Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Jak dostać się do żarówki w zegarach?

  1. #1
    Marcin166
    Gość

    Domyślnie Jak dostać się do żarówki w zegarach?

    Jak w temacie. Przepaliła mi się w alfie 166 żarówka podświetlające wskaźnik poziomu paliwa w zbiorniku. Nie wiem jak się do tego zabrać aby ją wymienić. Proszę o wskazówki.

  2. #2
    mar77
    Gość

    Domyślnie

    Aby wyciagnac wskazniki. Trzeba odkrecic 4 srubki kluczami imbusowymi.

    W 1 kroku trzeba odkrecic gorna czesc tego plastiku nad kierownica (przykrecone jest to 2 srubami od dolu). Po wyciagnieciu tego plastiku opuszczamy kierownice na sam dol (inaczej nie wyciagnie sie zegarow, probowalem pominac ten krok i poprostu tylko obnizyc kierownice ale nie bylo wystarczajaco duzo miejsca).

    W 2 kroku odkrecamy 2 sruby trzymajace wskazniki takze sa imbusowe ale bardzo male. Po odkreceniu tych 2 srubek trzeba delikatnie podwazyc zegary i je wyciagnac. W czasie wyciagania trzeba bedzie odczepic 3 wiazki przewodow biegnace do zegarow (2x od prawej strony i 1x od lewej), wiec radze robic ostroznie.

    Uwaga zarowki do deski rozdzielczej sa nietypowe koszt jednej to 25zl wiec radze najpierw kupic w ASO bo gdzie indziej sie nie sposob dostac.

    Za pierwszym razem zajelo mi to troche czasu ale teraz robie cala operacje w 5minut.

  3. #3
    Marcin166
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki, postępowałem zgodnie z Twoją instrukcją i nie było z tym większych problemów.

  4. #4
    TomekT
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał mar77

    Uwaga zarowki do deski rozdzielczej sa nietypowe koszt jednej to 25zl wiec radze najpierw kupic w ASO bo gdzie indziej sie nie sposob dostac.
    Żarówki są częściowo nietypowe - spłaszczone na końcach, dzięki czemu troszkę inaczej kierunkują światło, ale z powodzeniem można je zastąpić 1,2 W 12 V po 1 zł szt, ponieważ oryginały znajdują się w demontowalnch oprawkach. U siebie użyłem własnie tych std 1,2 W i w nocy wygląda elegancko, wszystko jest równomiernie podświetlone. Nie wiem po co płacić 25 zł za żarówkę w ASO (btw. te żarówki z oprawkami są dostępne poza ASO bez większych problemów i nie kosztują faktycznie 25 zł za szt)

  5. #5
    Użytkownik Ogier Avatar sQun49
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Szewce k/Kielc
    Auto
    166 2.5 V6 + LPG
    Postów
    162

    Domyślnie

    Temat trochę stary ale może ktoś odpowie Jak wyciągnąć żarówki z oprawek - przy użyciu siły czy trzeba coś rozlutować?
    Wreszcie fabryczna navigacja w 166 mówi do mnie po polsku...

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Przy użyciu siły. Ja się nauczyłem już kombinerkami nawet jak chrupnie to wyciągniesz resztki.

  7. #7
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Garwolin
    Auto
    alfa romeo 166 2,0 TS + LPG
    Postów
    154

    Domyślnie

    dokładnie ja u siebie tez wymienilem na te zwykle i swieci ładnie

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomasz105
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wyrzysk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 140 KM 2001 rok
    Postów
    29

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Przy użyciu siły. Ja się nauczyłem już kombinerkami nawet jak chrupnie to wyciągniesz resztki.
    Potwierdzam. Robiłem tak samo. Nie potrzeba odkręcać obudowy kolumny kierowniczej. Kierownicę opuszczamy maksymalnie na dół i maksymalnie do siebie. Zegary można wtedy wyjąć bez problemu.

  9. #9
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Panowie, czy to są żarówki T5, czy może W1,2W? Jeszcze tego nie rozbierałem, wolę najpierw kupić żarówkę

    T5:
    http://allegro.pl/zarowka-t5-1-2w-12...651811831.html

    W1,2W:
    http://allegro.pl/philips-zarowka-ko...656654579.html


    edit:

    OK, wygląda że to to samo Rozumiem, że takie właśnie wejdą?
    Ostatnio edytowane przez tomaz ; 21-11-2013 o 23:34
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  10. #10
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie wiem czym one się różnią ale w praktyce są krótsze i dłuższe. Wchodzą obydwie.

Podobne wątki

  1. Kurz w zegarach, jak wyczyscic?
    Utworzone przez alcapone154 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-02-2015, 10:29
  2. Co myslicie o zegarach indiglo do 156???
    Utworzone przez CIAMILL156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 15-02-2010, 21:20
  3. [146] temperatura na wskazniku na zegarach ??
    Utworzone przez Boberek6666 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 17-11-2008, 22:30
  4. [155]Jakie żarówki w zegarach
    Utworzone przez vtunerek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-11-2008, 09:24
  5. WYMIANA ZARÓWEK W ZEGARACH
    Utworzone przez piotrbi w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-12-2007, 13:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory