Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Transponder faulty

  1. #1
    Pepek
    Gość

    Domyślnie Transponder faulty

    Witam,
    Niedawno stalem sie szczesliwym posiadaczekm alfy, ale niestety mam tylko jeden dzialajacy kluczyk. Probowalem dodac poprzez key storage drugi ale niestety caly czas pokazywalo mi transponder faulty. Rozkrecilem wiec kluczyk i okazalo sie, ze nie ma transpondera w srodku. Zadzwonilem do jednego serwisu zajmujacego sie transponderami i zazyczyli sobie 1000zł za zaprogramowanie takiego transpondera. Czy jest jakies tansze wyjscie? Bardzo mi zalezy aby byl drugi dzialajacy kluczyk do alfy a kwota jaka mi podali za same zaprogramowanie transpondera troche mnie przerazila. Czytalem o przeszczepieniu calej stacyjki z body komputerem, albo o usunieciu imobilaizera, ale najlepszym rozwiazaniem dla mnie bylo by dostanie gdzies samego transpondera.
    Prosze o pomoc moze ktos sie zajmuje takimi rzeczami na terenie trojmiasta? Z gory dzieki za pomoc
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    bo to nie takie proste w 147...... nalezy rozebrać body komputer (BC) i programatorem ściągnąć całe oprogramowanie , czyli około 4 KB danych..... potem z dowolnego zakupionego kluczyka (kluczyk musi być bez diody LED czyli z procesorem Magic-II wyjąć transponder lub zakupic nowy tranponder cena około 20 - 30 zł ) wykasować transponder za pomoca np. urządzenia ZED-BULL..... kolejno z pomocą tego dumpa z BC programujemy transponder.... wstawiamy transponder do kluczyka i teraz np. alfaOBD programujemy wszystkie kluczyki w aucie..... czas operacji to około 3-4 godziny, cena około 400 - 600 zł.... Loginu, czyli CODę nie potrzebujemy ponieważ ZED-BULL poda nam z tego dumpa CODE..... na forum był podany program EFfi który z dumpa podawał CODE.....
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 01-10-2012 o 19:57

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - to brzmi jak instrukcja, ja bym podwiesił jako temat przyklejony.
    - kluczyk z dioda LED zawiera chipset Magic-I.
    - tego chipsetu nie można powtórnie zaprogramować.

    - jesli kupujemy nowy transponder to musi byc on dedykowany dla 147 ( tzw. ID48), albo jak się mówi ma być prekodowany dla AR 147.
    - oprogramowanie FES lub nowszy MultiEcuScan nie potrafi zaprogramować kluczyka, programuje tylko pilota !!
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Pepek
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedz. Widzę po Twoich postach bubu321, że jesteś specjalista w temacie
    Mam karde z kodem do kluczyka. Czy wtedy musze rozbierac body komputer? Wedlug mnie chyba nie , bo to chyba o ten Code chodzi.
    Z tego co napisaliście to rozumiem, że nowy transponder (prosto z sklepu) trzeba zakodować/zaprogramowac a potem dopiero użyć programu AlfaOBD żeby dodać nowy kluczyk. Nie bardzo widze jak miało by się go kodować. Proszę o potwierdzenie i sorry za głupie pytania, ale muszę się upewnić.
    Ostatnio edytowane przez Pepek ; 02-10-2012 o 07:45

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - pin CODE to jest to tylko Login, pozwolenie na wejście do podprogramu obsługującego programowanie.
    - poniżej zrzut wz ekranu ID48, masz tutaj pole Read ID, czyli identyfikator transpondera, on jest prekodowany dla alfy.
    - pole krypto musi być zakodowane w transponderze z pliku dumpa (tzw. seed) oraz pinu CODE.
    - dlatego trzeba zerować stary transponder aby podać nowy kod CODE.
    - po zakodowaniu klucza ( transpondera ) na aucie, body komputer wysyła informację do transpondera, czyli koduje mu pole LB1, LB0.
    - po tej operacji odcxytany transponder na status Locked., zablokowany.

    - jak widac przy kodowaniu klucza i tak potrzebny jest plik dumpa z body komputera (aby wyciagnąć z pliku kod SEED).
    - przepraszam wiem że to trochę trudne ale zwykle klucznicy nie chcą udzielać informacji, bo to dla nich stracone pieniądze.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ID48.jpg
Wyświetleń:	421
Rozmiar:	72.4 KB
ID:	71754  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 02-10-2012 o 12:24
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Lubuskie
    Auto
    Fiat Bravo 1.4, 2009r była Alfa Romeo 147 1.9JTD 85KW 2004
    Postów
    63

    Domyślnie

    Witam, mam prośbę do znających temat. Posiadam jeden kluczyk z pilotem, dorobiłem drugi bez pilota, znajomy elektronik zgrał mi zawartość pamięci z body komputera (2.KB), odczytałem code za pomoca programu, który udostepnił bubu321, auto odpaliłem procedurą awaryjną kluczykiem bez pastylki i teraz moja prośba czy ktoś z was może przygotować mi transponder (prekodować) do mojego auta? Oczywiście koszt transpondera, czasu, wiedzy, wysyłki do mnie i browara, pokrywam w 100%!

    Alfa Romeo 147 JTD, 115 KM, 2004 rok.

  7. #7
    9none
    Gość

    Domyślnie

    podeslij na PW plik od body komputera, nie podawaj na forum bo inni ci dorobią transponder i odjadą.... ważne jest ile jeszcze masz miejsc na kluczyki w pamieci BC (body komputera).... a jak ten elektronik odczytał BC, przez wtyk OBD , czy rozbierał BC. ?

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Lubuskie
    Auto
    Fiat Bravo 1.4, 2009r była Alfa Romeo 147 1.9JTD 85KW 2004
    Postów
    63

    Domyślnie

    Komputer był rozbierany, lutowane były przewody i zgrywane programatorem.

  9. #9
    9none
    Gość

    Domyślnie

    tak też myśłałem, nie ma obecnie programu do odczytania pliku z BC za pomocą interfejsu OBD.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Lubuskie
    Auto
    Fiat Bravo 1.4, 2009r była Alfa Romeo 147 1.9JTD 85KW 2004
    Postów
    63

    Domyślnie

    9none, plik dla ciebie.
    Ostatnio edytowane przez oliman ; 04-01-2013 o 13:55

Podobne wątki

  1. Air conditioner faulty
    Utworzone przez majkmiler w dziale 166
    Odpowiedzi: 180
    Ostatni post / autor: 21-07-2014, 12:17
  2. Zgubiony transponder
    Utworzone przez Alf87 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-03-2014, 19:01
  3. Surówka grota i transponder
    Utworzone przez xweb w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-05-2012, 08:14
  4. transponder ? elektornika ? jakis dramat ..
    Utworzone przez szajbus0 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-12-2011, 18:48
  5. [166] Air conditioner faulty - komunikat na wyświetlaczu
    Utworzone przez fokusek w dziale 166
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 21-05-2009, 14:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory