Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 34

Temat: Inforamcje o Alfie 147

  1. #1
    kamis24
    Gość

    Domyślnie Inforamcje o Alfie 147

    Witam. Jestem, nowy na tym forum, zarejestrowałem się tylko po to by uzyskac informacji o moim przyszłym mam nadzieje samochodzie, jakim jest Alfa 147.
    MIanowicei mam kilka pytan do was odnośnie wszystkiego na ten temat.
    OPinie wasze na temat silników czy lepiej benzyne czy diesla. Powiem iż mieszkam w mieście i 80 % do jazda po mieście.
    Jak sprawują się benzyniaki i dieslaki. Jaka jest ich awaryjność. Jeśli chodzi o diesla nastawiam sie na te 140 150 konne jednostki.
    Jakie jest spalanie, ja wiem że zależy od stylu jazdy, ale tak średnio przy normalnej jezdzie.
    W benz 1,6 tej 120 km słyszałem ze siadaja wariatory a w 2,0 w półautomacie skrzynie selespeed. Czy mam się tego przesttrzegać by uniknąć późniejszych kosztów.
    Jak jest ze słynnym zawieszeniem w tej Alfie, czy prawdą jest że razz w roku czeka mnie wymiana/ bądz naprawa zawieszenie.
    Jak Alfa w benzynie znosi instalacje gazową.?
    Podzespoły tego samochodu i masa masa pytań których mi nie przyszła na myśl a wy mi może potpowiecie.
    Z góry wielkie dzięki za każdą opinie.
    Pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Jesli chodzi o zawieszke to trwałość jej zależy w dużym stopniu od tego na jakich elementach będziesz ja naprawiać. Jeżeli będziesz robić na zamiennikach, możesz się przejechać. Jam zainwestujesz w ori części to pojeździsz dłużej. Jesli chodzi o silnik, najlepiej jakbyś się przejechał i dieslem i benzyna. Sam zdecydujesz co Ci najbardziej podchodzi. Przy małych przebiegach brałbym TS'a. Jesli chodzi o ich awaryjność nie ma tragedii, musisz pilnować wymiana filtrów i oleju. A skrzynia ss ekspertem nie jestem i ciężko mi powiedzieć, kolega Piotriix jest tu ekspertem od tego tematu i niedawno powiedział, że nie jest ona taka straszna, wiec pewnie tak jest. Ważne żebyś przed zakupem auto dobrze sprawdził.

    Wysłane z mojego HTC One S
    Ostatnio edytowane przez wiedzmaak ; 06-01-2013 o 22:48

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS 105KM
    Postów
    91

    Domyślnie

    Jeżeli sie boisz tych wariatorów i nie potrzebujesz 120km to jest jeszcze opcja TS 105km. Jest on bez wariatora.
    Mam taki silnik w swojej belli i nie narzekam. Jak na te 105km nie jest ona zmulona.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar alfik147
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    krakow
    Auto
    pierwsza to 147 105 jts.Alfa romeo GT 1.9 150KM
    Postów
    87

    Domyślnie

    Witam sam miałem AF 1.6 105KM z 2003 z lpg,Demon prędkości to to nie był,ale najtańszy w utrzymaniu,w okresie 2 lat zrobiłem ok 40 tyś km i wymieniłem tylko łożysko w kole ,oraz prawą końcówkę, jak dużo jeździsz po mieście to tylko benzyna,diesel potrzebuje znaczne więcej czasu by się rozgrzać ,teraz mam diesle i poniżej 8 l po mieście nie mogę zejść.
    Ja polecam benzyne.

  5. #5
    kamis24
    Gość

    Domyślnie

    ,teraz mam diesle i poniżej 8 l po mieście nie mogę zejść.
    Ja polecam benzyne.[/QUOTE]
    Myslisz ze 147 te 115 albo 120 konne na 1 wałku beda palic troche mniej.

    Powiem tak mam teraz Astrę F 1,8 16v 116koni zagazowane i szczerze powiem nie chciałbym chyba czegoś słabszego, nie zrozumcie mnie że butuje z każdych świateł i jezdze jak wariat ale czasami kilka kucy więcej się przydaje. niestety doświadczenie moje jesłi chodzi o diesle konczy się na Fiacie Ducato z 2011r 100 koni..

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar largo
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa 147 1,9 jTD 2004r 154 KM (fabr 115KM)
    Postów
    491

    Domyślnie

    Mogę się wypowiedzieć nt diesla.
    Jeśli chodzi o usterki/naprawy ver 8v jtd:
    - wahacze trw 1160 zł - powinno wystarczyć na kilka lat (dół podobno zamienniki dają radę, więc wyjdzie nawet taniej).
    - tuleje na stabilizatorach ~140 zł gumowe przód+tył (można założyć PU - powinny wytrzymać dłużej, chociaż tu opinie są podzielone)
    - sprzęgło + dwumas ~1900 zł
    - termostat ~180 zł (vernet) behr ~280 zł)

    Jeśli chodzi o awaryjność tego auta to opinie są mocno przesadzone. Jak dbasz w codziennej eksploatacji to auto będzie służyć. Silnik - bez zastrzeżeń. Niektórzy mają po 300 kkm nakręcone i też się nie skarżą.

    Jeśli uważasz, że 115 KM to za mało zawsze możesz alfę zchipować do ok 145 KM poprawiając elastyczność silnika i jednocześnie zmniejszając troszkę spalanie (przy grupowym chipowaniu u Cinka miałbyś zrobione z głową i taniej niż normalnie).

    U mnie spalanie (można zejść niżej):
    trasa ~6
    miasto ~8,5
    mieszany ~7,5 (w zależności od proporcji)

    Diesla poleciłbym jeśli pokonujesz często trasy, a odcinki w mieście większe niż 10 km.
    Przy wyborze najlepiej jechać na stację diagnostyczną.

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar barat
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Czerniejewo/Września/Gniezno i czasem Konin
    Auto
    Była [A147 1.9JTD 115KM], jest [E39 530i 231KM]
    Postów
    402

    Domyślnie

    Ja też mogę wypowiedzieć się pozytywnie o 8V 115HP Niedługo będzie drugi rok, według odometru 299kkm przejechane, zalany mam 5w40 i nie pije oleju. Wcześniej rok był 10w40 i łącznie wziął jakieś 300ml w 15tys km (czyli z poziomu MAX zeszło do prawie połowy między min-max). Przyspiesza fajnie, jeździ się super, szczególnie się nie psuje (nigdy nie stanął mi w trasie)
    Jak kolega wyżej wspomniał - można podnieść moc u cinka jak się Alfa zacznie nudzić Ja może się skuszę po weselu

    Jeśli chodzi o spalanie - w stopce jest link do mojego motostat
    @ Mój ALF

  8. #8
    Użytkownik Ogier Avatar pewu
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Rawa Mazowiecka
    Auto
    AR 147 1.6 TS 120KM 5D 2001r.
    Postów
    182

    Domyślnie

    Wariatorem nie przejmowałbym się tak bardzo. I tak po zakupie prawdopodobnie będziesz zmieniał rozrząd więc wymieniasz również wariator i masz z głowy. Ja swoim zrobiłem ok 16tys km i żadnych poważnych awarii nie było. oczywiście po zakupie wszystko zmienione tzn rozrząd z wariatorem, oleje, filtry. Poza tym trochę walki z zawieszeniem ale żadnych poważnych inwestycji.

  9. #9
    kamis24
    Gość

    Domyślnie

    Jednak faktycznie 8 l po miescie to troche dużo przeliczajać na 100km jesli biorąc pod uwagę gaz..
    Natomiast mam jeszcze pytanie odnosnie turbin i kola dwumasowego. Jaka jest ich zywotnośc, mniej wiecej przy jakim przebiegu zaczyna juz cos niedomagać.
    Odnosnie 1,6 z wariatorem słyszłaem że olej musi byc cały czas na maximum. Jakie macie spalanie w tych jednostkach bo te 2 litry raczej juz troche wciagają paliwa.
    Z góry wielkie dzięki. Pzdr.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Sebek2442
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Mistrzewice
    Auto
    147 1.9 JTD
    Postów
    807

    Domyślnie

    Kolego instalacja gazowa na tą chwile jest NIE OPŁACALNA zwłaszcza przy tych cenach gazu to mija sie z celem chyba że byś robił z 200 km dziennie to co innego.
    W dobrą instalacje wsadzisz z 2.2k policz za jaki czas Ci sie zwróci plus wymiany, przeglądy na tą chwile niestety ale gaz jest mało opłacalny. Gazu będzie Ci więcej paliła zanim się rozgrzeje wypije jeszcze trochę paliwa już nie jest tak słodko co kiedyś na gazie

    W poprzednim aucie po założeniu instalacji niestety ale silnik zaczął brać olej dość dużo oleju

Podobne wątki

  1. mp3 w alfie 166
    Utworzone przez RRR w dziale Podkarpackie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-03-2014, 11:44
  2. gaz w Alfie 147
    Utworzone przez Revilo w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 01-09-2011, 07:50
  3. Alfie 159 3.2 V6 24V Q4
    Utworzone przez szymsocho w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 15-06-2011, 18:07
  4. v8 w alfie
    Utworzone przez Piotriix w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-03-2006, 12:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory