Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Po wymianie zawieszenia VEMA od Kordi52 stuka dalej - POMOCY

  1. #1
    Użytkownik Ogier Avatar tomaszko79
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM Distinctive - X.2002 r.
    Postów
    168

    Domyślnie Po wymianie zawieszenia VEMA od Kordi52 stuka dalej - POMOCY

    witam serdecznie

    jakieś 2000 km temu wymieniłem całe zawieszenie w warsztacie w Katowicach
    Wszystkie części zakupiłem u Kordiego w W-wie, całość VEMA tj. wahacze góra i dół, łączniki, gumy, drążki i końcówki
    I niestety ale stukanie pojawiło się nie dawno z lewej strony
    Na początku występowało w ostatniej fazie hamowania, jak już prawie samochód się zatrzymywał po naciśnięciu hamulca to słychać było pojedynczy STUK z lewej strony raczej tak wyżej w okolicy górnego wahacza i poduszki amora
    dziś jadąc po kostce powoli stukanie słychać i bez hamowania
    po konsultacji z mechanikiem telefonicznej podejrzenie jest może na wyrobiony amortyzator który ma luz i puka w pewnym zakresie
    nie wiem czy to prawda i będę się umawiał z mechanikiem na obsłuchanie tego
    wydaje mi się jednak że to pochodzi od wahacza górnego

    czy to jest możliwe żeby tak szybko zaczęło stukać?? wnerwiony jestem bo wywaliłem kupe kasy a dalej ciszy nie ma

    czy ktoś z Was reklamował u Kordiego wahacze??
    jak to wygląda z praktycznej strony??

    będę wdzięczny za jakieś sugestie

    pozdrawiam
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM rocznik X.2002 - NERO

  2. #2
    leegwan
    Gość

    Domyślnie

    Mało prawdopodobne, żeby Vemy padły po 2.000 km (chyba że jeździsz po drogach przypominających krajobraz księżycowy). Ja bym sprawdził końcówkę drążka kierowniczego, sam drążek i poduszkę amortyzatora

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar Homer155
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulietta 2.0 JTDm QV-Line TCT
    Postów
    111

    Domyślnie

    Cytat Napisał leegwan Zobacz post
    Mało prawdopodobne, żeby Vemy padły po 2.000 km (chyba że jeździsz po drogach przypominających krajobraz księżycowy). Ja bym sprawdził końcówkę drążka kierowniczego, sam drążek i poduszkę amortyzatora
    Możliwe że trafił się wadliwy wahacz , ja reklamowałem oryginał kupiony i montowany w servisie po przebiegu niewiele ponad 1000 km

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Jedź na szarpaki. Jeśli powstały luzy, to wszystko - nawet najmniejszy luz dobry mechanik wyniucha. Dobrze sprawdź stabilizator i śruby, bo być może niewłaściwie wszystko zmontowano.

  5. #5
    Użytkownik Ogier Avatar tomaszko79
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM Distinctive - X.2002 r.
    Postów
    168

    Domyślnie

    no i byłem na podnośniku w warsztacie gdzie mi robili zawieche i nic nie wykazało
    absolutnie żadnych luzów
    ani na wahaczach, ani na łącznikach, ani na stabilizatorze i amortyzatorem też szarpał i nic
    sugerował że może amor ma luz na tłoku ale póki nic konkretnie nie padnie to powiedział żeby jeździć i się nie przejmować
    amory są suche i ostatnio na przeglądzie wyszło 75% sprawności
    także nie wiem sam co myśleć
    będę musiał tak żyć i znieczulić się na delikatny puk :-(

    a tak przy okazji to opowiadał mi mechanik że dziś wymieniali jeden górny wahacz kolesiowi w 156 SW
    wymienili mu wahacze na TRW i pojeździł 3 dni, jeden górny padł, luzy i na sworzniu i na tulejach :-)
    także widać że i TRW to shit :-)

    a tak w ogóle to nie wiem czy to nie był klubowicz
    na parkingu stała srebrna 156 sedan 2.4 JTD, błękitna na podnośniku właśnie z owym wahaczem i czarna 147 TI na będzińskich blachach

    jeśli to forumowicze to pozdrawiam!!!!!!
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM rocznik X.2002 - NERO

  6. #6
    macxxx
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaszko79 Zobacz post
    witam serdecznie

    jakieś 2000 km temu wymieniłem całe zawieszenie w warsztacie w Katowicach
    Wszystkie części zakupiłem u Kordiego w W-wie, całość VEMA tj. wahacze góra i dół, łączniki, gumy, drążki i końcówki
    I niestety ale stukanie pojawiło się nie dawno z lewej strony
    Na początku występowało w ostatniej fazie hamowania, jak już prawie samochód się zatrzymywał po naciśnięciu hamulca to słychać było pojedynczy STUK z lewej strony raczej tak wyżej w okolicy górnego wahacza i poduszki amora
    dziś jadąc po kostce powoli stukanie słychać i bez hamowania
    po konsultacji z mechanikiem telefonicznej podejrzenie jest może na wyrobiony amortyzator który ma luz i puka w pewnym zakresie
    nie wiem czy to prawda i będę się umawiał z mechanikiem na obsłuchanie tego
    wydaje mi się jednak że to pochodzi od wahacza górnego

    czy to jest możliwe żeby tak szybko zaczęło stukać?? wnerwiony jestem bo wywaliłem kupe kasy a dalej ciszy nie ma

    czy ktoś z Was reklamował u Kordiego wahacze??
    jak to wygląda z praktycznej strony??

    będę wdzięczny za jakieś sugestie

    pozdrawiam
    witam, rok temu też walczyłem z takim sporadycznym stukaniem w tym samym miejscu, po wymianie wachaczy końcówek drążka i innych elementów prawie się poddałem, ostatecznie winna była poduszka silnika ta po lewej stronie, po wymianie jest OK.

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    dziwne, czy oby na pewno była to Vema, może wcisnęli ci coś innego lub jakąś podróbkę

  8. #8
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    trw też możesz kupic podróby lub machanik cos spartolił przy montażu, co sie czesto zdarza....

  9. #9
    Użytkownik Ogier Avatar tomaszko79
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM Distinctive - X.2002 r.
    Postów
    168

    Domyślnie

    co do jakości wahaczy to polecono mi tego sprzedawce i wahacze wyglądały na orginalne
    wszystko ładnie w folii Vema, na spodzie sworznia wybite Vema

    a jeśli chodzi o mechanika to mam do niego zaufanie, zna się na alfach bo to ItalAuto z Katowic i znają się naprawde dobrze na włoszczyźnie

    byłem u niego i sprawdził, powiedział wszystko co wymieniałem jest ciasne i sztywne jak pieron

    może to być amor w środku na tłoku ale narazie póki co to pojeżdżę tak i poczekam jak się coś spartoli...nie mam kasy

    amorem szarpał i powiedział że niby nie wyczuwa luzu ale tak naprawde to dopiero po wyciągnięciu amora można to ewidentnie wykluczyć

    miałem tak w Bravie, diagnoza postawiona amor i jak wyciągnął mechanik to tłok miał luz jak pieron

    pozdrawiam
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM rocznik X.2002 - NERO

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Ja mam lekki stuk jak zahamuje i potem ruszam takie pykniecie pojedyncze. Nie mam pojecia skad...

Podobne wątki

  1. naprawa zawieszenia i teraz stuka
    Utworzone przez AlfaBravo w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-09-2011, 19:39
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-03-2011, 06:55
  3. [146] Po wymianie przegubu coś stuka nadal
    Utworzone przez autista146 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 21-02-2011, 22:38
  4. Wymieniłem górne wahacze, a dalej stuka
    Utworzone przez alfatita w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-09-2010, 07:46
  5. Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 11-10-2008, 15:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory