Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Problem z ładowaniem.

  1. #1
    Rafał Fanslau
    Gość

    Domyślnie Problem z ładowaniem.

    Witam. Wczoraj gdy wracałem z pracy zauważyłem, że zaczęła mi się żarzyć kontrolka ładowania gdy dojechałem do domu przekręciłem kluczyk i zauważyłem ze nie pali się kontrolka ładowania. Dziś rano poszedłem zobaczyć jeszcze raz i kontrolka po przekręceniu kluczyka paliła się ale jak zapaliłem samochód to było podobnie jak wczoraj. Dodam ,że niedawno piszczał mi pasek. Czy to za słabo napięty pasek czy umarł alternator( regenerowany lekko ponad miesiąc temu). Proszę o pomoc bo już mi ręce opadają nad tym autem.

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar jaras 155
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wiekowo
    Auto
    obecnie Alfa 156 1.9 JTD 02r.
    Postów
    105

    Domyślnie

    Na początek sprawdź połączenia elektryczne na alternatorze i masy. Wątpliwe żeby pasek był luźny bo napinacz robi swoje chyba, że jest wyjechany na maxa. Sprawdź też szczotki. Cudów nie ma.

  3. #3
    Rafał Fanslau
    Gość

    Domyślnie

    A czy mogli mi za slabo napiać pasek to rolka na mimosrodzie??? czy to nie ma znaczenia i napinacz zawsze napina z identyczna siła niezaleznie od tego w jakim polozenie jest rolka?? Masy jak je moge sprawdzic???

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar jaras 155
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wiekowo
    Auto
    obecnie Alfa 156 1.9 JTD 02r.
    Postów
    105

    Domyślnie

    Co do napięcia paska to robi to napinacz. Masy najlepiej poluzować, wyczyścić i spryskać jakimś kontakt sprayem. A jak połączenia na alternatorze? Szczotki jak się mają?

  5. #5
    Rafał Fanslau
    Gość

    Domyślnie

    Alternator byl regenerowany( za taka usługe zaplacilem). A do alternatora sie dostac to masakra tam nie ma gdzie reki wsadzic i zeby szczotki ocenic to trzeba chyba je wyjac co wiąze sie wyciagnieciem alternatora. Jezeli sie myle to mnie poprawcie. A masy w ktorym mniej wiecej miejscu moge znalezc???

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar jaras 155
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wiekowo
    Auto
    obecnie Alfa 156 1.9 JTD 02r.
    Postów
    105

    Domyślnie

    Masy? Idź po kablu z akumulatora, pod podstawą znajdziesz. Co do szczotek, to są magicy ,którzy wyjmują je bez wywalania alternatora. Podobno się da. Sprawdź najpierw połączenia. Napięcie ładowania sprawdzałeś?

  7. #7
    Rafał Fanslau
    Gość

    Domyślnie

    Witam. Odświeżam temat poniewaz wymieniłem szczotki w aternatorze i ladowanie wrocilo ale tylko na 3 dni. Po tym czasie wracajać z pracy światła zaczely świecić bardzo jasno jakby dostały jakaś ostra dawkę prądu, rozłączyło mi tube wiec zatrzymałem sie rozłaczyłem bezpiecznik tuby i zlaczylem wszystko wrociło do normy . Jednak gdy wrociłem do domu ładowanie znow zgineło. Mechanik który wymieniał mi szczotki powiedział ze prawdopodobnie wirnik jest zrąbany wirnik i zjada szczotki. Wiec postanowiłem zaprowadzic alfe do innego mechanika( tamten nie miał czasu) i ten twiedzi ze to nie alternator tym razem. Co do mechanika u ktorego teraz stoi nie mam zaufania. Czy mogło by sie jeszcze cos stac aby nie było ladowania???? Czy mechanik chce mnie oszukać nic nie robiąc a żądając pieniędzy Po wymianie sczotek było wszystko git ale tylko 3 dni. Proszę o pomoc bo juz mi rece opadaja. I mam czasami chec utopic to niewdzieczne auto w rzece.
    Ostatnio edytowane przez Rafał Fanslau ; 02-09-2012 o 14:39

  8. #8
    Użytkownik Embrion Avatar dumle13
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    156 2,5 v6 24v 98r.
    Postów
    18

    Domyślnie

    Podstawa to sprawdzić zdolność ładowania. Jeżeli ładowanie jest powyżej 13,9v to jest znakomicie, jeżeli między 13,2-13,9 to już średnio, a jeżeli poniżej 13v to dno i wtedy polecam zmianę alternatora bo wymiana szczotek jest bez sensu.
    Jak ci zjada szczotki to niech przy tobie wyciągnie i ci pokaże, że są zużyte. Warto sprawdzić wszystkie kable od klem do rozrusznika i alternatora czy nie są uszkodzone.

  9. #9
    Rafał Fanslau
    Gość

    Domyślnie

    Witam. Przy wymianie szczotek za drugim razem byłem osobiście. Po 1 wymienię jeździłem 1,5 miesiąca. A po drugiej tylko 3 dni. Po drugiej wymianie sprawdzałem ładowanie i wynosiło 14,4 bez żadnego obciążenia. Wiec było idealne. Dziś mechanik( ten drugi do którego nie mam zaufania) do mnie pisze w co nie chce mi sie wieżyc ze wina jest w komputerze i dlatego nie ma w ogóle lądowania. Czy to możliwe???

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    156 2,0 TS 99r
    Postów
    113

    Domyślnie

    Witam. Co do zjadania szczotek to śmię wątpić. Jeżeli na wirniku był by komutator to się zgodzę , ale tam są pierścienie. Oszkodzenie mechaniczne któregokolwiek pierścienia powodowałoby wytarcie szczotki po paru minutach. Jak wymieniałeś regulator napięcia razem ze szczotkami do myślę ,że są one z dobrego materiału (miedziane). Komputer nie ma tu nic do napięcia i prądu ładowania.

Podobne wątki

  1. problem z ładowaniem itd.
    Utworzone przez donkiek1992 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-02-2016, 22:42
  2. problem z ładowaniem?
    Utworzone przez justyna w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 66
    Ostatni post / autor: 24-10-2012, 11:47
  3. [164] Problem z ładowaniem w 164 QV :(
    Utworzone przez misieq_91 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 26-07-2011, 17:32
  4. Problem z ładowaniem
    Utworzone przez marcopol w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 05-03-2011, 14:34
  5. 156 1.8 TS problem z ładowaniem
    Utworzone przez actron w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2011, 14:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory