Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Kolejny Temat Centralnego zamka

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar rooney
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    156, 1.8 TS
    Postów
    93

    Domyślnie Kolejny Temat Centralnego zamka

    Witam, poraz kolejny pisze o tym samym (Centralny zamek z pilota), lecz inne wątki nie rozwiały mojej wątpliwości, a chęć posiadania centralnego zamka z pilota jest ogromna. Więc postanowiłem założyć ten temat i z wasza pomocą dokonać tego cudu dla mnie a po wykonaniu zamieścić dokładny wideotutorial. Posiadam AR z 99r przed lift 1.8 ts sedana, oraz tylko centralny z kluczyka. Oto moje pierwsze pytania.

    - Mogę zakupić obojetnie jaki sterownik z popularnego portalu aukcyjnego ? Czy musi być dedykowany pod Alfę (Jeśli ktoś poleca konkretny sterownik będę wdzięczny za link)
    - Sterownik w mojej AR znajdę za schowkiem pasarzera czy w okolicy bezpieczników ?


    Z góry dziękuję wszystkim za pomoc w tych pytaniach oraz w dalszym działaniu.

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    ściągnij elearn, znajdź opis pinów modułu komfortu (M40) - moduł znajduje się za schowkiem - trzeba go zdemontować. Ja znajdziesz odpowiednie piny u siebie (po FL jest to pin 14 i 15 we wtyczce B), to podaj na ten pin napięcie +12V (tylko najpierw z odłączoną wytczką, żeby napięcie poszło na siłowniki a nie na moduł) i ja się coś zadzieje (a o ile dobrze określisz piny to się zadzieje) to pod te piny podąłcz dowolną uniwersalną centralkę. Możesz od razu z alarmem kupić.

    - - - Updated - - -

    piny nr 4 i nr5.
    z tego co spr. to przed FL jest jak i po FL. Więc j.w.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar palchon
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SJZ
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD SPORTWAGON
    Postów
    778

    Domyślnie

    Po co podawać napięcie na siłowniki skoro centralny sterowany jest masą a nie napięciem (kostka B pin 15 i 16) przewody na kierunkowskazy pod przycisku awaryjnych i napięcie do zasilenia sterownika z zasilania centralnego (8 pin kostka C)
    Alfa Romeo 156 1,9JTD '02 SPORTWAGON
    Szerokopojęta elektronika i elektryka samochodowa

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar rooney
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    156, 1.8 TS
    Postów
    93

    Domyślnie

    I to ja rozumiem, dzieki za wyjasnienie, ale jeszcze raz się upewnie czy napewno znajduje się to za schowkiem pasarzera ? ponieważ w niektórych tematach było iż jest ona po stronie bezpieczników.

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał palchon Zobacz post
    Po co podawać napięcie na siłowniki skoro centralny sterowany jest masą a nie napięciem
    A to ciekawostka geograficzna.
    Moja Bella

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    jakbyś nie robił na jedno wyjdzie, czy podasz mase na moduł M40 czy +12V na siłowniki centralnego. M40 na pewno jest gdzie mówię, w sobotę tam zaglądałem.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar palchon
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SJZ
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD SPORTWAGON
    Postów
    778

    Domyślnie

    Cytat Napisał rooney Zobacz post
    I to ja rozumiem, dzieki za wyjasnienie, ale jeszcze raz się upewnie czy napewno znajduje się to za schowkiem pasarzera ? ponieważ w niektórych tematach było iż jest ona po stronie bezpieczników.

    jest za schowkiem


    i nie jest to samo bo podając napięcie obciąża się dodatkowo obwód zasilający, a sterowanie masą jest rozwiązaniem z fabrycznym alarmem
    Alfa Romeo 156 1,9JTD '02 SPORTWAGON
    Szerokopojęta elektronika i elektryka samochodowa

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar rooney
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    156, 1.8 TS
    Postów
    93

    Domyślnie

    Witam ponownie, nastał czas podłączania upragnionej centralki. Zalazłem tutaj na forum tutorial i opis przewodów tzn. :

    Kabelki z nowej centralki podpinamy do kabelków z konektora B (należy kable lutować, wcześniej można sprawdzić napięcia multimetrem).
    Do tych kabli należy się podłączyć w konektorze B:
    - PLUS 12 V - gruby kabel pomarańczowy
    - MINUS masa - gruby kabel czarny
    - zamek centralny - otwórz zamek - cienki kabelek biały
    - zamek centralny - zamknij zamek - cienki kabelek niebieski
    Plus oraz mase podłączyłem do przewodów w centralce. Został mi tylko "zamek centralny", w zakupionej centralce znajduje się schemat do sterowania masą taki :

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	schemat-1.jpg
Wyświetleń:	690
Rozmiar:	99.6 KB
ID:	91024

    Otwieranie,zamykanie jest. Tylko czy przewody z tego schematu (konkretnie idące do masy), muszę również podłączyć do głównej masy ?

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar paczek.gsm
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Suwalki
    Auto
    156 SW 1.9 JTD
    Postów
    329

    Domyślnie

    Podłączasz razem do masy po-prostu tymi kablami konfigurujesz sterownik. Ja je zawsze skracam i łączę do masy wychodzącej ze sterownika - dla wygody i estetyki połączeń.
    Moje aukcje allegro :

    http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1108283

    Dla forumowiczów rabaty

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar rooney
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    156, 1.8 TS
    Postów
    93

    Domyślnie

    a gdzie montujecie diody od centralki (ta zwykła migotająca ?)

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 03-09-2013, 19:11
  2. Kolejny temat o wahaczach....!
    Utworzone przez bat25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 26-04-2011, 21:44
  3. Kolejny temat na temat ... wycieraczek.
    Utworzone przez dzony43 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-04-2011, 12:57
  4. [155] Kolejny temat o braku mocy..
    Utworzone przez masterOfplaster w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 03-09-2009, 10:31
  5. [146] Brak mocy... kolejny temat... ;)
    Utworzone przez rodik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-08-2009, 15:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory