Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: [156] UniDiag nadal błędy po wymianie części

  1. #1
    tomkap
    Gość

    Domyślnie [156] UniDiag nadal błędy po wymianie części

    P0325 "Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj.czujnik) - usterka"
    Wymieniłem ten czujnik, oraz jeszcze dodatkowo czujnik położenia wału, bo kiedyś też taki błąd miałem.
    Nadal jednak wywaliło błąd czujnika stukowego. Co jest grane? Dodam że do wymiany mam pewnie tez sondę i jej błąd to wywala zawsze w pierwszej kolejności, a czujnik tylko jak dobrze przygazuję.
    Może wie też ktoś jak UniDiagiem sprawdzić wtryski?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    jak czujnik dobry to masz przerwany obwód.Idz za kablem od tegoz czujnika az znajdziesz przerwe

  3. #3
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Kabel zaraz za wtyką idzie do wiązki, gdzie są też inne kable. Wątpię żeby był gdzieś tam przerwany. Gdyby nawet to błąd chyba byłby cały czas, a nie tylko przy dużych obrotach. Może ten błąd oznacza nie wadliwy czujnik, a raczej to że spalanie stukowe zaistniało. Z drugiej strony jest on przeciez od tego by nie dopuścic do takiego spalania.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    http://img262.imageshack.us/my.php?i...1215231qo7.jpg
    może to ci coś pomoze.To sa kostki ecu.Masz zaznaczone gdzie ida przewody od czujnika spalania stukowego.zmierz je omomierzem czy sa takie same na czujniku i na kostce.On działa na takiej zasadzie ze gdy ten czujnik wykryje spalanie stukowe to opóznia zapłon.Mozna by sprawdzić jakie jest wyprzedzenie zapłonu tylko ze niewiadomo jakie powinny byc poprawne wartosci.Jutro ci sprawdzę u siebie i wtedy je porównamy.

  5. #5
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Czujnik mierzyłem przy okazji jak mierzylem czujnik polozenia walu, nic nie pokazywal jak pamietam. Moze coś poknociłem. Dzieki w kazdym razie. Zobaczymy jak ty sprawdzisz opor.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    tak wiec dzis sprawdziłem wyprzedzenien zapłonu i ono sie waha od 7 do 15 stopni
    http://img523.imageshack.us/img523/3...2213325pe4.jpg
    http://img154.imageshack.us/img154/6...2213042wr2.jpg
    na tym zrzucie dochodzi nawet do 32stopni(chyba było to po przygazowaniu)
    http://img133.imageshack.us/img133/1...2214216gs3.jpg
    a co do rezystancji czujnika spalania stukowego powinna byc 1Mohm
    a tutaj jeszcze pare innych zrzutów:
    http://img154.imageshack.us/img154/7...2213507eb1.jpg
    http://img518.imageshack.us/img518/5...2213656uv8.jpg
    http://img301.imageshack.us/img301/7...2213959ch7.jpg
    http://img174.imageshack.us/img174/4...2214133zi6.jpg

  7. #7
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,518

    Domyślnie

    czujnik spalania stukowego mierzy sie tylko oscyloskopem,mierzenie multimetrem ogranicza sie do stwierdzenia --jest obwod lub nie.a czujnik pracuje sygnalem bodajze 400 hz.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    tak zapewne jest .Autodata podaje własnie aby sprawdzac oscyloskopem.
    http://img262.imageshack....11215231qo7.jpg
    Ale jest tez wzmianka ze rezystancja sprawnego czujnika powinna wynosic 1mohm

  9. #9
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Wyprzedzenie zapłonu mam w granicy 9.75. Na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku. Oczywiście skacze lub opada po dodanu gazu. Inne parametry też mam nieco inne.
    Czujnik stukowy zmierzyłem zwyklym miernikiem, ale nic nie pokazuje.
    Interesuje mnie jeszcze jaki jest opór na wtyku czujnika położenia wału, gdyż mam inny niz w opisie w dziele "zrob to sam" U mnie na zimnym jest 940 a na rozgrzanym 1200. (mogę sie nieco mylic bo z pamięci)

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    ECU reguluje sobie parametry mieszanki oraz czas wtrysku w zalezności ob obciążenia, obrotów, temperatury, ilości powietrza i innych parametrów.
    Te regulacje są na granicy tzw. spalania stukowego, co rejestruje własnie czujnik detonacji.
    Czujnik podaje bardzo niskie napiecie około 50 mV i jest dlatego prowadzony w przewodzie ekranowanym.

    Jesli parametry zapłonu spowodują detonacje to ECU zmiejsza w pierwszej kolejności wyprzedzenie zapłonu.
    W serwisie zwykle spawdzają ten czujnik poprzez obserwacje kąta wyprzedzenia zapłonu w momencie stukania młotkiem w pobliżu czujnika.
    w alfie jest mały problem poniewaz dostep do tego czujnika jest utrudniony.

    Teraz jeśli ECU nie zna granicy wystepowania spalania stukowego to po przekroczeniu teoretycznej granicy wyprzedzenia zapłonu , gdzie zwykle wystepuje spalanie stukowe zapala błąd czujnika detonacji.
    Wydaje mi się że parametr TRA powinien rejestrować ten problem ale u ciebie chyba także wystepuje problem z sonda lambda , więc wynik będzie zafałszowany.

    Po wymianie czujnika na nowy , jesli błąd dalej wystepuje mimo wykasowania w ECU, to jak pisał kolega z forum, jest to problem połączeń.

    p.s. powyższy obrazek świadczy o problemach ze składem mieszanki,
    lambda regulation Row 1 ma parametry 1.00 +/- 0.03.

    -- dziwny obrazek : spark advanced, lambda regulation , lambda sensor integrator, chyba nie zaznaczyłeś wyboru wykresu po prawej stronie !!

Podobne wątki

  1. Po wymianie wariatora nadal słabo kręci
    Utworzone przez dartvader w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 29-05-2014, 00:13
  2. Po wymianie wahaczy nadal trzeszczy zawieszenie
    Utworzone przez grzegorz041983 w dziale GT
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-08-2013, 11:43
  3. [146] Po wymianie przegubu coś stuka nadal
    Utworzone przez autista146 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 21-02-2011, 22:38
  4. [156] Trzaska się nadal po wymianie rozrządu
    Utworzone przez bocik_156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-09-2008, 21:23
  5. [156] Po wymianie chlodnicy - nadal problem z temperatura al
    Utworzone przez Krzysiek_wawa w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-08-2008, 08:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory