Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Rozkręciło się turbo!!!

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie Rozkręciło się turbo!!!

    Podczas wymiany tulei na poliuretanowe z tyłu Postanowiłem sprawdzić moją turbosprężarkę (oczywiście warsztat) gdyż potrafiły się nieraz przyciąć łopatki. Po czym okazuje się iż nie ma żadnych luzów - zostaje tylko czyszczenie.
    Turbo wraca na swoje miejsce przejechałem jakieś 400km i dziś rano odpalam auto a tu chmura białego dymu!!! Olej na max wszystko gra prócz dość obfitej ilości oleju na ściankach dolotu. K...a jestem załamany. po czym łapę za ślimak w turbinie a on chodzi góra dół po prostu się poluzował???? Nie piszę jaki to warsztat bo to nie jest żadna anty reklama wręcz przeciwnie auto wróciło dziś na poprawkę i jutro sie dowiem czy są jakieś zniszczenia i teraz pytanie.Spotkał się ktoś z was z takim przypadkiem?
    Bo ja jestem w szoku.....

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    No musiały chłopaki zapomnieć skręcić muszli

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    ale objawy dopiero po 400kilometrach? gdyby już to od razu by wyszedł babol. Jutro sie dowiem jaka była przyczyna/

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    Więc tak turbo padło a dokładniej uszczelniacz który puścił olej. Nie wiem co mam teraz zrobić czy owe czyszczenie i nie dokręcony ślimak mógł rozpieprzyć turbinę? Dziś będę miał jeszcze odpowiedź w 100% ale puki co taka jest diagnoza. ach

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    niezłe cepy z tych kolesi, teraz masz turbo do smiecia albo regeneracji
    Ostatnio edytowane przez Alfista ; 10-09-2012 o 20:36

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    No tez tak myślę ale pytanie czy nie dokręcenie ślimaka lub jego za słabe dokręcenie mogła spowodować wyrobienia się uszczelniacza w wirniku? co spowodowało awarię turbiny. Bo wiesz przed czyszczeniem turbo chodziło dobrze nic nie puszczało oleju i nie dolewałem od wymiany do wymiany.

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    oczywiscie ze tak, wystarczy ze lekko byl poluzowany (wirnik kręci sie bardzo blisko ścianek obudowy) i juz wirnikowi sie dostało a co za tym idzie całe łozyskowanie i uszczelnienie sie rozgibało i zmieliło.. wyjmij ta turbine i złap za wirnik jaki ma luz na łozyskowaniu podejrzewam ze wszystko do śmiecia..

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    wirnik ma luz to wiem na pewno bo alfę odstawiłem w to samo miejsce i dziś usłyszałem to przez tel. Tylko wiesz jak turbo było czyszczone to po złożeniu jest sprawdzane czy nie wali olejem ciśnienie w różnym zakresie obrotów tak a druga sprawa sprawa powiedziano mi że turbo nie ma luzów i tylko czyszczenie weszło w rachubę ? samochód odbieram w czwartek a w sobotę już jest syf. Na wolnych obrotach nic nie kopciła ale gdy delikatnie dodałem gazu biały dym. Ciekawy tylko jestem jak chłopaki z warsztatu się do tego odniosą.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Nie wiem co to za zakład ale ja sam rozkręcałem turbo i czyściłem, i już ponad 1k km zrobiłem po tym zabiegu i wszystko śmiga.

    Wydaje mi się, że jak źle skręcili obudowy to tutaj był początek szybkiej śmierci turbiny.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    czyli turbo do regeneracji i regulacji tylko teraz ciekawe czy partacze pokryją takie koszta?? w dodatku teraz wszystko musisz wypłukac z tego oleju co turbina puscila.. wydech pewnie tez dostał i mozliwe ze przytkało katalizator - warto by to sprawdzic..

    ogolnie jak wirnik naruszysz mechanicznie, obojętnie ktory to całe łozyskowanie rozlatuje sie błyskawicznie..

Podobne wątki

  1. 147 1.6 TS Turbo---> 2.0 TS Turbo
    Utworzone przez imtm w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 470
    Ostatni post / autor: 16-06-2021, 19:00
  2. Turbo z 2,4 20v JTD do 2,4 10v JTD
    Utworzone przez firstone w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-03-2013, 10:08
  3. Bi-turbo :) Czyli problem z turbo w 2.4 JTD
    Utworzone przez djkubas w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-08-2012, 20:02
  4. Swap z 2.0 V6 turbo na 2.5 V6 turbo
    Utworzone przez Fred w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 01-03-2011, 17:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory