Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Wałki rozrządu w 2,0 TS - pytanie do doświadczonych kolegów

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie Wałki rozrządu w 2,0 TS - pytanie do doświadczonych kolegów

    Jeden z kolegów poprosił mnie o sprawdzenie rozrządu, bo ma kłopoty z mocą w swoim silniku. Silnik 2,0 TS, przebieg nieznany, wymieniony z anglika, bo w poprzednim obróciła się panewka i mechanicy uznali, że nie opłaca się naprawiać. Silnik ma nowy rozrząd robiony u "mechaników od golfów" - podobno na blokadach, ale bez czujnika zegarowego.
    Jazda próbna wykazuje, że silnik ma ewidentnie za małą moc, jak na 2,0 a przy wyższych obrotach po prostu "zdycha" - objaw taki, jakby brakowało mu paliwa.
    Przystępuję do dzieła: ustawiam tłok w GMP, przykładam blokady i ...... konsternacja. Blokada na wałku ssącym nie pasuje, bo jest za duża w stosunku do krzywki, za to na wałku wydechowym blokada leży prawie idealnie, jest tylko niewielka odchyłka 0,05 mm opóźnienia w przeliczeniu na suw tłoka, ale jak na mechaników od golfów wynik jest prawie idealny.
    Skupiamy się na wałku ssącym, bo widać, że krzywka jest za mała, więc jawi się pytanie, co to za wałek. Biorę blokadę na wałek ssący od silnika 1,6 TS, przykładam i oczom nie wierzę - blokada leży idealnie.
    No to już mamy przyczynę braku mocy silnika. Oczywiście wyrażamy swoje zdanie o sprzedawcy - oszuście, który zamienił wałek w silniku.
    Spisujemy jednak wszystkie oznaczenia z obu wałków, które wyglądają następująco:
    - wałek ssący: cyfry zrobione laserem"551" oraz wybite oznaczenie "B1",
    - wałek wydechowy: cyfry zrobione laserem "213" oraz wybite oznaczenie "B4"

    No i teraz kolejna konsternacja, bo po sprawdzeniu w eperze wałki do silnika 2,0 TS mają oznaczenia:
    - 60601213 i 60600551 - czyli 3 ostatnie cyfry zgadzają się idealnie.
    Nie wiemy jeszcze co znaczą symbole "B1" i "B4" - mam nadzieję, że koledzy pomogą.
    No i chciałbym zapytać, czy ktoś spotkał się z tak dużym wytarciem krzywek i w dodatku tak idealnym, że krzywka z 2,0TS przybrała dokładny kształt krzywki z 1,6 TS.
    I jeszcze jedno - gdyby się okazało, że wałek został tak bardzo wytarty, to co sądzicie o pozostawieniu dotychczasowych popychaczy przy wymianie wałka.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 12-08-2012 o 21:15

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    a kolega jest na 100% pewien że to jest silnik 2.0??
    Swego czasu mojego kolegi kolega... też zmieniał silnik bo basek strzelił przy 5 tys obrotów. Z tego co kojarzę to w jakiś rocznikach te silniki z wierzchu wyglądały tak samo jeśli chodzi o obudowę/ górną osłonę

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Z wierzchu wygląda tak samo i po pokrywie zaworów nie da się poznać, ale ten silnik ma inną pokrywę rozrządu niż 1,8 i 1,6 bo tam jest jeszcze, jak wiadomo- napęd wałków wyrównoważających.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    wytarte krzywki wyglądaja osobliwie i popychacze raczej wymienić jezeli np sa porysowane bo bedzie darło nastepny walek

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał darek2116 Zobacz post
    wytarte krzywki wyglądaja osobliwie i popychacze raczej wymienić jezeli np sa porysowane bo bedzie darło nastepny walek
    Na ile ja miałem do czynienia z wytartymi krzywkami to zawsze wyglądało to tak, że najbardziej wytarta była ta strona krzywki, która "atakuje" popychacz oraz górna część - ale żeby tak po całym obwodzie jednorodnie to nigdy nie widziałem.
    Ja się zaczynam zastanawiać, czy jest możliwe, żeby w fabryce pomylili jakąś partię wałków i przez pomyłkę oznaczyli laserem wałek od 1,6 TS jako wałek do 2,0 TS.
    No i pytanie co oznaczają te symbole B1 oraz B4 - być może chodzi tu o jakieś grupy selekcyjne, a może jest tak, że np. wałki B1 i B2 są do 1,6 TS, a B3 i B4 do 1,8 i 2,0 ?
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 06-08-2012 o 12:22

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Nie wiem,może twardość?
    nie za zawsze macherzy zwracaja uwage co montuja byleby auto poszlo wiec roznie moze byc
    Jak cos to walnij fote,akurat podobny temat przerabiam to ci pokaze moje krzywki i sobie porownasz

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Foty akurat nie robiłem, bo właściciel nie chciał - uznał, że i tak to nic nie da.
    Własciciel planuje wizytę na szrocie, żeby obejrzeć i porównać wałki do poszczególnych silników.
    Jak będę miał jakieś informacje to dam znać.
    Ale mam prośbę - jeśli robisz coś aktualnie z TS to popatrz na oznaczenia wałków i napisz jakie mają numery i symbole.
    Może dzięki temu dojdziemy chociaż co znaczą te symbole B1 i B4.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Mam akurat jeden starty walek z 1.8 i miedzy 2.0 a 1.8 nie ma róznic-blokady z reszta te same sa
    W tej chwili akurat JTSa mam a to inne wzniosy,ale tez ma jakies podobne oznaczenia
    Zerkne i ci napisze

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Dziś oglądałem wałki ssące do 1,8-2,0 TS na szrocie. Oba wałki mialy numer 551, ale różniły się symbolami: jeden mial wybite "B1", a drugi "B2".
    Być może te symbole różną się w zależności od jakiejś linii produkcyjnej, żeby można ustalić, gdzie wałek był zrobiony.
    W każdym razie wyglada na to, że silnik który był poddany badaniom nie miał zamienionego wałka, tylko wałek został wytarty do poziomu 1,4-1,6 TS.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 12-08-2012 o 22:09

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    na wałkach z 156 TS 2.0 mam oznaczenia: 551, 213 4B zielony pasek, 213 7B.... ten 551 nie ma innych oznaczen. te oznaczenia nie są zrobione laserem, to zwykle wybicie na prasie hydraulicznej.
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 14-08-2012 o 15:41

Podobne wątki

  1. [GTV] Wałki rozrządu do 2.0 jts?
    Utworzone przez wojtekm1981 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-09-2013, 13:32
  2. [155] Wałki rozrządu - 1,7 a 2,0 TS 8v
    Utworzone przez maicher w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-11-2011, 19:05
  3. Wałki rozrządu od 164 3.0 V6 12V QV do 155 2.5 V6
    Utworzone przez muzzy w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 30-10-2007, 21:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory