Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Problem z napędem przy 156 1.8TS

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Obi.Wan
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    AR 156 1.8TS
    Postów
    319

    Domyślnie Problem z napędem przy 156 1.8TS

    a więc mój problem wygląda tak

    zaczeło coś grzechotaś w prwawym kole głównie na skręconych kołach no więc padło na przegub zewnętrzny, wymieniłem ale grzechot nadal był i lekko już kołysało przy 60 więc nie przejmowałem się tylko zakupiłem przegub wewnętrzny, bujania nie ma grzechotanie jest przy jeździe na wprost i skręconych kołach myślałem że pomyliłem strony więc zrobiłem test dwa ostre zakręty prawie 90* jeden w prawo drugi w lewo, w prawo cisza w lewo chrubotanie nie ludzkie, pomyślałem że może coś nie tak z przegubem więc kupiłem innej firmy wewnętrzy a tamten jakby co na gwarancje i będzie na przyszłość na lewą strone poskładałem wszystko ładnie pięknie i grzechot nadal jest, więc co to może być bo mnie już ręce opadają czyżby mechanizm różnicowy miał ktoś coś takiego do remontu, patrzyłem wstępnie na allegro to skrzynie idzie wyszarpnąć za 300zł z wysyłką i tygodniową gwarancją, jak ktoś robił remont skrzyni to mam pytanie ile tam jest łożysk bo warto by wymienić jakbym się zdecydował na kupno, tarcze sprzęgłową mam w miare nową jakieś 12tys ma 15tys napewno nie ma, więc co myślicie o tym czy to może być to co pisze czy macie jeszcze jakieś inne pomysły, bo czuje się trochę dobity robiąc 3 razy to samo

    i takie pytania poboczne
    ile może mechanik wziąść za przeżucenie skrzyni + olej i wymiana łożysk
    a to takie z ciekawości czy do 1.8ts 99r podeszła by szkrzynia 6 biegowa z 2.5v6?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A łożysko w kole sprawdzałeś ?

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Obi.Wan
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    AR 156 1.8TS
    Postów
    319

    Domyślnie

    a w jaki sposób niby mam sprawdzić podejrzane nie było osłony miało całe kręcić się ładnie kręciło bo okręcałem przecież jak był wymieniany przegub ale to bardziej tak od środka auta czuć i po pedałach też idzie to drżenie, jakby było łożysko to by chyba jeszcze wyło

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    LANCIA KAPPA 2,4 JTD, ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
    Postów
    1,904

    Domyślnie

    Cytat Napisał Obi.Wan Zobacz post
    a więc mój problem wygląda tak

    zaczeło coś grzechotaś w prwawym kole głównie na skręconych kołach no więc padło na przegub zewnętrzny, wymieniłem ale grzechot nadal był i lekko już kołysało przy 60 więc nie przejmowałem się tylko zakupiłem przegub wewnętrzny, bujania nie ma grzechotanie jest przy jeździe na wprost i skręconych kołach myślałem że pomyliłem strony więc zrobiłem test dwa ostre zakręty prawie 90* jeden w prawo drugi w lewo, w prawo cisza w lewo chrubotanie nie ludzkie, pomyślałem że może coś nie tak z przegubem więc kupiłem innej firmy wewnętrzy a tamten jakby co na gwarancje i będzie na przyszłość na lewą strone poskładałem wszystko ładnie pięknie i grzechot nadal jest, więc co to może być bo mnie już ręce opadają czyżby mechanizm różnicowy miał ktoś coś takiego do remontu, patrzyłem wstępnie na allegro to skrzynie idzie wyszarpnąć za 300zł z wysyłką i tygodniową gwarancją, jak ktoś robił remont skrzyni to mam pytanie ile tam jest łożysk bo warto by wymienić jakbym się zdecydował na kupno, tarcze sprzęgłową mam w miare nową jakieś 12tys ma 15tys napewno nie ma, więc co myślicie o tym czy to może być to co pisze czy macie jeszcze jakieś inne pomysły, bo czuje się trochę dobity robiąc 3 razy to samo

    i takie pytania poboczne
    ile może mechanik wziąść za przeżucenie skrzyni + olej i wymiana łożysk
    a to takie z ciekawości czy do 1.8ts 99r podeszła by szkrzynia 6 biegowa z 2.5v6?


    Oczywiście cieżko zgadnąć ale ... sprawdzałeś łożysko podpory półosi ?
    Przegub dobrze dokręcony (sorry za pytanie ale różnie bywa).
    Co miałeś na myśli pisząc " i lekko już kołysało przy 60 " ?

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Obi.Wan
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    AR 156 1.8TS
    Postów
    319

    Domyślnie

    jednym z objawów zużycia wewnętrznego przegubu jest bujanie telepanie nie wiem jak to jeszcze inaczej nazwać samochodu i mi właśnie tak dziwnie podskakiwał przy 60km/h, przegub jest dowalony na maksa,
    a to łożysko idzie jakośc sprawdzić bez demontażu? bo tego nie sprawdzałem a możliwe że się po prostu rozleciało
    jeszcze jakbyś znalazł kolego fotke tej półosi od tski to bym chętnie je obejrzał żeby wiedzieć na co się przygotować bo nie mogę znaleźć
    Ostatnio edytowane przez Obi.Wan ; 06-11-2012 o 23:06

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    Cytat Napisał Obi.Wan Zobacz post
    a to takie z ciekawości czy do 1.8ts 99r podeszła by szkrzynia 6 biegowa z 2.5v6?
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Skrzynie.jpg
Wyświetleń:	287
Rozmiar:	66.1 KB
ID:	76327 Porównaj.
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Obi.Wan
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    AR 156 1.8TS
    Postów
    319

    Domyślnie

    różnią się ale 6 biegów to jest coś, nikt nie wie jak sprawdzić to łożysko? jeśli by to było łożysko to niepowinno koło zwalniać przy ostrym przyspieszaniu na np piasku błocie jakby chrabotało bo jakby to był mechanizm różnicowy to by coś przerywał czy też niekoniecznie

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    LANCIA KAPPA 2,4 JTD, ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
    Postów
    1,904

    Domyślnie

    Cytat Napisał Obi.Wan Zobacz post
    różnią się ale 6 biegów to jest coś, nikt nie wie jak sprawdzić to łożysko? jeśli by to było łożysko to niepowinno koło zwalniać przy ostrym przyspieszaniu na np piasku błocie jakby chrabotało bo jakby to był mechanizm różnicowy to by coś przerywał czy też niekoniecznie

    Ja bym podniósł prawą stronę, poprosił kogoś żeby włączył napęd , wszedł do kanału i posłuchał, być może jest to tak ewidentne uszkodzenie że będzie wyraźnie słychać, nic innego mi do głowy nie przychodzi.
    Nie wydaje mi się żeby z powodu łożyska podpory pólosi zwalniało koło, natomiast wyobrażam sobie że mocno rozwalone może spowodować wibracje w napędzie.
    A może masz w okolicy jakiś serwis i byś podjechał ? Wiesz, może ktoś bardziej doświadczony by zweryfikował to szybciej ?
    Ostatnio edytowane przez Gepard ; 07-11-2012 o 20:34

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Obi.Wan
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    AR 156 1.8TS
    Postów
    319

    Domyślnie

    Więc na kanale nie widać aby jakieś łożysko było nabrzmiałe albo rozwalone co idzie do skrzyni luzów na podporze półosi też nie ma, więc pada na skrzynie i teraz pytanie czy skrzynia z 2.0TS podejdzie do 1.8? bo chyba się trochę różnią nie chodzi mi o przełożenie, może ktoś robił takiego swapa?

Podobne wątki

  1. 156 Crosswagon problem z napędem
    Utworzone przez MichałQ4 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 19-01-2014, 06:18
  2. coś z napędem?
    Utworzone przez leksus w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-07-2013, 23:22
  3. Następczyni 166 z tylnym napędem?
    Utworzone przez kripp w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-05-2011, 14:24
  4. problem z napędem (?)
    Utworzone przez alces1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 02-10-2010, 12:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory