Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: System DNA. Czy aby na pewno działa prawidłowo?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Giulietta QV
    Postów
    64

    Question System DNA. Czy aby na pewno działa prawidłowo?

    Witam ponownie

    Moje pytanie dotyczy systemu DNA w naszych Julkach. W instrukcji obsługi jest napisane że tryb A i N powinny być zapamiętywane przez samochód a tryb D nie. Mi natomiast zawsze wraca do N. Zauważyłem że jeśli włączę A i przekręcę kluczyk (nie odpalając) to pamięta A ale jak już odpalę Julkę to wraca do N. Czy wy też tak macie czy coś jest nie tak? Ponadto pytanie mam też do trybu D. Czy wy też macie takie wrażenie że przełączenie go dodaje jakieś 60 koni? Na N muszę kręcić auto do jakieś 4k obrotów żeby było jakieś odejście a na D jest "od ręki". Ponad to jaki jest wpływ jazdy na D na silnik? Można tak teoretycznie non-stop jeździć na D? pozdr.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    Temat powracania z trybu A na N już poruszałem, miałem ten sam problem, walczyłem dwa lata z serwisem az wymienili mi body-komputer. To ze w trybie D jest taka różnica oznacza ze jest git.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Giulietta QV
    Postów
    64

    Domyślnie

    Cytat Napisał lechtak Zobacz post
    Temat powracania z trybu A na N już poruszałem, miałem ten sam problem, walczyłem dwa lata z serwisem az wymienili mi body-komputer. To ze w trybie D jest taka różnica oznacza ze jest git.
    Dzięki za informację. Przepraszam że jeszcze raz napisałem na ten temat ale niestety nie znalazłem Twojego wątku. Co do samego tematu to ja też z tym walczę od początku gwarancji czyli już 1,5 roku i też bez skutku. W serwisach twierdzą że tak ma być bo w nowych jest tak samo... a instrukcja kłamie.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Nie wiem, jak jest dokładnie w QV (jeździłem tylko w D), ale różnica polega głównie na zmienionej reakcji przepustnicy i jakimś tam małym overbooście. Sam maksymalny moment obrotowy w MA jest zawieszony wyżej (w N 2.250 obr., a w D 2.500), ale ma się wrażenie, że auto jest sporo żwawsze. W rzeczywistości aż tak dużej różnicy nie ma.
    Na D można spokojnie jeździć cały czas. To "domyślny" tryb pracy silnika, a N został stworzony, żeby móc się pochwalić dobrymi wynikami emisji CO2 (ma wpływ na wysokość opłat w Zachodniej Europie).
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Ciastek C
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Mazowsze :)
    Auto
    Escorcik ;)
    Postów
    487

    Domyślnie

    Ale o ile w 1.4 czuje się kopniaka przy przełączaniu, o tyle w QV tego nei było...
    Pytanie czy to jakos inaczej ustawione było, czy po prostu w QV tego mini kopniaka nie ma?
    1+1 = 69 czyli Wyższa Matematyka Stosowana

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Giulietta QV
    Postów
    64

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ciastek C Zobacz post
    Ale o ile w 1.4 czuje się kopniaka przy przełączaniu, o tyle w QV tego nei było...
    Ja mam zupełnie odwrotne wrażenia!

    Cytat Napisał Ciastek C Zobacz post
    Pytanie czy to jakos inaczej ustawione było, czy po prostu w QV tego mini kopniaka nie ma?
    Tego się chyba raczej nie da ustawić.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ciastek C Zobacz post
    Ale o ile w 1.4 czuje się kopniaka przy przełączaniu, o tyle w QV tego nei było...
    Chyba na odwrót, w trybie D QV zmienia się w pożeracza szosy. natomiast w Mito TCT 135KM w trybie D odczucie jest identyczne jak w QV jednak przeciążenia są inne.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Ciastek C
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Mazowsze :)
    Auto
    Escorcik ;)
    Postów
    487

    Domyślnie

    No właśnie było tak jak pisałem.
    No nie było tego kopnięcia przy przełączeniu z N na D w QV, ale myślałem, że to może kwestia tego że auto na dotarciu, raptem 430 km ma...
    1+1 = 69 czyli Wyższa Matematyka Stosowana

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    MA TCT
    Postów
    88

    Domyślnie

    Z tego co czytałem na zachodnim forum, to nowsze Giulietty QV mają nowe oprogramowanie i D juz nie jest tym samym D. Niestety nowe oprogramowanie jest tez wgrywane starszym autom w trakcie przeglądów dlatego ta sprawa wyszła na jaw bo jest rzesza niezadowolonych z tego powodu właścicieli.
    A i jeszcze dodam to odczucie jest bardziej zwiazane z tym, że przy nowszym oprogramowanie nie zmienia się mapowanie pedału gazu, bo to odpowiada głównie za potęgowanie wrażenie, że auto ma dużo większy moment.
    Ostatnio edytowane przez teon ; 07-12-2012 o 10:04

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    Ja mam wgrane najnowszy soft i nie widzę różnicy poza tym ze w trybie A kierownica pracuje ciężej.

Podobne wątki

  1. [159] Tempomat nie działa. Przy odpalaniu kontrolka tempomatu zapala się prawidłowo
    Utworzone przez plancior w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 28-07-2019, 19:26
  2. [145] Szyberdach nie działa prawidłowo?
    Utworzone przez kezsats w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-09-2014, 20:15
  3. [159] Jak działa system ASR?
    Utworzone przez berez w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 31-12-2011, 15:19
  4. [156] panel klimy przed fl nie działa prawidłowo
    Utworzone przez Kynium w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-10-2011, 16:33
  5. [33] Jak działa system p4 w AR 33
    Utworzone przez Strzala_1 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 31-05-2007, 14:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory