Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: [156] Pomocy wysoka temperatura i uciekający płyn chłodzący

  1. #1
    wantedtadu
    Gość

    Post [156] Pomocy wysoka temperatura i uciekający płyn chłodzący

    Mam ogromny problem i zanim odstawię alfę do warsztatu chciałbym poznać Wasze opinie może ktoś miał podobny problem. Otóż do dzisiaj jeździło wszystko w porządku aż tu rano gdy odpaliłem samochód żeby się chwilę nagrzał (było -2 stopnie), po 5 min zauważyłem że nadal nie przełączył się na gaz ale pomyślałem że pojadę i przełączy się w trasie po 5 min jazdy zauważyłem że nadal się nie przełączył na gaz oraz że tem. wskazuje już ponad 100 stopni. mimo takiej horendalniej temperatury ogrzewanie ustawione na maxa ciągle waliło zimnym powietrzem. Wyłączyłem silnik otwieram maskę widzę że wywala mi kipiący płyn chłodzący ale dotykając się do dolnych części silnika czuję tylko leciutkie ciepło. Wygląda na to że albo jest uszkodzony czujnik temperatury albo nie ma obiegu płynu chłodzącego. Nie wiem co mam robić. Samochód mam od 2 tygodni. Proszę o pomoc.
    Ostatnio edytowane przez wantedtadu ; 19-02-2013 o 12:52

  2. #2
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Bielawa
    Auto
    Alfa romeo 156 2.0 Twin spark 98r LPG
    Postów
    22

    Domyślnie

    Kolego w najgorszym przypadku uszczelka pod głowica. A skąd wywala ci płyn? Może termostat albo pompa wody

  3. #3
    wantedtadu
    Gość

    Domyślnie

    Wywala mi przez korek chyba bo było mokro na około zbiorniczka. Może to i pompa ale nie wiem jak to sprawdzić czy pompa czy czujnik czy termostat bo mówię temperatura rośnie bardzo szybko mimo że jadę na wolnych obrotach nie chce się przełączyć na gaz a mam sekwencję więc przełącza się gdy silnik nabierze 40 stopni. Wentylator się włącza przy 90 normalnie a mimo to że np jest wskazuje 100 stopni to jak włączam wentylację wali zimne powietrze. Ponadto jak dotykam górną rurę od chłodnicy to jest gorąca a ta na dole i inne części silnika są zimne bądź letnie.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar slider2002
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9JTD 110KM
    Postów
    591

    Domyślnie

    no to niestety prawdopodobnie UPG. pompuje spaliny do uklady chlodzenia, przez co go zapowietrza i silnik szybko sie grzeje no i wypycha płyn przez korek. trzeba zrobic test na obecnosc CO2 w plynie chlodzacym i bedzie jasne.

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Kolego pompa wody pewnie umarła. Na gaz Ci się nie przełącza bo są dwa czujniki, jeden na zegar drugi do ECU. Zegar Ci pokazuje temperaturę cieczy przy termostacie bo tam jest czujnik. Czujnik na pewno jest dobry bo skąd byś miał parę? Jeszcze może być tak że termostat jest zamknięty i chodzi na małym obiegu, ale wątpię.

  6. #6
    wantedtadu
    Gość

    Domyślnie

    No właśnie sam się zdziwiłem że niby taka temperatura a na gaz się nie przełącza, a czemu w takim razie też nie grzeje mi w środku skoro taka jest temperatura to powinno być jak w saunie? A jest jakiś domowy sposób by sprawdzić czy to pompa nie działa? i co to jest te całe UPG?

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    UPG to uszczelka pod głowicą. Jak nie ma obiegu cieczy to jak może być jak w saunie?

  8. #8
    wantedtadu
    Gość

    Domyślnie

    Czyli najprawdopodobniej pompa wody albo termostat ale czy są jakieś ,,domowe" sposoby bez odwiedzenia warsztatu by to sprawdzić?

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Objaw już masz, myślę że najbardziej skutecznym jest wyjęcie pompy wody.

    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...tml#post361317

    - - - Updated - - -

    Ale jak przeczytasz ten temat to dowiesz się że to jednak może być i termostat Także masz dwie opcje.

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał wantedtadu Zobacz post
    Czyli najprawdopodobniej pompa wody albo termostat ale czy są jakieś ,,domowe" sposoby bez odwiedzenia warsztatu by to sprawdzić?
    Jeżeli pompa jest dobra to przy gazowaniu powinny ci twardnieć niektóre węże.
    Dobrze jest skorzystać z czyjejś pomocy do gazowania.
    Moja Bella

Podobne wątki

  1. Uciekający płyn od selespeeda...
    Utworzone przez Polo87 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-11-2013, 16:27
  2. Uciekający płyn chłodniczy
    Utworzone przez tomkal w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 17-11-2012, 13:58
  3. uciekający płyn chłodzący
    Utworzone przez przem-1986 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 18-12-2011, 16:14
  4. Uciekający płyn hamulcowy
    Utworzone przez JTD w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 24-06-2010, 23:02
  5. Uciekający płyn chłodniczy
    Utworzone przez Zbyszek w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 05-12-2009, 11:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory