Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Tuleje górnych wahaczy smarowac czy montowac na sucho??

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Czarek
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Podlaskie
    Auto
    166 JTD
    Postów
    133

    Domyślnie Tuleje górnych wahaczy smarowac czy montowac na sucho??

    witam kolegów, problem moze i błachy i było na forum ale juz sam niewiem, ilu uzytkowników tyle opinii. bede wymieniał tuleje gornych przednich wahaczy i niewiem czy montowac to na sucho, czy przesmarowac przy montazu jakims smarowidłem jezeli tak to jakim?? przy ostatniej takiej robocie znajomy doradził abym składał na wazeline i tak zrobiłem ale po miesiącu nowe tulejki skrzypiały niesamowicie a chodzi mi o to aby zawieszenie po wymianie nie skrzypiało prosze o porade.

  2. #2
    kapselek
    Gość

    Domyślnie

    Czekam z niecierpliwością na odpowiedzi bo mam ten temat na tapecie.
    Strasznie piszczy mi zawieszenie. Dziś odebrałem samochód po smarowaniu przegubów w końcówkach kierowniczych i nie zdążyłem nawet wyjechać z warsztatu a piszczy dalej.

    Małe smarowanie górnego wahacza trochę pomogło ale nie na długo więc czeka mnie większa robota.
    Mój mechnik (szukam innego w Białymstoku) zasugerować wymianę wahacza na nowy ale jak widzę można ewentulnie same tuleje ale jak patrzę na różnice w cenie to chyba skuszę się na całe wahacze.
    Mechanik powiedział że wymiana będzie skomplikowana bo trzeba wyjąć cały macperson.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Pawcio
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 159 1750 TBI
    Postów
    614

    Domyślnie

    Stosunkowo niedawno wymieniałem całe przednie zawieszenie,było już mocno zużyte i często skrzypiało.Żeby mieć z tym spokój zawsze radzę każdemu żeby przesmarował sobie te tulejki w górnych wahaczach najlepiej zrobić to smarując miedzą w sprayu,ja tak zrobiłem i na razie cisza i spokój.Z tymi tulejkami to jest tak że czasami tuż po zamontowaniu zaczynają niemiłosiernie piszczeć i skrzypiec,więc radzę tak zrobić! Ewentualnie kupić górne wahacze z zamontowanymi smarownicami.
    ...samochód to najbardziej zbliżona do żywej istoty rzecz, jaką potrafi stworzyć człowiek...

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Musi być to jakiś sylikonowy smar który nie wchodzi w reakcje z gumą, ale mimo to nie wróże sukcesu na długo.
    Można też nawiercić, nagwintować i wkręcić smarowniczki tak jak w wahaczach które wypusciła ostatnimi czasy z tego co pamiętam vema i co jakiś czas wcisnąc troche smaru.

    Oooo... tak:

    http://www.forum.alfaholicy.org/atta...i-dscf2331.jpg
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Czarek
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Podlaskie
    Auto
    166 JTD
    Postów
    133

    Domyślnie

    dzieki za szybki odzew, tak własnie myslałem o miedzi lub takim białym smarze sylikonowym bo z doswiadczenia wiem juz ze wazelina w masci nie spełnia swego zadania. kolego kapselek witamy grajewo sie kłania widze tutejszy sie trafił.
    jak rozumiem smarowac tuleje po zewnetrznej a potem jeszcze metalowa tulejke co w srodek idzie??
    Ostatnio edytowane przez Czarek ; 04-06-2012 o 22:55

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Pawcio
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 159 1750 TBI
    Postów
    614

    Domyślnie

    Silikon ma to do siebie że za jakiś czas po prostu wyschnie,miedź na pewno zostanie tam znacznie dłużej!
    ...samochód to najbardziej zbliżona do żywej istoty rzecz, jaką potrafi stworzyć człowiek...

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Ja proponuję medz ale pastę miedzianą a nie spray. Montowałem na paście miedzianej poliuretany i wszyscy poli skrzypi. U mnie cisza czy zima czy lato.

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    pasta miedziana



  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Pawcio
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 159 1750 TBI
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    Ja proponuję medz ale pastę miedzianą a nie spray. Montowałem na paście miedzianej poliuretany i wszyscy poli skrzypi. U mnie cisza czy zima czy lato.
    Czy mógłbyś sprecyzować,poliuretany jednak skrzypią po smarowaniu miedzią,czy nie?
    ...samochód to najbardziej zbliżona do żywej istoty rzecz, jaką potrafi stworzyć człowiek...

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    sorki :d przed założeniem czytałem że skrzypią i żeby tego nie zakładać. Ja jednak założyłem ale kazdy element styku poliutretanu z czymkolwiek został zabezpieczony pasta miedzianą i nie nic nie skrzypi i takie tez rozwiązania polecam

Podobne wątki

  1. Po wymianie górnych wahaczy
    Utworzone przez rafalo w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 12-04-2011, 18:48
  2. [147 156 166] tuleje górnych wahaczy
    Utworzone przez Alfista w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 17-11-2009, 22:21
  3. montaż wahaczy górnych
    Utworzone przez amicus4 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 21-04-2009, 09:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory