Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Brak mocy przy przyspieszaniu

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    Alfa Romeo 1,6 BOXER 95r.
    Postów
    14

    Domyślnie Brak mocy przy przyspieszaniu

    Witam.Chciałbym was prosić o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu.Otóż ostatnio zauważyłem ze w mojej Alfie (1.6 boxer 95r) podczas dosyć gwałtownego przyspieszania troche brakuje mocyGłównie odczuwa się to przy około 3 tys obrotów.Gaz wciśniety do dechy a ona dosyć wolno przyspiesza.Jesli chce sie ruszyć 'z piskiem' to troche przekręci kołami ale zaraz potem zamuli i trzeba ja rozpędzac:/Dodam że prawe przednie kolo obciera (klocki przód do wymiany) no i zacisk prawy z tylu jest zardzewialy i zblokowany ale nie slychac zeby obcieral (w tym tygodniu będzie wymiana) czy to może mieć wpływ na moj problem??Dodam że ostatnio łatałem w niej caly tłumnik bo był trochę podziurawiony i głośno chodził i również uszczelki przy kolektorze są do wymiany bo silnik na wolnych obrotach "cyka".

    Napisałem to wszystko chociaż nie wiem czy to ma jakiś wpływ no ale proszę o to żeby wypowiedział się ktoś 'lepiej obeznany'.Mam nadzieje że nic poważnego się nie stało no i czekam na wasze odpowiedzi

    Dodam że dzieje się to zarówno na PB jak i na LPG.
    Ostatnio edytowane przez marcinek9348 ; 11-09-2012 o 19:37

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar daroo
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 145 boXer, Fiat Stilo 1.8 16V
    Postów
    215

    Domyślnie

    powiedz na jakim biegu chcesz przyspieszać przy tych 3tyś? bo jak na V to raczej nic dziwnego, ogólnie alfa zbiera sie na wysokich obrotach (od 4tyś), więc trzeba ją wysoko kręcić żeby była dynamiczna

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Jester
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wrocław/Włodawa
    Auto
    AR 146 1.4 bx
    Postów
    948

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcinek9348 Zobacz post
    uszczelki przy kolektorze są do wymiany bo silnik na wolnych obrotach "cyka".
    chyba Ci się remont silnika szykuje bo cykanie to padnięte popychacze hydrauliczne.

    naturalnie boxer cyka, ale nie jak kastaniety daro ma rację, ja mam 1.4 i zbiera się dopiero powyżej 3 (max moment przy 4.400) więc raczej norma choć u mnie z szybszą zbiórką pomogła wymiana świec więc możesz sobie swoje sprawdzić.

    Cytat Napisał marcinek9348 Zobacz post
    ostatnio łatałem w niej caly tłumnik
    kosztuję majątek- 130zł.
    If you just let me I'll find a way
    To ease your mind and for you to stay
    And I will untie all the ropes
    It's hard for me but believe me, I'm trying.

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    Alfa Romeo 1,6 BOXER 95r.
    Postów
    14

    Domyślnie

    Dzięki Panowie za dotychczasowa pomocDziś z ciekawości byłem się nią przejechać rano i mam nowe spostrzeżenia co do mojego problemu.Zauważyłem szarpanie które pojawia się powyżej 3 tys obrotów,tak około 3,5-4 tys (testowałem zarówno na dwójce jak i na trzecim biegu) ustaje ono jeśli popuszczę pedał gazu albo wrzuce na wyższy bieg.No i tak jak pisałem wcześniej,jest trochę mułowata przy tym przyspieszaniuCzym może to być spowodowane poza świecami o których napisał Jester?Czy powodem mogą być te uszczelki przy ujścu spalin do rury kolektorowej które mam do wymiany?No bo teraz jak przygazuje na postoju to czuje i widzę wydostające się spaliny przy silniku.Czy przez tą nieszczelniość mógł powstać mój problem?

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar daroo
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 145 boXer, Fiat Stilo 1.8 16V
    Postów
    215

    Domyślnie

    wg mnie jak spaliny uciekają przy rurze kolektorowej to auto dodatkowo powinno być troche żwawsze niż normalnie, ponieważ wylot spalin nie jest stłumiany tłumikiem

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    Alfa Romeo 1,6 BOXER 95r.
    Postów
    14

    Domyślnie

    Rozumiem.Przyznam że troszke poczytałem na naszym forum na temat szarpania i mulenia i wydaje mi się że moze to byc spowodowane przez kwalifikujące się do wymiany kable WN albo świecie..Może tak być?

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar daroo
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 145 boXer, Fiat Stilo 1.8 16V
    Postów
    215

    Domyślnie

    zgadza się

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    155
    Postów
    272

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcinek9348 Zobacz post
    Rozumiem.Przyznam że troszke poczytałem na naszym forum na temat szarpania i mulenia i wydaje mi się że moze to byc spowodowane przez kwalifikujące się do wymiany kable WN albo świecie..Może tak być?
    Dokładnie. Miałem podobnie - mulenie, szarpanie. Wymiana samych kabli to zmiana ogromna (bierz kable firmy Sentech - koszt niewielki, bo tylko 80-90zł, a jakość jest dobra). Jak dojdzie do tego komplet świec (nawet NGK masz po 8-9zł/szt.) to będziesz miał malinowe przyspieszenie Uważaj tylko, abyś nie pourywał gwintów podczas odkręcania!

    BTW, jeśli szarpanie nie ustanie to sprawdź sobie linkę gazu. Może się zacinać (trzeba wtedy poprawić jej smarowanie) lub masz ją uszkodzoną w którymś miejscu i "przeskakuje". Miałem coś takiego u siebie i pomogło usztywnienie w jednym miejscu.

Podobne wątki

  1. Spadki mocy przy przyspieszaniu
    Utworzone przez mario1662.4 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-03-2014, 13:55
  2. Odpowiedzi: 52
    Ostatni post / autor: 02-07-2013, 07:29
  3. Gubi\Spala olej i ma poslizg mocy przy przyspieszaniu
    Utworzone przez kamil1991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 06-05-2012, 20:50
  4. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-01-2011, 07:13
  5. Alfa gaśnie przy przyspieszaniu i brak mocy :(
    Utworzone przez prasus w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-05-2010, 18:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory