Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 35

Temat: Wymiana świec 2.5 V6. Jak zdemonować kolektor dolotowy?

  1. #1
    arturjohny
    Gość

    Domyślnie Wymiana świec 2.5 V6. Jak zdemonować kolektor dolotowy?

    Może się powtarzam, ale szukam, szukam i nie mogę znaleźć.

    Jak wymienić świece w silniku 2.5V6? Czy jest to trudna operacja, chodzi mi szczególnie o kolektor dolotowy?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Przy kolektorze jest dużo odkręcania, odpinania przewodów itp ale nic szczególnie trudnego tam nie ma. Tylko musisz się uzbroić w dobrej jakości imbus'y i torx'y, żeby nie męczyć się z niektórymi śrubami.

  3. #3
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Odkręcasz wszystkie przewody elastyczne od kolektora (odpowietrzenia itp). TO jest na opaskach. Potem odpinasz opaski zaciskowe na baranach. Jeżeli są fabryczne to są takie zaciskane. Wkładasz w tą szczelinę zaciśniętej blaszki płaski wkrętak i obracasz aż wyskoczy i się poluzuje opaska. Jeżeli masz juz coś mieszane to pewnie będą klasyczne skręcane. Odkręcasz kolektor od pokrywy zaworów (o ile jest przykręcony) dwie śruby. Jedna z prawej druga z lewej. Jak już będziesz miał po odpinane wszystko co widać t powinno wisieć tylko na rurze dolotowej od przepustnicy. Tam odkręcasz opaskę. Teraz kolektor powinien się ruszać. Umiejętnie wyciągasz go z gum baranów i przepustnicy. Po robocie.
    Montaż w odwrotnej kolejności. Przy czym może być już trochę trudniej trafić w sześć baranów i przepustnicę jednak chwilę pokombinujesz i wyczaisz. Najłatwiej najpierw wsadzić w barany a potem ostrożnie nasadzać gumę przepustnicy (jest najbardziej elastyczna i można ją wywinąć). Wspomniane opaski na kolektorach zaciskasz cążkami. Prosta sprawa. Resztę przewodów wiadomo już jak zamocować
    Może jakiś drobny szczegół pominąłem ale ogólnie tak to wygląda.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Odkręcasz wszystkie przewody elastyczne od kolektora (odpowietrzenia itp). TO jest na opaskach. Potem odpinasz opaski zaciskowe na baranach. Jeżeli są fabryczne to są takie zaciskane. Wkładasz w tą szczelinę zaciśniętej blaszki płaski wkrętak i obracasz aż wyskoczy i się poluzuje opaska. Jeżeli masz juz coś mieszane to pewnie będą klasyczne skręcane. Odkręcasz kolektor od pokrywy zaworów (o ile jest przykręcony) dwie śruby. Jedna z prawej druga z lewej. Jak już będziesz miał po odpinane wszystko co widać t powinno wisieć tylko na rurze dolotowej od przepustnicy. Tam odkręcasz opaskę. Teraz kolektor powinien się ruszać. Umiejętnie wyciągasz go z gum baranów i przepustnicy. Po robocie.
    Montaż w odwrotnej kolejności. Przy czym może być już trochę trudniej trafić w sześć baranów i przepustnicę jednak chwilę pokombinujesz i wyczaisz. Najłatwiej najpierw wsadzić w barany a potem ostrożnie nasadzać gumę przepustnicy (jest najbardziej elastyczna i można ją wywinąć). Wspomniane opaski na kolektorach zaciskasz cążkami. Prosta sprawa. Resztę przewodów wiadomo już jak zamocować
    Może jakiś drobny szczegół pominąłem ale ogólnie tak to wygląda.
    Bardzo dobrze opisane. W kwestii montażu 6 gum baranów na kolektor to najlepiej jest posmarować w tym miejscu kolektor delikatnie olejem i wtedy łatwiej wskoczą. Tylko to musi być minimalna ilość (najlepiej na palcu), żeby nie zabrudzić sobie nim dolotu.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bartekalfa166
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    AR 159 TI. Bianco
    Postów
    416

    Domyślnie

    za pierwszym razem mnie to przerażało- wyglądało dośc poważnie, teraz wymiana cewki zajmuje mi 10 min....hehe z demontarzem i montarzem kolektora. /w owym czasie grzebałem tam dość często/ Marek świenie to opisał.
    Prędkość jeszcze nikogo nie zabiła. To nagłe jej wytracenie jest niebezpieczne.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    dodatkowo opisz sobie kostki od komputera to takie dwie złączki od strony ściany grodziowej są dokładnie takie same i później można mieć kłopot, a jak będziesz to montował to MUSISZ być bardzo delikatny , żeby nie pogiąć pinów w kostce
    I jeszcze jedno jak będziesz wykręcał dwie śruby na torxa to nie trzeba ich wykręcać do końca ponieważ trzymają się w takich gumowo metalowych podkładkach
    i uważaj przy wyciąganiu cewek na początku odepnij kostkę od cewki a dopiero później wyciągaj samą cewkę ( u mnie mechanik wyciągnął przewody z plastikowych korytek i nie chciało mu się ich powkładać do nich z powrotem i przy montaży " przyszczypał je i było ała z kompem.
    To przeraża tylko za pierwszym razem , powodzenia

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    komputer silnika jest na kolektorze dopiero w autach z końca 2001 roku, a te tyczki są takie, że jak będzie próbował je zapiąć to i tak się nie da odwrotnie
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  8. #8
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Właśnie też mi się wydawało że nie widziałem tam wtyczek

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    w tym sęk, że kolega nie podał z jakiego rocznika ma Bellę, ja osobiście mam poliftową i jak robiłem u siebie świeczki to zdjąłem kable od kompa i miałem nie lada zagrychę jak je z powrotem pozakładać bo wydawały się jednakowe, a poznałem co jest co po długości kabli.

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maestro
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    451

    Domyślnie

    To niemożliwe żeby zrobili taką gafe aby dwie kostki obok siebie mogły wzajemnie do siebie pasować. Może są identyczne z wyglądu ale na pewno mają jakąś wypustke albo cokolwiek co je różni.

Podobne wątki

  1. [156] Kolektor dolotowy ssacego
    Utworzone przez Szef w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-07-2015, 15:19
  2. Kolektor dolotowy od 147 przed FL, do po FL.
    Utworzone przez Astin w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-06-2015, 21:55
  3. [1.8 TS] Kolektor dolotowy
    Utworzone przez ziulek61 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 02-02-2012, 22:52
  4. [156] Wyciek na kolektor dolotowy :/
    Utworzone przez MAJESTICAR156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-05-2008, 11:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory