Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: [156] Po wymianie zawieszenia dalej cos czasami stuka

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie [156] Po wymianie zawieszenia dalej cos czasami stuka

    Witam,

    Zmienilem kompletne zawieszenie przod: wahacze gora, dol, gumy na stabie zmienilem na poliuretanowe (zostaly stare amory ze sprawnoscia ok 75% - choc na trzepakach jest to malo miarodajne) a takze poduszki amorkow. W kazdym razie na trzepakach nic zlego w zawieszeniu nie wyszlo. W aucie cisza tylko czasem - jak jest "garb" na jezdni i kolo mocniej podskoczy to:
    -- jak z lewej strony - to slychac w okolicach kielicha takie dosc glosne uderzenie - mam wrazenie ze jest ono zgodne z ruchem amortyzatora, bo czasami stuknie mocniej i zaraz slabiej tak jakby w rytm tlumiena amorkow
    -- jak z prawej strony - to slychac lekkie stukniecie tak jakby pod silnikiem.

    I tak sobie mysle czy to jednak whacze sa do du.., czy amorki a moze poduszki zawieszenia silnika - 2.4 JTD.

    Jak ktos ma jakies sugestie to prosze bo nie wiem co wymienic a jakos nie chce znow od nowa wymieniac wszystkiego.
    Tak sobie jeszcze mysle ze to moze zawieszenie silnika bo jak ruszam to sprzeglo tak jakby delikatnie szarpie - ale tylko wtedy gdy go puszczam a silnik ma nie wiecej niz 1200 obr/min. Przy wyzszych obrotach to nie wystepuje i poza tym nie mam zadnego problemu ze sprzeglem.

    Dzieki za uwage

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Wymieniłeś faktycznie wszystko w 100%? Czy łączniki stabilizatora też? Jeśli tak, to może być jeszcze problem w układzie kierowniczym, a jeśli tak, to może to być końcówka drążka kierowniczego.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    Laczniki wymienilem ale nie na oryginaly... Auto nawet po sporych nierownoscich jedzie OK, problem jest wtedy, jak na drodze jest "garb" o ostrym kacie najazdu - wtedy cos stuka - normalne laty i male dziury bez problemow...

    No i dodam jeszcze ze jak wjade np 60km/h na garb to jest OK jak 70 km/h to stuka - znaczy dynamiczne wahania gora dol powoduja stuki.
    Zastanawiam sie czy taki efekt moga robic amorki...

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał ap2
    Zastanawiam sie czy taki efekt moga robic amorki...
    możliwe, że są luzy na łożyskach amortyzatorów.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    Dzisiaj troche poniuchalem i mam pytanie - czy ruszajac szybko kierownica prawo lewo (silnik zgaszony) przekladnie ma byc slychac czy nie... Bo u mnie slychac a nigdy nie zwracalem na to uwagi. Zastanawiam sie tez czy przekladnia moze tak walic (i w ogole jakie sa objawy padajacej przekladni?)

    ad Alces1
    Nie jestem pewien ale w AR chyba nie ma lozysk - sa same poduszki bo amorek sie nie "kreci"

    [EDIT]
    A drazki kierownicze sie wymienia? "Na aucie" czy trzeba wyjmowac przekladnie. Czy w ogole to sie psuje?

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał ap2
    Dzisiaj troche poniuchalem i mam pytanie - czy ruszajac szybko kierownica prawo lewo (silnik zgaszony) przekladnie ma byc slychac czy nie... Bo u mnie slychac a nigdy nie zwracalem na to uwagi. Zastanawiam sie tez czy przekladnia moze tak walic (i w ogole jakie sa objawy padajacej przekladni?)

    ad Alces1
    Nie jestem pewien ale w AR chyba nie ma lozysk - sa same poduszki bo amorek sie nie "kreci"

    [EDIT]
    A drazki kierownicze sie wymienia? "Na aucie" czy trzeba wyjmowac przekladnie. Czy w ogole to sie psuje?
    Co do amortyzatorów nie jestem pewien, chociaż wydaje mi się, że jest tam w górnym mocowaniu łożysko, ale może ktoś inny nas upewni.
    Natomiast wymienia się końcówki drążka kierowniczego, bo uszkadzają się najczęściej na tzw "jabłku". Wymienia się tą część bez demontowania przekładni, jednak potem trzeba ustawiać zbieżność. Stukającą końcówkę drążka może być słychać podczas zgaszonego silnika, ruszając kierownicą lewo <-> prawo w granicach luzu.
    Na stacji diagnostycznej spokojnie to wychwycą. Powiedz tylko, że chciałeś sprawdzić końcówki drążka kierowniczego.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    Czyli samych drazkow sie raczej nie wymienia... A koncowki sa przy zwrotnicy (kole) U mnie jest tak, ze jak chwycilem reka za drazek to bylo czyc ze gdzies jest luz. Tylko nie jestem pewien czy to aby na pewno koncowki...

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    Drążki kierownicze też są wymienne i mają tzw "jabłko" cena w zależności od producenta od 50-100 zł szt. W górnej części amortyzatora nie ma łożyska tylko poduszka bo to nie Mc'person tylko wielowahacz i amor sie nie kręci wraz z kierownicą. Acha jak kręcisz kierownica na sucho to ma stukać delikatnie przekładnia. Może to stukać właśnie drążek kierowniczy.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    No a jak sie te drazki wymienia i jak poznac ze to one?

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ANN
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    świętokrzyskie
    Auto
    GT 3.2 V6 Q2
    Postów
    362

    Domyślnie

    Miała, podobnie. Wymieniłam wahacze górne/dolne, łączniki stabilizatora, drążek stabilizatora a i tak dochodziło stukanie. Podjechałam na diagnostykę, diagnoza: końcówki drążków kierowniczych miały już dość; wymieniłam całe drążki jak i kóńcówki, zbieżność ustawiona i po sprawie- cisza

    Podjedź na diagnostykę- a dowiesz się co jest przyczyną, bo tak to możemy gdybać na sucho


    ps> kiedyś tylko i wyłącznie przy ruszaniu, czasem dochodziło delikatne stuknięcie, okazało się, że śruba przy wahaczu poluzowała się. Czasem stukać może niby "drobnostka".

    pozdrawiam

    http://ann156.fotosik.pl/

    GT 3.2 V6 Q2 '05 (09.2014)
    MiTo 1.4 T-Jet 155 KM '09 (10.2016)
    Spider 2.0 TS '99 (10.2022)
    ______________________________
    156 2.5 V6 '00 (03.2010-10.2014)
    156 1.9 JTD '98 (06.2006-03.2010)

Podobne wątki

  1. naprawa zawieszenia i teraz stuka
    Utworzone przez AlfaBravo w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-09-2011, 19:39
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-03-2011, 06:55
  3. [146] Po wymianie przegubu coś stuka nadal
    Utworzone przez autista146 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 21-02-2011, 22:38
  4. Wymieniłem górne wahacze, a dalej stuka
    Utworzone przez alfatita w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-09-2010, 07:46
  5. Po wymianie zawieszenia VEMA od Kordi52 stuka dalej - POMOCY
    Utworzone przez tomaszko79 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 20-05-2010, 14:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory