Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: [156 1.8 TS] Alfa dławi się i strzela.

  1. #1
    alien4
    Gość

    Domyślnie [156 1.8 TS] Alfa dławi się i strzela.

    Witam.
    Mam problem z moją alfą, z rana na zimnym silniku kiedy ją odpalam (bez problemu na strzał) i dodaje jej szybko gazu dzieje się to co na filmiku który zamieszczę poniżej (filmik z wypiętą przepływką, ale identycznie zachowuje się z wpiętą) - najpierw się dławi a następnie jakoś rozkręca, jak się wsłuchać to co prawda nie głośno ale słychać strzały albo raczej próby strzału z układu wydechowego. Najgorsze jest to podczas jazdy np przy załadowanym aucie, kiedy chcąc nie chcąc muszę dodać więcej gazu a ona szarpie sie i dusi. Problem przechodzi kiedy lekko się zagrzeje i przełączy na gaz (stag IV) ale jak ręcznie wrócę zagrzaną alfę na benzynę, to też jest ok. Czyli objawy występują tylko na zimnym silniku. Kabel do silnika i do gazu mam. Do komputera auta używam Fiat ECUScan a do gazu taki od producenta STAG'a (taki jaki mają "gazownicy").
    4 dni temu wymieniłem filtr powietrza
    Rozrząd wymieniłem jakos 5 miesięcy temu w serisie Alfy
    Silnik niecałe 2 lata temu tak, że mniej więcej wiem co mam
    Myślałem, że może auto nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa dlatego się duzi i strzela, obstawiałem filtr paliwa, ale ponoć one takowy mają zintegrowany (nie do wymiany)
    Auto stało się jednak z deka mułowate jak na 144 kuce.
    Miał ktoś taki przypadek, lub wie co może być przyczyną?

    http://youtu.be/fN09faMFD2Y

    EDIT: Pod koniec filmiku widać jak chodzi już zagrzana

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    juz sam sobie odpowiedziales ,sprawdz przeplywomierz

  3. #3
    alien4
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Cubus00 Zobacz post
    juz sam sobie odpowiedziales ,sprawdz przeplywomierz
    No ale błędu przepływomierza nie wywala, problem występuje z podłączonym i z odłączonym, jednak widać różnice w pracy silnika po odłączeniu czyli reakcja auta na podpięty czy nie jest. Z tym, że problem nie znika w obu przypadkach.
    Może ktoś podać jakie parametry powinien posiadać i czy jest ewentualna możliwość skalibrowania go o ile jest dobry?

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Morbob
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Ząbkowice Śląskie/Wrocław
    Auto
    GT 3.2 V6 2004
    Postów
    552

    Domyślnie

    Jeśli nie przepływka to sprawdź sondę lambdę. Po odpięcu przepływki zawsze silnik będzie pracował inaczej nawet jak masz dobrą.

  5. #5
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,516

    Domyślnie

    Ja bym raczej obwiniał ,żle ustawione lpg.
    Zrób reset i pojeżdzij tylko na pb i bedziesz wiedział
    Skoro masz kabel i fesa to podaj parametry przepływki na wolnych i przy pełnym obciążeniu.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    (filmik z wypiętą przepływką, ale identycznie zachowuje się z wpiętą) - najpierw się dławi a następnie jakoś rozkręca, jak się wsłuchać to co prawda nie głośno ale słychać strzały albo raczej próby strzału z układu wydechowego.


    wlasnie tak napisales ,a teraz piszesz ,ze jest roznica "jednak " wez sprecyzuj , slinik sie nauczy walnietej przeplywki i wtedy czy zapieta czy odpieta chodzi tak samo a do gazownika jedz swoja droga
    Ostatnio edytowane przez Cubus00 ; 03-11-2012 o 09:42

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Wypnij wtyczkę od przepływomierza i sprawdź czy coś to zmieni w pracy silnika.
    Ja również jak piotrix uważam, że przyczyną może być LPG, najlepiej więc podjechać na regulację.
    Sondy lambda raczej bym nie winił, jej uszkodzenie objawia się raczej falowaniem obrotów i dymieniem przy mocniejszym wdepnięciu pedału gazu, a świece kiedy wymieniałeś?
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  8. #8
    alien4
    Gość

    Domyślnie

    Więc po odpięciu przepływki widać różnice w pracy silnika ale nie eliminuje ona wspomnianego problemu. LPG ustawiałem sam zgodnie z instrukcja i auktualizowałem oprogramowanie, ale to juz z 2 miesiące temu, ale gazownik stwierdził, że z gazem OK. Świece wymieniałem jakieś 15 tys temu na NGK. Nie wiem czemu obwiniacie gaz skoro na nim auto chodzi dobrze, z reszta na benzynie tez, tylko musi się zagrzać.

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Zrób reset i pojeżdzij tylko na pb i bedziesz wiedział
    Zrobić reset? Czego?
    Ostatnio edytowane przez alien4 ; 04-11-2012 o 16:50

  9. #9
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,516

    Domyślnie

    Cytat Napisał alien4 Zobacz post
    tylko musi się zagrzać
    No tak w sumie to drobiazg,ale skoro twierdzisz ,że jest ok. to po co Twój temat?
    Kiedyś aby pojechać ferrari trzeba było zagrzać olej do 60 st C ,widocznie w alfach jest teraz podobnie

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał alien4 Zobacz post
    Zrobić reset? Czego?
    Parametrów adaptacyjnych ECU
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  10. #10
    don_antonio
    Gość

    Domyślnie

    Ten film wideo jest prywatny.

    Przepraszamy za usterki.

    Prosiłbym o reaktywacje filmiku ponieważ nie działa

Podobne wątki

  1. Alfa dławi się na lpg
    Utworzone przez GPrzemek101 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-02-2014, 17:39
  2. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 13-07-2013, 10:25
  3. Alfa 156 2.0 JTS dławi się i nie ma mocy
    Utworzone przez Kubaaz w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-06-2013, 13:52
  4. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-06-2012, 08:32
  5. [145] Kontrolka wtysków i Alfa Code-silnik się dławi i nie w
    Utworzone przez bartolini999 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 31-01-2009, 00:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory