Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 50

Temat: logi 1.9 Jtd 16V

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Gdańsk/Łomża
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V 140KM
    Postów
    49

    Domyślnie logi 1.9 Jtd 16V

    Witam, dzisiaj zrobiłem logi mojej Alfy. Autko wyraźnie nie ma mocy zwłaszcza do 2800rpm. Ma 140KM a ciągnie się jak żółw. Zawór EGR zaślepiony do połowy. Na kompie nie było żadnych błędów. Nie zauważyłem też jakiegość znaczącego dymienia ( na zimnym trochę dymi na siwo po dodaniu gazu). Logi robiłem na 4 biegu od ok. 1400rpm. Są to moje pierwsze logi, jeżeli coś nie tak zrobiłem to proszę o poradę. Bardzo proszę o zerknięcie na moje logi osoby znające się na tym fachu. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    http://vaglog.rtnet.pl/markol565_101010.html
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez markol56 ; 14-10-2012 o 23:18 Powód: dodanie linka

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Gdańsk/Łomża
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V 140KM
    Postów
    49

    Domyślnie

    Jest ktoś kto mogłby przynajmniej zerknąć na wykres? Wydaje mi się, że przepływka nie działa prawidłowo lub jest jakaś nieszczelnośc w układzie, chciałbym się upewnić. I nie wiem jak turbo. Wykresy prawie pokrywają się, ale są jakieś dziwne skoki.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	logi.jpg
Wyświetleń:	282
Rozmiar:	60.6 KB
ID:	73427

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    dymi?
    sprawdzić szczelność dolotu, przewodów turbo-IC, IC-kolektor
    wyczyścić EGR

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Gdańsk/Łomża
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V 140KM
    Postów
    49

    Domyślnie

    Wczoraj sprawdzałem jeszcze raz i nic nie dymiło na rozgrzanym silniku. Na zimnym może trochę. Spaliny mają jakiś dziwny zapach na zimnym silniku. Sprawdzę szczelnośc dolotu i przewodów najpierw. Dzięki za odp.

  5. #5
    sir_ice
    Gość

    Domyślnie

    ten dziwny zapach spalin wystepuje tez u mnie...........

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Gdańsk/Łomża
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V 140KM
    Postów
    49

    Domyślnie

    okazało sie, że przepływka do wymiany, wyczyściłem też EGR.

  7. #7
    sir_ice
    Gość

    Domyślnie

    i dalej spaliny smiardza w dziwny sposob?

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Gdańsk/Łomża
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V 140KM
    Postów
    49

    Domyślnie

    Na razie mam rozłączoną przepływkę. Spaliny śmierdzą ale tylko na zimnym po odpaleniu, później jest ok. Jak zamontuję nową to napisze czy cos się zmieniło, ale nie sądzę żeby to miało wpływ na spaliny. EGR musze popatrzyć bo coś mi przycina czasem.

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Gdańsk/Łomża
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V 140KM
    Postów
    49

    Domyślnie

    Witam ponownie. Wymieniłem dzisiaj przepływkę na nową Boscha. Efekt jest taki, że do 2200rpm auto nadal nie ma mocy (jest może odrobinę lepiej), natomiast po załączeniu turbo rozpędza się elegancko (tak mi się wydaje). Przy rozłączonej przepływce Bella rwie do przodu aż miło. Dodam, że nie znalazłem żadnych nieszczelności i zawór EGR też nie był zbytnio zabrudzony. Auto nie dymi. Może jeszcze jakieś podpowiedzi co sprawdzić, ewentualnie jakie parametry na kompie zbadać (napięcie na przepływomierzu?). Za wszystkie rady serdeczne dzięki

  10. #10
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Sprawdź sobie zawór overboost, gdy jest zacięty lub zabrudzony nie potrafi dobrze sterować zmienną geo turbiny i gruszka nie jest zaciągana prawidłowo co powoduje prawidłowe przyspieszanie dopiero z wyższych obrotów.
    Zawór jeśli ma metalową obejmę to nadaje się do tzw. "regeneracji". Rozbiera się obejmę, czyści w środku, smaruje oraz składa do kupy zaciskając obejmę np. plastikową złączką.
    Jeśli jest sklejony to raczej trzeba kupić nowy.
    No i najważniejsze, znajduje się na puszce filtra powietrza przykręcony do niego. Dostaniesz się tam z kanału, wyjmując rurę turbo-intercooler, łatwiej go wyjmiesz.
    Ps. Piszesz że z odpiętą przepływką autko jedzie lepiej, tzn od ilu obrotów zaczyna "ciągnąć"??

Podobne wątki

  1. logi 2.4 JTD do oceny
    Utworzone przez Donamigos166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-05-2015, 09:12
  2. Logi 156 JTD cf2
    Utworzone przez xakner w dziale 156
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 13-04-2013, 19:52
  3. Termostat [LOGI]
    Utworzone przez fkkamil w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-10-2012, 15:21
  4. termostat (logi)
    Utworzone przez Jin147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-10-2011, 13:11
  5. Logi 2.4 JTD 10V 110 kW 2002 r
    Utworzone przez H_A_L_T_I w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-02-2010, 20:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory