Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Alfa Romeo 156 2.0 ts wolno schodzi z obrotów.

  1. #1
    Maxy
    Gość

    Domyślnie Alfa Romeo 156 2.0 ts wolno schodzi z obrotów.

    witam,
    jak w temacie byłem na czyszczeniu przepustnicy i silniczka z tego co wiem to mam tam elektryczna. Znajomy się tym zajął i pokazywał ile syfu było. Po operacji na jałowym wszystko si przy dodawaniu gazu też było si, ale jak tylko wyjechałem zauważyłem, że gdy zmieniam bieg czy biorę na luz lekko na obrotomierzu wzrasta i bardzo powoli schodzi w dół. Myślałem ze chodzi o adaptacje, ale zrobił to przy następnej wizycie i to samo nie wiem o co "Falfinie" chodzi czy ktoś miał coś podobnego i jak z tego wybrnął?
    pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    jak masz elektryczna przepustnice, to masz 150KM.. reset parametrow adaptacyjnych, reset przepustnicy, reset krokowca... chyba 3 resety sie tam robilo, minimum dwa. Nie pamietam dokladnie.

    ps. reset musisz zrobic programem, np AlfaDiag. Samo odpiecie akumulatora nic nie da.
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Te z elektroniczna przepustnica tak maja U mnie odkąd pamietam tak było i to bez znaczenia czy resetowałem parametry adaptacyjne ( krokowca nie ma ) czy nie
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  4. #4
    Maxy
    Gość

    Domyślnie

    okiej dzia za podpowiedzi jutro z ziomkiem usiądziemy mam nadzieje ze pomoże bo jak nie to dupa.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar hitman047
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Bella 156 2.0 TS Niebieska piękność :) - kiedyś. Obecnie -> Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 KM
    Postów
    830

    Domyślnie

    A który Ty masz rocznik swojej Alfy? Bo jeżeli 155KM to na pewno nie elektryczna.

  6. #6
    Maxy
    Gość

    Domyślnie

    1999 r. w dowodzie mam 114 kw wiec 155 wypada

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Jeżeli masz gaz na linke-to masz ECU 1.5.5.Wtedy jest troche zabawy
    W nastawniku nie ma co czyścić bo to niestety zwykły potencjometr z silniczkiem.Natomiast jest tam oring na łączeniu z przepustnicą i uszczelka między łączeniem przepustnicy z kolektorem gdzie jeżeli jest ona uszkodzona lub zle siadła to może łapać lewe powietrze bo takie objawy mi przychodzą na mysl w tym przypadku.Jeżeli jest ok to masz jeszcze zawór w kolektorze zwany potocznie zaworkiem odmy gdzie też można go wymienić za nie wielkie pieniądze.Możesz też sprawdzić dokładniej rure dolotową za przepływomierzem i obudowe filtra powietrza na śrubach gdzie montuje sie filtr powietrza.Adaptacje robimy tylko po uprzednim rozgrzaniu silnika i od razu po resecie wsiadamy w auto i jazda w różnych warunkach około 10km-powodzenia

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Adaptacje robimy tylko po uprzednim rozgrzaniu silnika i od razu po resecie wsiadamy w auto i jazda w różnych warunkach około 10km-powodzenia
    - proszę o podanie żródła tych rewelacji, norma serwisowa, coś w tym rodzaju.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    Adaptacja to chyba bardzie na zimnym silniku. Odpalamy auto czekamy aż się rozgrzeje ( wentylator 2-3 razy musi się włączyć ) i dopiero w drogę.. 10km może być za mało na pełną adaptację.

    Jak masz 99 rok to nie masz elektronicznej przepustnicy a zwykłą. Posprawdzaj te nieszczelności co podpowiadają koledzy. w M1.5.5 robilo się chyba dwie adaptacje. Krokowca i Ecu... dobrze mówię?? Bubu spytaj to Ci powie dokladnie
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    ok,sorki
    W podany wyżej sposób dokonywałem resetu nastawnika nie pełnej adaptacji
    Z resztąw FESie jest instrukcja odnośnie jednego i drugiego

Podobne wątki

  1. alfa romeo gt 2.0 jts brak mocy i obrotów od 4-5 tyś obr.
    Utworzone przez kaziu8595 w dziale GT
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-03-2015, 19:56
  2. Alfa wolno sie nagrzewa po usunięciu EGRa
    Utworzone przez stuntmachine w dziale GT
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 27-10-2014, 10:30
  3. Wolno schodzi z obrotów 2.0 TS
    Utworzone przez albert51 w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 29-05-2013, 20:54
  4. alfa romeo 156 1.8 ts b+g Falowanie obrotów pomocy!!!!
    Utworzone przez pawli1987 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-03-2013, 17:31
  5. Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 06-01-2012, 10:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory