Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 51

Temat: Zapalona kontrolka ABS i TCS

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maestro
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    451

    Domyślnie Zapalona kontrolka ABS i TCS

    Czesc.

    Zapaliła sie u mnie kontrolka po porannym ruszeniu (-13st. Celsjusza) i przejechaniu kilku metrów od ABS i TCS.
    Wyłączenie i włączenie silnika nie dawało rezultatu więc w późniejszym czasie podpiąłem pod FES.

    Błąd następujący:


    07 - Pump motor.

    Czujniki sprawdzałem - wszystkie w porządku.
    Test pompy - wykazuje że w porządku.

    Po skasowaniu błędu nie pojawia sie od razu. Ale wystarczy ruszyć kawałek i na nowo sie zapala, ten sam błąd. Co sie mogło zesrać? Bo nie wierze że to od temperatury. Sama pompa ABS w sobie jest awaryjna?
    Wiem że poprzednik już ją wymieniał. Czy może sam ten komputerek od ABSu?
    Do dziś wszystko było w porządku.


  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    Nie robiłeś nic przy hamulcach? Może syfu nabiło się na pierścień od abs przy piaście i nie czyta dobrze. Było kilka tematów odnośnie abs i o awarii samej pompy nie przypominam sobie postu

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maestro
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    451

    Domyślnie

    Jak miałem podpiety laptop to sprawdzałem czujniki i wszystkie cztery pokazywały predkosc pojazdu +/-2km/h różnicy miedzy sobą.

    Nic nie robione było przy aucie. Wczoraj zgasiłem, dzisiaj odpaliłem, ruszyłem i o.

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    a akumulator masz naładowany?

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maestro
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    451

    Domyślnie

    Auto użytkuje codziennie, mam chyba 77Ah Boscha, przez miesiac posiadania nie było problemu z odpalaniem, także teraz nie ma nic niepokojącego, przekrecam kluczyk i odpala.

    Cóż. Jutro jak wróce z pracy (po 22) to zabiore akumulator do piwnicy na ładowanko.

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maestro
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    451

    Domyślnie

    Wczoraj skasowałem błąd żeby przez noc pomyślał czy warto mnie wkurzać

    Odpaliłem - wszystko pogasło, odśnieżyłem fure, wsiadam, ruszam i.... nic. Nic sie nie zapaliło. Uradowany z lekka że utre wam nosa zatankowałem, pokrecilem sie po mieście - oczywiscie laptop obok ale nie podpinałem go jak kontrolki sie nie zapaliły. W miedzy czasie sprawdziłem czy ABS faktycznie działa, tak samo z TCSem. Wszystko ok. No i zachciało mi sie nawrócić z ręcznym. W chwili obrotu auta (nie jakaś duża predkosc) bach kontrolki zapalone.

    Wiec zirytowany podpinam FESa. Bingo. Ładowanie na wolnych 13.3. Zrobiłem test ładowania, pokreciłem sie po mieście. Według wykresu minimalne ładowanie jakie miałem to 12.52V (czyli właściwie brak ładowania) a maksymalne 13.59V (czyli też biednie). Testowałem z wyłączonym wszystkim dodatkowym co by mogło żreć. Pomiary nie zmienione. Dodatkowo w miedzy czasie byłem w dwóch sklepach i co dziwne. Od tego momentu ponownego zapalenia sie kontrolek, po odpaleniu pali sie kontrolka ładowania. Wystarczy że musne pedał gazu i gaśnie.

    I tak jest do teraz. Oczywiscie ABS + TCS równiez ochoczo towarzyszą mi na liczniku.

    Co ciekawe. Dzień przed kupnem posypały sie diody w alternatorze, jednak po dotarciu do sprzedającego było już wszystko poskładane, ładowanie w porządku (specjalnie wziąłem miernik) - stało na 14.1-14.15V. Myśle że akceptowalne. Jednak dwa dni później strzelił mi pasek wielorowkowy. Wymieniłem go na BOSCHa, popiskuje rytmicznie póki auto sie nie rozgrzeje, strasznie mnie to irytuje. Teraz jeszcze ta kontrolka i dodanie gazu. Może po prostu pasek zaczął sie rozciągać czy co i słabiej to idzie? Jest możliwość że pod obciążeniem pasek sie bedzie ślizgał? Bo tak to wyglada, gdy docisne gaz to spada do 12.5, jak jade jednostajnie to waha sie miedzy 13.2-13.5V.

    Nie chce od razu targać alternatora chociaż i tak nie mam na razie pomysłu na jego demontaż.

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    U mnie podobne problemy z VDC/ABS minęły po wymianie akumulatora.
    Sprawdź czy prawidłowo działa sprzęgło alternatora. Nie wiem jak to wygląda w V6, ale pewnie tez takie ustrojstwo tam musi być.
    U mnie kiedyś takie właśnie uszkodzone sprzęgiełko rozwaliło świeżo założony pasek osprzętu.
    Problemy z ładowaniem mogą być spowodowane nieprawidłowym działaniem tego sprzęgła.

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maestro
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    451

    Domyślnie

    Cytat Napisał iwok Zobacz post
    U mnie podobne problemy z VDC/ABS minęły po wymianie akumulatora.
    Sprawdź czy prawidłowo działa sprzęgło alternatora. Nie wiem jak to wygląda w V6, ale pewnie tez takie ustrojstwo tam musi być.
    U mnie kiedyś takie właśnie uszkodzone sprzęgiełko rozwaliło świeżo założony pasek osprzętu.
    Problemy z ładowaniem mogą być spowodowane nieprawidłowym działaniem tego sprzęgła.
    Sprzęgiełko alternatora? eeee?

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Sprzęgło jednokierunkowe alternatora (koło pasowe alternatora) wyłącza napęd alternatora jesli jego prędkość obrotowa jest większa niż prędkość wału (paska wieloklinowego).

    Mozliwe, że u Ciebie w benzynie nie ma tego ustrojstwa. Jesli tak to dobrze, bo sie nie zepsuje

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maestro
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    451

    Domyślnie

    Kurcze.

    Zadzwoniłem do znajomego ktory robi przy alternatorach i rozrusznikach na codzień. Jak mu rzuciłem hasło Alfa 166 to pierwsze hasło czy sprzęgło sprawdzałem... eheheh także widać jestem do tyłu w temacie.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-03-2015, 13:51
  2. AR156 zapalona kontrolka bagażnika
    Utworzone przez Darknes w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-08-2013, 22:32
  3. Zapalona kontrolka przepalonych żarówek
    Utworzone przez Cobra w dziale 156
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 23-12-2012, 23:51
  4. Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 20-04-2011, 14:18
  5. [146] Łożyska, piasty, pierścień ABS i zapalona kontrolka.
    Utworzone przez sn00p w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 22-04-2010, 06:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory