kupić za 3500zł.właśnie ja czegoś takiego szukam :|?:
    pozdrawiam!
    Z tym, że jeśli się zdecyduję na naprawę, to najprawdopodobniej w ASO i zgodnie z technologią producenta. Co do kupna silnika, to nie wiem, gdzie można znaleźć dobry silnik.

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kubacik
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jest 156 JTD 16 V SW i 2.5 V6 SW była Berlina 156 2.5 V6
    Postów
    235

    Domyślnie

    witam
    wyrazy wspołczucia dla ciebie i \*/ - dla silnika. A czy w ASO nie podali ci przy wymianie rozrządu daty lub przebiegu dla nastepnej wymiany? Może sproboj coś tą drogą? 49 tys. przebiegu to naprawdę mało biorąc pod uwagę , że zalecają wymianę co 120 tys. km. Sprobuj u rzecznika praw konsumanta jesli cię spławią.
    pozdrawiam

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,619

    Domyślnie Re: Uszkodzony silnik po zerwaniu paska rozrządu

    Cytat Napisał olo156
    Witam

    ... Pasek, który pękł miał przebieg 49 000 km, i założony był w ASO AR około 3,5 roku temu. ((

    Olo
    No to raczej sam sobie jesteś winien bo 3 lata dla paska w TSie to górna granica - ale skoro robiłes to w ASO (a przeglądy) to możesz powalczyć o partycypowanie w kosztach naprawy przez ASO
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #8
    olo156
    Gość

    Domyślnie

    W instrukcji obsługi pisze, że 5 lat

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Teoretycznie pasek powinno się wymieniać co 120 tys. km, albo co 5 lat, ale jak widać jest dobrze skrócić ten okres.
    Pytanie tylko, dlaczego natąpiła awaria po takim małym przebiegu i stosunkowo krótkim okresie ekspoatacji?
    Zakładając, że wymiana rozrządu została wykonana rzetelnie i uczciwie, przypuszczam, że powodem mogło być zbyt luźne napięcie napinacza... i pasek po prostu przeskoczył.
    Już nie raz przestrzegałem alfaholików o konieczności kontroli napięcia napinacza. Niektótrzy pisali, że jak mówili o tym mechanikom to ci stukali się w głowę.
    Ale ja obstaję przy swoim i nadal twierdzę, że przynajmniej po przejechaniu kilkuset kilometrów po wymianie paska trzeba skontrolować napinacz.
    Osobiście już 2 razy wymieniałem pasek i za każdym razem stwierdzałem, że pasek się wydłużył i trzeba było wyregulować napinacz. Gdybym tego nie zrobił to pewnie miałbym już uszkodzony silnik.

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Teoria o zmianie paska po 5 latach i kontrola napinacza paska rozrządu jest jakby nie z tej bajki...

    W zasadzie nie wiem jak można wyprognozować ile silnik zrobi kilometrów przez 5 lat? Jedni robią wówczas 300 tyś a inni, jeżdżąc chyba tylko pod kościół parafialny w niedzielę (poza dniami deszczowymi bo wtedy szkoda auta brudzić) potrafią zrobić tylko 30 tyś.

    Jednakże sęk w tym, że 5 lat zważając na warunki atmosferyczne, działanie różnych chemikaliów (niby pasek jest w obudowie ale jej szczelność to raczej abstrakcja w T.S-ach) i styl jazdy czyli obciążenia paska w silniku wysokoobrotowym to wymiana paska po tylu latach raczej nie dochodzi do skutku, ponieważ taki pasek tego nie wytrzyma...

    Sprawdzanie napinacza mimośrodowego po pierwsze nie ma sensu z racji jego zasady działania a po drugie nie słyszałem, żeby jego słabe napięcie było przyczyną awarii jakiegoś silnika T.S., które zazwyczaj są uszkadzane poprzez zerwanie ząbków paska (niestety wiem to z autopsji). Przyczyna tego leży często w złym doborze paska do napinacza (klin ząbków nie zgadza się idealnie z klinem na napinaczu i w efekcie czego ząbki są zrywane przez naprężenia), często również koło pasowe jest za podobny proceder odpowiedzialne.
    Rozumiem że niektórzy sugerują się tym co mówi ASO i terminarz przeglądów a potem słono płaca za brak doświadczenia z silnikami AR. To jeszcze można pojąć, jako że nie każdy zawsze miał Alfę T.S. i nie każdy musi w tej dziedzinie być wszechwiedzącym ale jeśli się ludziom sugeruje zmianę paska, napinacza ewentualnie rolek prowadzących częściej niż nieosiągalne prawie 120 tyś a tacy ludzie używają argumentu kosztów z tym związanych to niech sobie policzą czy lepiej jest zaoszczędzić około 400 zł (oczywiście nie są to "chore" ceny w ASO a części renomowanych firm w sklepach natomiast dla niedowierzających, bo tacy pewnie będą, mogę podać konkrety i przypominam, że biorę tutaj pod uwagę ceny dla silnika 4 cylindrowego) Pomija tutaj kwestię pompy wodnej ponieważ jej zmiana nie musi mieć miejsca przy każdej rozrządu, chyba że wykazuje oznaki zużycia. Również wariator nie jest tutaj bez winy a jego wadliwe działanie może przyspieszać zużycie paska.

    Reasumując to wszytko awarii paska można uniknąć i spać spokojnie bazując na doświadczonych mechanikach podchodzących indywidualnie do tematu i zmieniając go np co 50 tyś. Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. Zablokowany silnik V6 po zerwaniu paska klinowego
    Utworzone przez Damian1989 w dziale 156
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 05-06-2014, 09:04
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-10-2011, 20:18
  3. 2.5 v6 problem po zerwaniu paska rozrządu???
    Utworzone przez muszyV6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 14-02-2011, 22:30
  4. Problemy z autem po zerwaniu paska alternatora
    Utworzone przez ag@147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 29-07-2009, 13:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory