Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 29

Temat: [AR156 SW 2.4 JTD (140KM)2001r.]Kopci na czarno, żre olej

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar OnanBarbarzynca
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Würselen / Niemcy
    Auto
    Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (140PS) 2001 r.
    Postów
    339

    Exclamation [AR156 SW 2.4 JTD (140KM)2001r.]Kopci na czarno, żre olej

    Witam mam kilka pytań:
    1)
    Czy te silniki ogólnie często biorą olej? Jeśli tak to w jakich ilościach na około 1000km?
    2)
    Czy dymienie na czarno przy ruszaniu z cięższą nogą oraz np. wyprzedzanie i zwiększone obroty to jakaś poważna (czytajcie droga) imprezka?

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Huber
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 SW FL 1,9JTD 16V
    Postów
    414

    Domyślnie

    Diesel ma dymić na czarno - basta. Każdy dymi, i dopóki jest to pojedyncza chmurka a nie snop dymu, to nie ma się czym przejmować. Jak zacznie dymić na biało/niebiesko to będziesz miał powody do zmartwienia.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Starsze JTD z reguły mocno nie dymią, ale możesz zauważyć w lusterku słabiutką chmurkę jak wkręcisz go na około 4tys. i szybko wbijesz bieg na wyższy.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    I znowu gadanie, że diesel kopci. Brak słów.

    JTD nie powinny wcale brać oleju.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Jak kopci to masz pewnie dziurę w dolocie powietrza i/lub niesprawny przepływomierz znowu i/lub EGR. Co do oleju to jak ci ubywa to masz turbinę na 100% do roboty
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar OnanBarbarzynca
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Würselen / Niemcy
    Auto
    Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (140PS) 2001 r.
    Postów
    339

    Domyślnie

    To ja widze czarami zaslone dymna:-( ale nie zawsze, co do oleju to ństatnio baska zjadla go tak od polowy na bagnecie do minimum w trzy tysiace km, to duzo?

    Zarzucone przez TapaTalk 2

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Nie powinna wcale zjeść oleju na tych 3tys km - jak już pisałem turbina do natychmiastowej roboty, albo poznasz "chorobę wściekłych diesli"
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,636

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    I znowu gadanie, że diesel kopci. Brak słów.

    JTD nie powinny wcale brać oleju.
    A jak nie gadać skoro nawet roczne BMW e61 535d z niewielkim nalotem potrafi przy porządnym butowaniu puścić niewielki, bo niewielki, ale jednak czarny dymek.

    Ale jeśli kolega ma już zasłonę dymną to trzeba już coś z tym zrobić.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar OnanBarbarzynca
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Würselen / Niemcy
    Auto
    Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (140PS) 2001 r.
    Postów
    339

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    I znowu gadanie, że diesel kopci. Brak słów.

    JTD nie powinny wcale brać oleju.
    jak by nam te maszynki nie kopciły to zapewne byśmy nie gadali (mówili) że kopci, chyba logiczne? Po to człowiek pyta, ażeby dowiedzieć się co można zrobić żeby temu zjawisku zapobiec, jeśli idzie o ścisłość to nie zamierzam zasilać szeregów ludzi którzy jak zaczyna im się coś w aucie sypać (w Alfie np.) od razu piszą że alfa to szrot, złom i że się notorycznie psuje, a kierowcy alf co rano witają się u mechanika itp., itd., nie trzeba od razu ludzi kąsać
    Pozdrawiam.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    A jak nie gadać skoro nawet roczne BMW e61 535d z niewielkim nalotem potrafi przy porządnym butowaniu puścić niewielki, bo niewielki, ale jednak czarny dymek.

    Ale jeśli kolega ma już zasłonę dymną to trzeba już coś z tym zrobić.
    Co do zasłony dymnej to nie jest tak że jak staruje to zawsze czarno za mną, tylko jak ją depnę tak zdrowo, aczkolwiek puszcza wtedy taką chmurkę że sam przez nią nie widzę co jest z tyłu.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Jak kopci to masz pewnie dziurę w dolocie powietrza i/lub niesprawny przepływomierz znowu i/lub EGR. Co do oleju to jak ci ubywa to masz turbinę na 100% do roboty
    Jakie to koszta mniej więcej są?

    - - - Updated - - -

    Ah i mam jeszcze jedno pytanko, mianowicie którą opcje mam wybrać w Eperze?

    http://eper.fiatforum.com/eper/navi?...=6&WINDOW_ID=1



    Wersja
    T7 116 156 BENZINA (1997-2002)
    T8 116 156 TD.ID. (1997-2002)
    X1 116 156 M.Y.2002 BZ/DS (2001-2005)


    która z tych opcji to moja Baśka?
    Z góry dziękuję za odpowiedź, oraz bardzo dziękuję za udział w temacie.
    Pozdrawiam.

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,636

    Domyślnie

    Właśnie chodziło mi o czarną chmurę przy butowaniu. Posprawdzaj szczelność dolotu, przepływkę itd i może coś się znajdzie. Jeśli nie to możesz jeszcze wtryskiwacze sprawdzić.
    Chodzi Ci o koszty roboty turbiny? Turbo masz z VNT więc to już troszkę komplikuje regenerację, aczkolwiek koszt regeneracji zależy w dużym stopniu od uszkodzenia turbiny. Ale nie łudziłbym się, że wyjdzie poniżej tysiąca.

    A co do samego brania oleju to w instrukcji serwisowej powinna być podana ilość oleju jaką dopuszcza, dla tego silnika producent.

Podobne wątki

  1. [159] Kopci na czarno
    Utworzone przez Cisek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 17:52
  2. Jtd 16V kopci na czarno
    Utworzone przez Keeperek w dziale 156
    Odpowiedzi: 109
    Ostatni post / autor: 16-03-2014, 09:05
  3. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-08-2012, 23:11
  4. Odpowiedzi: 67
    Ostatni post / autor: 14-11-2010, 22:05
  5. 2,4 jtd kopci na czarno...
    Utworzone przez gacek 1978 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 06-07-2010, 06:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory