Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 36

Temat: Przygotowania do projektu 156 3.0 Turbo - potrzebne opinie i rady.

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ExO
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 2.5 V6
    Postów
    415

    Domyślnie Przygotowania do projektu 156 3.0 Turbo - potrzebne opinie i rady.

    Zacznijmy od bazy - mamy AR 156 2000r. 2.5 V6 190KM.

    Na tą chwile mechanicznych modyfikacji było mało:
    - cały wydech supersprint - jedynie kolektor stock
    - barany kolektora ssącego zmienione od 3.0
    - wkład K&N

    Skromnie, ale już zawsze coś jest.
    Pod maskę zagości w zimę 3.0
    Dalsze plany to uturbienie silnika. Banalne 2 wyrazy, ale jak ciężkie do zrealizowania, prawda?

    Chciałbym usłyszeć kilka opini na temat turbo w 3.0.
    Czy moc w granicach 350KM jest do osiągnięcia?
    Gdzie szukać skrzyni do takiej mocy i momentu?
    Co z kuciem silnika? Wiem, że V6 jest ogólnie bardzo dobrą konstrukcją, ale Alfa Romeo chyba nie przewidziała, aż tak dużego marginesu wytrzymałości.

    Wysłucham każdej opini i rady.

    Z góry chciałbym zaznaczyć, że interesuje mnie tylko turbo, chyba, że kompresorem wypluję ~350KM również bez problemu.

    Liczę się z wysokimi kosztami modyfikacji, ale coś za coś.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    A ty chcesz tym jeździć na co dzień czy od święta?????????????

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar trebor
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    nowy sącz
    Auto
    145td 145ts 159jtd 156v6 były. 159 szukam
    Postów
    297

    Domyślnie

    Kolego poszukaj na alfaclub.pl tam był szeroko opisywany taki zabieg w 3.2
    Alfa Romeo
    born not made

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    A demo car alfaclub? Tam było całkiem sporo mocy

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ExO
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 2.5 V6
    Postów
    415

    Domyślnie

    Samochód będzie pokonywał w granicach 8 000 rocznie.

    A co do democara ar club troszkę nie widziało mi się użycie kompresoru i moc wykrzesana była troszkę za mała jak na takie mody. Mówie tu o 3.0 kompresor.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Ten z 3.2 Kompresor miał chyba coś około 350KM

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ExO
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 2.5 V6
    Postów
    415

    Domyślnie

    Z moich informacji wynika że 3.2 w wersji przed lifotwej wnętrza jest bardzo problemowy do założenia więc zostaje prostrzy sposób 3.0.

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    JAk gostek z 2.0 TS wyciągnął 700KM to co to z 3.0 wyciągnać 350KM....Ja jak czytam czasem tematy na forum Alfaholików i nie tylko i oglądałem w tv ALFE 156 3.0 kompresor 300KM to troche smiać mi się chce bo dla posiadaczy BMW takie moce to zalążki tuningu...Bez urazy bo przecież sam jestem posiadaczem Alfy ale moj ziomek ze starego TDS wyciągnął 250KM a i mieliśmy w klubie 400KM tds... A z 2,5 litra beny rekord to chłopaczyna z Holandii i 1018KM....Więc dlaczego nie można niby z Alfy???Silniki z plastiku czy co??? Wiadomo ,że moce duże -duże koszta bo podkuć silnik też wkońcu wypada....no ale albo albo....

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Tylko że te koniuchy są na pokaz, u niego maja robić 8 tysięcy na rok, w przypadku tego 1000 konnego to wątpię czy to w ogóle bez remontu taki przebieg zobaczy.
    Nie oszukujmy się jak się idzie w koniuchy to trzeba samochód na weekendy szykować, jak do jazdy to trzeba z głową, widziałem te 700- 1000 konne Bemki, te samochody to weekendowe letnie autka- jeden wielki problem z trakcją (nie mam pojęcia po co robić samochód który na 5 biegu pali lacza i tylko do jazdy na wprost się nadaje), zimą baczki wszędzie byś kręcił, zresztą co tu szukać, kup cieniasa z 200 konnym silnikiem od Hayabusy, albo R1, znam kola co władował, myślał że pojeździ, a jedyna rzecz jaka była to wieczny pisk i bączki, jak było sucho to jeszcze jakoś to jechało, ale jak troszkę porosiło, to tragedia, koniec był taki ze owalił po cenie samego silnika i się cieszył że gówna już nie ma w garażu

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    No tak Kylo ale kolega pyta czy się da???? Więc odpowiedz jest ,że da się dużo więcej.....Co do Beemki "1000" to silnik miała zrobiony na cycuś ,wszystko pełna profeska , kucie , zero allegrotuningu...I fakt ,że na codzien nie jest ale nie robi jako showcar tylko jako 3 auto na jak to okresliłes weekendy...Ale da się...i o dziwo jechałem tym i jezdzi ( zimą bym się bał to wogóle odpalić ) ....Przecież Kylo jak masz setki kucy to masz łeb i obchodzisz się własciwie z gazem i sprzęgłem.....Jakby było tak jak mówisz ,że auta typu "dzicz" były by od stania w garażu to amerykanie nie wymyśliliby Musclecarów....te auta też super własciwosci jezdnych nie miały i nie mają ale dla mnie moc niekontrolowana przez wszelakie komputery i inne autopiloty to najwieksza frajda z jazdy....Czy wsiadziesz do Ferrari czy do BMW znajdziesz magiczne guziki wyłączające kontrole trakcji i inne szajsy po to byś poczuł tą moc...Mój bos ma mietka AMG (580KM ) i fakt ,że kosmos ale jazda nawet zimą na full kompie to jak jazda tramwajem na trasie Bytom -Chorzów( troche pobója , troche potrzęsie )...Jak wyłączysz "to i owo" gwarancja stanu przed zawałowego....Dlatego ludzie kochają np. stare Beemki ( Ja też ) bo za pare tysiaków jest frajda z driftwozu (bez zadnej elektroniki -jest szpera ,jest moc ,jest ogień )

Podobne wątki

  1. [147] 1.9 JTDm 150 KM 2006 ROPCZYCE - Rady i Opinie?
    Utworzone przez alcapone154 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-11-2014, 02:03
  2. Alfa 166 z silnikiem V6 - potrzebne opinie/porady,itp
    Utworzone przez majster w dziale 166
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 13-10-2013, 10:04
  3. Kupno 156 potrzebne swieze opinie i rady
    Utworzone przez setoslavv w dziale 156
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 15-05-2012, 16:14
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 28-10-2011, 21:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory