Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: [156] kilka pytań przed kupnem alfy 156

  1. #1
    kwiecien22
    Gość

    Domyślnie [156] kilka pytań przed kupnem alfy 156

    witam jestem tutaj nowy i chciałem poradzić się miłośników tych samochodów?
    zacznę pytać :
    1.czy to jest dobry samochód (chodzi mi o żywotność )
    2 czy są awaryjne ?
    3.czy części są drogie ?
    4. jaki silnik najlepszy z gazem kupić
    5. czy lepiej kpić krajową czy sprowadzaną ?
    6. który rok najlepszy ?
    proszę o rade na co jeszcze patrzeć przy kupnie?

  2. #2
    adamodg
    Gość

    Domyślnie Re: kilka pytań przed kupnem alfy 156

    Cytat Napisał kwiecien22
    witam jestem tutaj nowy i chciałem poradzić się miłośników tych samochodów?
    zacznę pytać :
    1.czy to jest dobry samochód (chodzi mi o żywotność )
    2 czy są awaryjne ?
    3.czy części są drogie ?
    4. jaki silnik najlepszy z gazem kupić
    5. czy lepiej kpić krajową czy sprowadzaną ?
    6. który rok najlepszy ?
    proszę o rade na co jeszcze patrzeć przy kupnie?
    1. dla mnie najlepszy :mrgreen:
    2. jak każde inne ( tak i nie )
    3. drogie - pojęcie względne ( raczej przeciętnie jak na tą klasę auta )
    4. na pewno pow. 1.6
    5. zależy ( krajowa z papierami , sprowadzana bez lub odwrotnie itd. )
    6. nie wiem

    DD

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie Re: kilka pytań przed kupnem alfy 156

    Cytat Napisał kwiecien22
    witam jestem tutaj nowy i chciałem poradzić się miłośników tych samochodów?
    zacznę pytać :
    1.czy to jest dobry samochód (chodzi mi o żywotność )

    -jeśli chodzi o karoserię to jest trwała (100% ocynk),no chyba że po dzwonach

    -a silniki to tak: TS - uciekaj od tego z daleka , zrywają się paski, łatwo go zatrzeć nie dbając o poziom oleju z iście aptekarską dokładnością,chociaż niektórym jakoś to jeździ, ale właśnie przy tym silniku istnieje największe prawdopodobieństwo poważnej awarii

    - JTD - dobre , trwałe jednostki napędowe (sprawdzona konstrukcja), ale jak to w nowoczesnych dieslach , bywają kłopoty z 'pierdółkami' , a to przepływomierz, a to egr zanieczyszczone (jak w każdej marce)

    - 2.5 V6 , dobry silnik, jedna z lepszych V6 na świecie, ale swoje lubi wypić , jeden z niewielu silników benzynowych w alfie które sprawiają mało kłopotów

    - zawieszenie- każde auto z zawieszeniem wielowahaczowym (w tym alfa 156) ma w Polsce ciężkie życie, ale jak to jeździ!, gwarantowany banan na twarzy



    2 czy są awaryjne ?

    gdyby nie silniki TS , to byłyby podobnie awaryjne jak niemieckie

    3.czy części są drogie ?

    oryginalne tak, zamienniki patrz np. allegro

    4. jaki silnik najlepszy z gazem kupić

    chyba najlepiej to znosi 2.5 V6 , chociaż 'znam' alfę 156 1.8 TS z gazem , i facet nie ma z nią problemów, ale ma dobrą i dobrze zamontowaną instalację

    5. czy lepiej kpić krajową czy sprowadzaną ?

    moim zdaniem krajową, chociaż przyznaję że te sprowadzane mają zazwyczaj lepsze wyposażenie

    6. który rok najlepszy ?

    im później tym lepiej,

    proszę o rade na co jeszcze patrzeć przy kupnie?
    karoseria - najważniejsza bo najdroższa w naprawie ,czy wykładzina sucha, ale ogólnie wszystko, silnik , sprzęgło, ukł kierowniczy
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  4. #4
    kwiecien22
    Gość

    Domyślnie

    a jak z silnikami 1.6 lub 1.8 ale bez TS czy występują takie ? i czy są dobre ?
    bo powiem że disla nie chcę a 2.5 to za duży silnik dla mnie

  5. #5
    Starscream
    Gość

    Domyślnie

    dlaczego post niżej został zablokowany a ten, mino IDENTYCZNEJ wręcz treści jest kontynuowany? Jak sprawiedliwie to dla wszystkich a nie dla niektórych... :roll:

    P.S.

    Ale fakt, temat wałkowany setki razy-więcej w opcji "Szukaj" dobrze działa :wink:

  6. #6
    adamodg
    Gość

    Domyślnie

    mam 1.6 ale subiektywnie stwierdzam że po kilku dniach za słaby
    bierz 1.8 :mrgreen:

  7. #7
    Użytkownik Ogier Avatar Wierzba
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Giulietta 1.4 TCT i AR Spider 916 2.0 TS
    Postów
    186

    Domyślnie

    najlepiej z TS'ów brać 1,8
    tańszy jeśli chodzi o rozrząd niż 2.0
    a na penwo lepsze osiągi niż 1.6 który pomimo 120 KM jest wg. mnie sporo za słaby

    Proponuje zastanowić się jednak nad JTS- sam miałem TS'a a teraz mam JTS i wg. mnie nie ma porównania

    a i Alfy to tanie w obsłudze i serwisowaniu samochody, części do nich są ogólno dostępne a ich ceny są relatywnie niskie, bardzo wielu producentów produkuje zamienniki o całkiem niezłej jakości,
    alfy sięnei psują jeśli nei katuje się ich jak 25 letnich golfów i passatów... cała reszta to mity właścicieli niemieckich aut, którzy alfy nigdy nie widzieli ani nią nie jeździli... :mrgreen: a są po prostu zazdrośni :mrgreen:
    “You cannot be a true petrolhead until you’ve owned an Alfa Romeo – it’s like having really great sex which leaves you with an embarrassing itch.” – Jeremy Clarkson

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Nie chce zakladac nowego tematu ale jaka jest roznica miedzy TS a JTS? ops:

  9. #9
    Użytkownik Ogier Avatar Wierzba
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Giulietta 1.4 TCT i AR Spider 916 2.0 TS
    Postów
    186

    Domyślnie

    TS- Twin Spark czyli dwie świece na cylinder standard dla alfa romeo przed 2001
    a JTS to silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa, bazujący na 2 litrowym TS, ale został gruntownie przeprojektowany, zmieniona głowica, wtrysk paliwa, jedna swieca na cylinder, wyższy stopień sprężenia no i wyższa moc, wg. informacji mechaników też lepszej jakości tłoki itp

    Co do usterkowości JTS - wtrysk paliwa jest czuły na jego jakość... no i zdarza się zbieranie nagaru w silniku w sposób bliżej nie znany który wymaga czyszczenia raz na jakiś czas
    “You cannot be a true petrolhead until you’ve owned an Alfa Romeo – it’s like having really great sex which leaves you with an embarrassing itch.” – Jeremy Clarkson

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wierzba
    TS- Twin Spark czyli dwie świece na cylinder standard dla alfa romeo przed 2001
    a JTS to silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa, bazujący na 2 litrowym TS, ale został gruntownie przeprojektowany, zmieniona głowica, wtrysk paliwa, jedna swieca na cylinder, wyższy stopień sprężenia no i wyższa moc, wg. informacji mechaników też lepszej jakości tłoki itp

    Co do usterkowości JTS - wtrysk paliwa jest czuły na jego jakość... no i zdarza się zbieranie nagaru w silniku w sposób bliżej nie znany który wymaga czyszczenia raz na jakiś czas
    i nareszcie niezła trwałość silnika
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

Podobne wątki

  1. Witam wszystkich! PRZED KUPNEM ALFY 159
    Utworzone przez weglor w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-10-2013, 21:33
  2. Alfa Romeo 147 - kilka pytań przed kupnem
    Utworzone przez Blackchart w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-01-2013, 08:22
  3. Kilka pytań przed kupnem.
    Utworzone przez kmop w dziale 156
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 23-02-2012, 14:38
  4. Pytanie przed kupnem alfy 156 2,4jtd sportwaon
    Utworzone przez longer1234 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 03-09-2009, 21:20
  5. Pytanie przed kupnem alfy 156 2,4jtd sportwaon
    Utworzone przez longer1234 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-09-2009, 15:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory