Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: [156] Błąd ECU P1177 / P1178

  1. #1
    ViP Rowerzysta Avatar tom993
    Dołączył
    03 2008
    Auto
    155 V6
    Postów
    276

    Domyślnie [156] Błąd ECU P1177 / P1178

    I znowu cos wyskakuje... jak w temacie... Silnik chodzi ok tylko ta irytujaca lampka sie zapala jakby nie mialo co... Sondy chodza idealnie, przeplywka takze (a blad wychodzi przy spokojnej jezdzie rzedu 2-3 tys obr)





    Czy po wymianie lambd trzeba robic reset parametrow adaptacyjnych??
    AR 156 1.8 TS LPG -> AR 159 Sportwagon 1.9 JTDm Ti -> BMW 520xD

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Kod:
    P0177 Fuel Composition Sensor Circuit Range/Performance
    P0178 Fuel Composition Sensor Circuit Low Input
    - a jednak coś jest,
    - co te zrzuty takie ogryzione, nie chcesz pokazac jaki masz ECU w tym modelu z 2004 roku.
    - ten parametr jest liczony tylko podczas przyspieszania i tutaj występuje w całym zakresie obrotów, od 920 do 2080.
    - nie podałes jakie ECU, model , trudno cos diagnozować.
    - zwykle to MAF i lambda w okreslonym banku.
    - ale twierdzisz że MAF i lambda sa dobre, szkoda że nie ma ogryzionych wykresów z tych czujników może jednak coś byśmy znalezli.
    - reset zawsze możesz wykonać, tylko pamietaj o tych >= 200 km na adaptacje.

    --

  3. #3
    ViP Rowerzysta Avatar tom993
    Dołączył
    03 2008
    Auto
    155 V6
    Postów
    276

    Domyślnie

    Moze faktycznie trosze przesadzilem w zminejszaniu wielkosci plikow Mam ME 7.3.1. Lambdy chodza bez zarzutu, calkowicie mieszcza sie w normie... lataja miedzy 0,2 a 0,8... zaczynaja dzialac od 0,45 przy mar na wylaczonym silniku... Co do przeplywki montowalem nowke boscha i ona jest tez ok. Zastanawiam sie jeszcze nad jakas lewizna powietrza ale to troche dziwne by bylo bo np od czw do niedzieli nie bylo bledu, wczoraj byl 2x, dzisiaj znowu nie bylo. Blad zawsze wyskakuje na juz prawie dogrzanym albo dogrzanym silniku.

    PS silniczek to AR32205, obie lambdy maja tys przebiegu bo faktycznie byly do d. (pisze o tych pre-cat)

    PS2. na forach anglojezycznych znalezlem jeszcze ze podobne objawy powodowal czujnik temp silnika (czyli jak rozumiem czujnik temp plynu chlodzacego...)
    AR 156 1.8 TS LPG -> AR 159 Sportwagon 1.9 JTDm Ti -> BMW 520xD

  4. #4
    ViP Rowerzysta Avatar tom993
    Dołączył
    03 2008
    Auto
    155 V6
    Postów
    276

    Domyślnie

    Postaralem sie o dokladniejsze wykresy Przeciez i tak niczego nie jestem pewny

    Najpierw bledy z popludnia ale dokladniejsze:







    Teraz odpalamy piec ktory zdazyl ostygnac ze 30 min...


    Nagrzal sie:


    Teraz przepływka + jakies parametry ktore nie byly wartoscia 1 Nie wiem co to


    Wartosci adaptacyjne (?)


    Teraz z ciekawostek... Auto stalo przeszlo 3h i po odpaleniu przy dzisiejszej pogodzie mialo ciut ponad 50 stopni na starcie... Do tego auto w czasie spokojnej jazdy lapie ok 70 stopni. Jak sie chwile postoi w korku to lapie 90-95 a potem w czasie jazdy znow spada do 70..

    Bubu321 HELP :roll: :|?:
    AR 156 1.8 TS LPG -> AR 159 Sportwagon 1.9 JTDm Ti -> BMW 520xD

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    ECU rejestruje adapatcje tylko jak temperatura >= +70 st C, dlatego tak ważny jest dobry termostat.
    nie znam tego ECU i nie moge go uruchomic "na stole".
    Jak widac brakuje ciągle jakiejś instrukcji.

    Analiza wykresów:
    1. błąd występuje na banku 1 i banku 2, czyli na obydwu sondach jednocześnie.
    sondy nie sa "leniwe" , nie potrzebuja dogrzewania i przepalenia.
    a nie ma tam jakiejś sondy za katalizatorem ? to w końcu EURO3, po roku 2002.
    - Problem: łącznik elastyczny ale jego wyeliminuje pomiar z trzeciej sondy jak się znajdzie.

    2. MAF przepływomierz
    albo kolega był przed śniadaniem albo MAF do wyrzucenia, pomiar tego parametru jest dość kłopotliwy dla użytkownika, ponieważ należy dodać gazu do odcięcia przez ECU.
    Pamietamy aby silnik był nagrzany oraz ZAWSZE robimy pomiar przepływności oraz równolegle pomiar napięcia z przepływomierza.
    ( programy diagnostyczne nie wiadomo dlaczego ale ograniczają ten parametr )
    - Problem: jesli to nie fałszywy bosch to może wkładka jest nie oryginalna, jak możesz to podaj numer wkładki od MAF-a, nie to co pisze na obudowie, tylko numer samego czujnika.
    Albo takie jest fałszywe powietrze np. na odmie, która działa dopiero poza obrotami biegu jałowego.

    3. parametry addition są poza zakresem.
    poprawna wartość to 0.8 -- 1.2

    poniżej podają że to zwarcie na sondach, raczej bzdury.
    Ja stawiam w pierszej kolejności na MAF, potem na fałszywe powietrze.
    Chociaż termostat to jako trzeci do kontroli / wymiany.


    --

    --

  6. #6
    ViP Rowerzysta Avatar tom993
    Dołączył
    03 2008
    Auto
    155 V6
    Postów
    276

    Domyślnie

    Niechce mi sie znowu wrzucac wykresu ale piec doszedl do 6800 obr (wiecej nie chcial) a przeplyw byl na poziomie 330... Napiecia na mar`e nie moge znalezc w opcjach alfadiaga (moze tego nie ma w wersji dla me 7.3.1...
    Na forum alfaowner znalazlem taki cos:
    When i had P1177 and P1178 on it turned out to be the engine temp sensor which gives symptons identical to lambda or maf failure but only costs a tenna to fix
    Mam ndzieje ze to to...
    AR 156 1.8 TS LPG -> AR 159 Sportwagon 1.9 JTDm Ti -> BMW 520xD

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Rzeszów/Irl.
    Auto
    159 1.9 jtdm 16v 2007
    Postów
    122

    Domyślnie

    100% MAF masz walnięty bo mialem to samo. Ale najlepiej pożycz od kokoś przepływkę i wtedy sprawdzisz.

  8. #8
    ViP Rowerzysta Avatar tom993
    Dołączył
    03 2008
    Auto
    155 V6
    Postów
    276

    Domyślnie

    Przepływka nówka sztuka ze sklepu (nie allegro) ma rowny tydzien i pokazuja sie dokladnie takie same wrtosci jak na starej... Zbieg okolicznosci?? :? Jutro jade na ASO - bede im patrzyc na rece.
    AR 156 1.8 TS LPG -> AR 159 Sportwagon 1.9 JTDm Ti -> BMW 520xD

  9. #9
    cisiel
    Gość

    Domyślnie

    tom993 jakie bylo rozwiazanie? Wiem ze to bylo 2 lata temu ale moze pamietasz?
    Mam ten sam problem a nie chce zakladac nowego tematu jak tu jest identyczny!

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar PiterR
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Wadowice/Kraków
    Auto
    Była - AR147..
    Postów
    1,399

    Domyślnie

    też się podepnę, bo mi cały czas ten sam błąd wywala...może to być właśnie przepływka ?
    Today we are living our future memories..

Podobne wątki

  1. kody błędów - P1177 i P1178
    Utworzone przez apekiller w dziale 147
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 21-10-2015, 18:49
  2. Błąd p1177 i p1178
    Utworzone przez jackobm w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-11-2014, 21:41
  3. błędy p1177 i p1178
    Utworzone przez BLASZYNSKI w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 09-09-2013, 18:50
  4. Błędy P1178, P1177, P0500 i U1706
    Utworzone przez shrek2oo7 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-05-2011, 06:56
  5. P1177 p1178
    Utworzone przez yasko w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-03-2011, 18:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory