Panowie mam problem z zapaleniem gdy silnik jest zimny,a gdy ciepły jest ok
![]()
Panowie mam problem z zapaleniem gdy silnik jest zimny,a gdy ciepły jest ok
![]()
Bardzo dużo rzeczy ma na to wpływ. Zacznij od najprostszych rzeczy. Może na początek akumulator.
Jak nie akumulator to podepnij pod kompa może coś wyjdzie.
https://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=2379156 1.9 JTD 8V 2005 http://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=1757
159 1.9 8V JTDm 2008 DPF out 136 KM 320 Nm http://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=872
159 2.4 JTDm 2006 DPF out+ wirus 229KM 520 Nm http://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=1287159 2.4 JTDm 210KM Ti 2008 DPF,EGR out+wirus https://drive.google.com/folderview?...2s&usp=sharingGiulia 2.2 JTDM
Najpierw Komp, dalej świece żarowe,
Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
Jest klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
ALFA-i każdy dzień jest inny
Napisz co dokładnie znaczy problem z zapaleniem. Czy kręcisz i kręcisz i nic, czy może kręcisz odpala ale dziwnie chodzi?
Ja swego czasu także miałem problemy z zapalaniem zimnego silnika. Objawiało się w taki sposób, że odpalał dość szybko ale przez kilka sekund chodził jakby nie na wszystkie gary. Bez delikatnego podtrzymania pedałem gazu potrafił nawet zgasnąć. Na ciepłym silniku nie było najmniejszego problemu. Byłem niemalże pewien że to świece żarowe i zleciłem ich wymianę, niestety po wymianie nic się nie zmieniło. Przestałem sam się domyślać w czym może tkwić problem i oddałem auto do doktora na dokładniejszą diagnozę.
Okazało się, że problemem były niedziałające słynne klapy wirowe w kolektorze. Po wymianie tegoż, autko pali bez mruknięcia.
W 8V niema klap
na temat rozruchu zimnego silnika w 159 JTDm było na forum kilkadziesiąt, jeśli nie kilkaset postów.
Wystarczy odrobina dobrej woli i wszystko można znaleźć...
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ie_odpala.html
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...m_silniku.html
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...m_silniku.html
itp, itd.
Nie ma sensu dublowania tematów...
Pozdrawiam.
- Rafał
Sprubuj mojej metody.
Wkłądasz kluczyk, czekasz aż wszystko zgaśnie. Wyjmujesz.
Wkłądasz i znów czekasz aż wszystko zgaśnie. Odpalasz
U mnie działa lux z rana.
Na cieplym nie mam żadnych problemów.
Na zimnym w sumie niewielkie.
Testuje tę Waszą metodę z 2- krotnym grzaniem od 2 dni w kontekście tematu o telepaniu się silnika po zapaleniu i chyba działa. Gasze silnik na sprzęgle zapalam na sprzęgle z dłuższym grzaniem i pali "prawie" jak benzyna. Polecam!![]()