Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Alfka skacze na obrotach po 10km , przerywa , szarpie. Co zrobic?

  1. #1
    bartush19
    Gość

    Question Alfka skacze na obrotach po 10km , przerywa , szarpie. Co zrobic?

    Witam. Posiadam Alfę od jakiegoś czasu . Problemy zaczęły się pojawiac z czasem. Początkowo Alfa gasła na niskich obrotach. . . Po wizycie u elektromechanika wymieniłem jak stwierdził przepływomierz. Włożyłem BOSCHa . Okazało się również że rura dolotowa do przepływki jest przetarta na "kolanie" . Zakleiłem dziurę . i Alfa pracowała pięknie równo. . długo się nie nacieszyłem. Po przejechaniu 10-15km Alfa zaczęła ponownie bujac na obrotach 500-1500 . . Po jakimś czasie zacząłem doświadczac jak by mi przerywała ,szarpała i dostała muła . szczególnie na niskich obrotach. Przy ruszaniu muszę czasami na sprzęgle ją trochę przeciągnąc bo zbiera się naprawdę jak by kogoś holowała. Moc można dopiero odczuc powyżej 2tys obr. w tym że właśnie z początku poszarpuje i przerywa. Naciskając na pedał do deski bardzo wolno się zbiera. . Odczucie jak by moc nie byla proporcjonalna do nacisku na pedal. . Proszę o jakieś rady, podpowiedzi, od czego zacząc. . Proszę również o zrozumienie. . Czytałem wiele tematów ale w większości są trochę inne objawy i w głowie mi się miesza od tego. . Więc jak kto może i jest obiegany w forum niech podeśle chociaz linka z podobnymi objawami . .

    Zaznaczę również że świece zostały wymienione podajże na 2tygodnie przed wymianą przepływomierza. .

    Obiecałem sobie że jak tego nie rozwiążę nie wezmę się za rozrząd . . i ta sprawa czeka chociaz osprzęt rozrządu od 2 miesięcy w bagażniku wożę. .

    Czekam na odpowiedzi. . Pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A sprawdzałeś, jak zachowuje się to zaklejenie rury, cz jest nadal szczelne?
    W dolocie podciśnienie dochodzi do 0,9 bara więc może się rozszczelniło i masz znów lewe powietrze. Najlepiej jest wymienić rurę na taką bez spękań.
    A ten wymieniony przepływomierz to był nowy, czy używany?

  3. #3
    bartush19
    Gość

    Domyślnie

    przeplywomierz był nowy. . mialem jeszcze podłaczoną przed BOSCHem inny jakiejs firmy włoskiej "MM" Magneti Marelli chyba czy jakos tak. . ale nie chodzila bo ten dolot byl dziurawy. pozniej sie dopiero skapnąłem. ale wtedy juz był bosch kupiony.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A czy sprawdzałeś, czy to uszczelnienie rury jest OK ?

  5. #5
    bartush19
    Gość

    Domyślnie

    nie sprawdzalem . . .

    ale właśnie wróciłem z garażu i podkleiłem ją klejem do szyb. . przedtem kleiłem ją "DIRKO". Dirkiem do uszczelnienia uszczelek a na to taśmą izolacyjną. . . Dzisiaj taśmę zerwałem i właśnie tym klejem do szyb dośc grubo posmarowalem. . .

    tylko w jaki sposob mam ją sprawdzic? podłaczyc pod kompa. ?

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Pod kompa zawsze warto podłączyć, jeśli masz.
    Ale jeśli miałbyś placić za podłączenie u mechanika to najpierw radzę dokładnie sprawdzić szczelność całego dolotu.
    No i sprawdziłbym jednak ten nowy przepływomierz. Trzeba wyjąć z niego wkładkę i zobaczyć, czy czasami nie jest made in China, bo może jego żywot się już skończył.
    A gdzie go kupiłeś i za ile?

  7. #7
    bartush19
    Gość

    Domyślnie

    przepływomierz został zakupiony w firmie motoryzacyjnej "POL-ZBYT" (taki SKLEP-SERWIS-NAPRAWA) Za 362zł z możliwym upustem dla pracownika . w której jestem mechanikiem.

    a u innego mechanika płaciłem 20zł za podłączenie i właśnie tylko powiedział ze przepływka do wymiany bo pokazuje o polowe mniej czegoś niż powinno. . ale to bylo na starej przepływce i na dziurawym dolocie. . Powiedział mi też że innych błędów nie ma. .

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No to jest szansa, że przepływka jest dobra, ale zawsze warto wyjąć wkładkę i sprawdzić.
    No i sprawdź dokładnie ten dolot pod kątem lewego powietrza.

  9. #9
    bartush19
    Gość

    Domyślnie

    wkład o przepływki jest " Made in Germany " napis BOSH . i numer. .
    więc zamawiam nową dolotówkę. . ; ]

    alfa po podklejeniu tej rurki zaczęła zachowywac się lepiej. . w tym że teraz obroty skaczą z niecałego tysiąca na 500. . ale przy odpalaniu już tak nie odpalajak poprzednio. . szybciej przechodzi do pracy jałowej. .

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli było dużo lewego powietrza to jest wielkie prawdopodobieństwo, że ECU "nauczył" sie już nowych parametrów i teraz nawet, jak usuniesz przyczynę, czyli uszczelnisz dolot, to dalej będzie falował i źle chodził.
    Lekarstwo na to jest tylko jedno - reset ECU przy pomocy kompa - i tylko kompa, bo w M 1.5.5. żadne zabiegi typu odłączanie akumulatora, itp. nic nie daje.

Podobne wątki

  1. alfa156 szarpie przerywa
    Utworzone przez andri25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 28-07-2015, 10:15
  2. [33] 1.7 IE szarpie/przerywa/gaśnie na niskich obrotach
    Utworzone przez AR_156 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-05-2014, 08:11
  3. 1.8 TS przerywa na niskich obrotach
    Utworzone przez borys_cup w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-02-2013, 16:06
  4. 2.0 TS przerywa, szarpie
    Utworzone przez 16v w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-09-2012, 20:24
  5. (166) przerywa i szarpie
    Utworzone przez pedro w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-01-2010, 02:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory