Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 48

Temat: Długi rozruch silnika JTD

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar jengo
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    wałbrzych
    Auto
    alfa romeo 156 SW 1.9 jtd 16v m-jet 2004
    Postów
    53

    Domyślnie Długi rozruch silnika JTD

    długi rozruch silnika ( gdy zimny, np. po nocy, dłuższym postoju... ) i dymienie przy rozruchu. pożniej odpala normalnie i dymienia nie widać. jaka może być przyczyna ???

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Prawdopodobnie słabe grzanie świec żarowych. (może któraś uszkodzona)
    Moja Bella

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar jengo
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    wałbrzych
    Auto
    alfa romeo 156 SW 1.9 jtd 16v m-jet 2004
    Postów
    53

    Domyślnie

    też tak myśle i jutro sprawdze świece. dodam tylko, że dzieje mi sie tak po wymianie rozrzadu. sprawdzałem ustawienie rozrządu po wymianie i jest ok. wcześniej odpalał mi na "dotyk"...

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar SCHNNAZZI
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    Fiat Tipo 2020 bianca
    Postów
    1,726

    Domyślnie

    A może to być wina kabli zapłonowych??
    Fiat Tipo 2020 - Alfa Romeo 916 Spider 1996 - Ducati Multistrada 1100 2007 - Fiat Ducato Autolaweta 2002 - Nissan Leaf 2013
    Mam chorobę zwaną ITALIA

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał SCHNNAZZI Zobacz post
    A może to być wina kabli zapłonowych??
    Nie może, bo w tym temacie jest poroblem z rozruchem diesla.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar jengo
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    wałbrzych
    Auto
    alfa romeo 156 SW 1.9 jtd 16v m-jet 2004
    Postów
    53

    Domyślnie

    mam nadzieje że skończy się na świecach...

    - - - Updated - - -

    jeszcze taka aluzja... przy rozruchu dymi mi białym dymem. poza tym pedał gazu reaguje z drobnym opużnieniem na każdym biegu jesli chodzi o przyśpieszenie. więc tak myśle czy aby rozrząd nie jest przestawiony? przed tem elegancko, natychmiast reagował przyśpieszeniem...???

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xakner
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 156 SportWagon
    Postów
    475

    Domyślnie

    świece w takich warunkach jak teraz raczej nie mają znaczenia. Porządna diagnostyka, ja bym polecał Ci zrobić test przelewowy wtryskiwaczy.


  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar jengo
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    wałbrzych
    Auto
    alfa romeo 156 SW 1.9 jtd 16v m-jet 2004
    Postów
    53

    Domyślnie

    Cytat Napisał xakner Zobacz post
    świece w takich warunkach jak teraz raczej nie mają znaczenia. Porządna diagnostyka, ja bym polecał Ci zrobić test przelewowy wtryskiwaczy.
    ile to może kosztować ? i czy większość mechaników sobie poradzi ? pytam bo mam możliwość w serwisie citroena (znajomości )
    świece sprawdzone właśnie tam i pracują bez zarzutu...

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar alfagawrys
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Zgierz/Łódź/Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 105KM [98']
    Postów
    214

    Domyślnie

    u mnie jest podobnie w jtd, po zimnej nocy na minusie trzeba pokręcić 4-8 sekund na poczatku łapie jakby nie wszystkie tłoki a po chwili już normalnie chodzi, dołączam się do pytania autora

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xakner
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 156 SportWagon
    Postów
    475

    Domyślnie

    moim zdaniem zużyte wtryskiwacze na 90%. Polecam zrobić test przelewowy, na przelewy wtryskiwaczy założyć przeźroczyste przewody, odpalić i mierzyć wysokość ich napełniania po np. 4min. Ważne jest żeby były równe. Jeżeli któreś odbiegają na sporo na + to leją i przez nie cięzko pali. Czasem zużyty jeden wtryskiwacz może sprawić mnóstwo kłopotu przy rozzruchu.

    Nie wiem jak w jtd, bo robiłem to sam w dci i było very easy, natomiast samodzielnej wymiany wtrysków nie polecam, ja wyciągałem widlakiem bo tak się zapiekły

    A FES nie ma funkcji wyświetlania korekcji wtrysków czasem? chyba ma, ale nie dziala w cf2.


Podobne wątki

  1. [159] 1.9 JTDm 120km Test przelewowy -długi rozruch zimnego silnik
    Utworzone przez wiateq467 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 17-03-2018, 07:05
  2. Ciężki rozruch silnika
    Utworzone przez Fucel w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 02-10-2013, 01:17
  3. 3.0 V6 długi rozruch
    Utworzone przez kielu w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-07-2013, 18:05
  4. [145] Ciężki rozruch silnika
    Utworzone przez kamooo3 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-10-2011, 11:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory