Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Termostat V6... Uszkodzony czy nie?

  1. #1
    Misiek213
    Gość

    Domyślnie Termostat V6... Uszkodzony czy nie?

    Witam, kilka prostych pytań do posiadaczy V6tek...

    1. Po jakim czasie na wolnych obrotach silnik osiąga Wam 90stopni?
    2. Po jakim dystansie jadąc normalnie przy obecnych temeraturach zajmuje Waszym silnikom osiągnięcie 90stopni?
    3. Czy przy uszkodzonym termostacie jest możliwe, że po nagrzaniu się już silnika trzyma on około 90 stopni?

    Mój przypadek... to silnikowi dość długo zajmuje nagrzanie się do 90stopni... około 5,5km jazdy z prędkościami około 50-60km/h. Jadąc do firmy (trzy razy stoję na światłach + raz na krzyżówce) 3,7km silnik przełącza się na gaz po 3km i gaszę pod firmą z temperaturą około 70stopni...

    I tak się zastanawiam czy wyrzucić termostat czy też nie... w końcu nie kosztuje on 30pln, tylko ponad 150


    Zastanawiam się również nad pogrzewaczem wody (takim z JTD, HDI czy tam TDI, ale o tym będzie osobny temat i pewnie jakiś tutek o ile się zdecyduję na jego założenie

    Aha nie ma znaczenia większego czy to 2.0 TB, 2.5 czy 3.0... spalanie mają względnie to samo, podobnie jak ilości płynu chłodniczego czy oleju...

  2. #2
    sq9ord
    Gość

    Domyślnie

    U mnie chyba też kwalifikuje się do wymiany termostat . Po przejechaniu nawet 14km osiąga dopiero 70' a jak mam włączony nadmuch temp ok 24' to nie ma szans na 90'

    Poza tym leży nagrzewnica ( zaparowana szyba po postoju ) i ubywający płyn...

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    1. Nigdy nie liczyłem, ale obstawiam 10-12 min.
    2. 4-5 km
    3. nie.

    Mam na pewno sprawny termostat. I u Ciebie podejrzewam że też jest ok, o ile nie spada temp. podczas jazdy, po nagrzaniu do 90 st.
    A jeśli wydaje się Tobie że długo się nagrzewa to weź pod uwagę że trza "zagotować" 10 litrów, a pogoda nie sprzyja.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  4. #4
    Misiek213
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał sq9ord Zobacz post
    U mnie chyba też kwalifikuje się do wymiany termostat . Po przejechaniu nawet 14km osiąga dopiero 70' a jak mam włączony nadmuch temp ok 24' to nie ma szans na 90'

    Poza tym leży nagrzewnica ( zaparowana szyba po postoju ) i ubywający płyn...
    To Ty kolego na pewno masz termostat do wymiany

    U mnie szyba też czasami paruje po postoju, a płynu mi nie ubywa
    ...aczkolwiek dosuszyłem wnętrze i jest ok
    ...a dywanik pod nagrzewnicą mam suchy

  5. #5
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    po 1.5 - 2 km mam 30 stopni i gaz się załącza. Po następnych 3 mam około 70 stopni. na 7 kilometrze już jest 90 stopni

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  6. #6
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    U mnie jak wyżej.

  7. #7
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Masz do wymiany na 100 %
    Jak chcesz mogę Ci wysłać swój stary termostat / otwiera się już przy 78 st/ ale do tej temperatury trzyma.
    Za oryginał w autosklep.24 płaciłem ok.150zł.
    Co do gazowni.Ja mam już 30 st po góra 300 m
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  8. #8
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To ile się nagrzewa zależy od temperatury zewnętrznej.
    Tak jak ja mam teraz czyli rano 0-5 stopni to mam 90 stopni po kilku km. Oczywiście silnik szybciej się nagrzewa jak nie jadę. Ale muszę zauważyć że jednak 3.0 szybciej się nagrzewa niż 2.0TB. Pomimo że w poprzedniej 2.0TB wymieniłem na nowy termostat nagrzewała się dłużej. Denerwowało mnie to trochę ponieważ 3.0 pug żony nagrzewał się o wiele szybciej. Teraz nie ma między nimi różnicy. 3.0 busso się wyraźnie szybciej nagrzewa. Może to wynika po prostu z pojemności a co za tym idzie ilości ciepła wydzielanego w procesie spalania.

  9. #9
    sq9ord
    Gość

    Domyślnie

    Jeszcze wtrącę pytanie skoro rozmawiamy tu o termostacie..

    Czy jest jakiś problem z wymianą termostatu w 2,5 V6, na co trzeba uważać? Wymieniamy na ciepłym (nie gorącym) czy na zimnym silniku chodzi mi o odkręcanie śrub

    czy łatwo się odkręcają ?

    Jak potem wygląda sprawa odpowietrzenia układu (czytałem trochę ale w sumie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi) .

  10. #10
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    jeśli chodzi o śruby - to najlepiej na zimnym odkręcać. Jak wiadomo metal się rozszerza gdy jest nagrzany, przez co ciężej śruby się odkręca.

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

Podobne wątki

  1. uszkodzony termostat?
    Utworzone przez aveon w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-01-2015, 10:38
  2. [159] Uszkodzony termostat w AR 159 JTDM 120KM?
    Utworzone przez szpytma91 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 06-04-2014, 04:34
  3. Uszkodzony EGR?
    Utworzone przez kamilern w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 12-04-2013, 19:43
  4. Uszkodzony termostat?
    Utworzone przez nowak w dziale 147
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 12-09-2010, 09:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory