Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Temat: Turbo nie ciągnie 2.0 V6 TB

  1. #1
    ŁUKASZ166
    Gość

    Domyślnie Turbo nie ciągnie 2.0 V6 TB

    Witam jestem nowy forum,Mam problem z autkiem. Wcześniej turbo czasami działało czasami nie,łapało przy 3000tyś ciągnęło do 4000 a powyżej nie.Wczoraj przejechałem 20km zgasiłem auto a z rury kłęby dymu i dziwny zapach.Po chwili odpaliłem nie chciało w ogóle ciągnąć 2500 3000 gorzej niż maluch i dalej dym jak z lokomotywy.Po paru km jechało normalnie.PO Dojechaniu do domu jak wcześniej kłęby dymu i ten zapach.Dzisiaj odpaliłem dymi dalej ale ciągnie jak rakietaPOMOCY

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Sprawdź EGR.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  3. #3
    ŁUKASZ166
    Gość

    Domyślnie

    Ok.ale dlaczego dymi? Myslałem o tym zaworze wczesniej bo raz jechal a raz tak jak pisałem wcześniej.a dymi od wczoraj.myślałem że turbina może nieszczelna czy co.

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Postów
    108

    Domyślnie

    jeżeli dymi z przyczyny zapchanego egr-u to dletego gdyż silnik dostaje więcej spalin niż powinien które wypierają powietrze ale mimo tego wtryskiwacze podają paliwo w takiej ilości jakby wszystko było ok co powoduje że mieszanka jest zbyt bogata i spalane paliwo nie spala się całkowicie i powstaje sadza którą widzisz wydobywającą się z wydechu, dlatego zainwestuj w klucz imbusowy chyba 6mm ale nie jestem pewien i odkręć elektromagnes zaworu egr zobacz co tam się dzieje jak będzie bardzo zasyfiałe to odkręć resztę i dokładnie wyczyść zajmie ci to z 40min i jest to prostsza robota niż wymiana syfonu pod umywalką więc warto zrobić to samemu chodź by na parkingu podziemny tesco jak nie masz gdzie

  5. #5
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    V6TB nie ma egru. Jaki dym i jaki zapach?
    Zdejmij dolot z turbiny i zobacz czy wirnik ma luz. Poprzeczny i wzdłużny. Sprawdź czy nie cieknie od strony zimnej (tam gdzie będziesz sprawdzał luz) i czy nie poci się, może jest tłuste od strony gorącej. Wygląda na to że turbinkę czeka regeneracja.

  6. #6
    ŁUKASZ166
    Gość

    Domyślnie

    Może się mylę ale mój egr się nie rozbiera chyba że mówimy o czym innym.ja mam na myśli zawór ten z wężykami ,zamocowany obok turbiny i połączony wężykami z nią i gruszką na turbo.

    - - - Updated - - -

    NO WŁAŚNIE TRZEBA CHYBA TURBINĘ OBEJRZEĆ.

    - - - Updated - - -

    DYM RACZEJ BIAŁY,A ZAPACH NIE WYGLĄDAŁ NA OLEJ

  7. #7
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    EGR to zawór recyrkulacji spalin. Miałem V6TB i nie było czegoś takiego a to o czym Łukasz piszesz to overboost. Zawór odpowiadający za zwiększenie ciśnienia doładowania przy maksymalnym obciążeniu. Normalnie nie działa. Odpowiada za upuszczanie ciśnienia z wastegate (grucha). Nie będę teraz się rozdrabniał w tłumaczenie zasady działania tego układu.
    Jeżeli chodzi o turbo bo pewnie kończy żywot to tak jak pisałem. Samemu można parę rzeczy sprawdzić. Czy nie jest turbina mokra i czy wirnik ma luzy. Podnosisz auto troszkę, włazisz pod zderzak, odkręcasz jedną opaskę i zrzucasz grubą rurę. Wtedy masz wirnik pod ręką.

  8. #8
    ŁUKASZ166
    Gość

    Domyślnie

    Oleju brał około pięć setek na tyś.

  9. #9
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Z tymi kolorami i zapachem to subiektywna sprawa. Nie ma gwarancji że to turbo i olej. Może silnik..... to czarny scenariusz ale turbo w V6TB jest też chłodzone może coś tam się kaszani. Najpierw oblookaj turbinę.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał ŁUKASZ166 Zobacz post
    Oleju brał około pięć setek na tyś.
    To niewiele ale wcale nie rozwiązuje to problemu. Nie musi Ci żłopać litrami żeby dymić. Jednak zużycie w normie.

  10. #10
    ŁUKASZ166
    Gość

    Domyślnie

    Ok.marek ma rację .dzięki cenne uwagi.jutro działam.

    - - - Updated - - -

    A JESZCZE JEDNO PYTANIE ,CZY DAM RADE PARE KM NIM JESZCZE ZROBIĆ?

Podobne wątki

  1. Nie ciągnie od dołu
    Utworzone przez Danek w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 02-06-2013, 18:24
  2. nie ciągnie na biegu
    Utworzone przez mimus8 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 23-04-2013, 12:56
  3. Turbo nie ciągnie pod obciążeniem
    Utworzone przez djkubas w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-12-2012, 16:19
  4. ICS ciągnie prąd...
    Utworzone przez kelpin w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 02-03-2011, 13:43
  5. 156 1.9 jtd ciągnie od 2 tyś
    Utworzone przez jacekgo w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 19-07-2009, 15:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory