Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Problem z zaworem overboost i turbina

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    alfa 156 1.9JTDm 140KM
    Postów
    42

    Domyślnie Problem z zaworem overboost i turbina

    Witam mam problem z zaworem overboost a mianowicie gdy auto jest odpalone i stoi na postoju po pewnym czasie słysze jak turbina się załancza( zaczyna gwizdać) po przegazowaniu auta przestaje. W trakcie gwizdania odłączyłem jeden z przewodów podciśnieniowych i turbina przestała chodzić. Przeczyściłem zawór zgodnie z instrukcją na forum lecz nic to nie dało. Zastanawiam sie czy do wymiany będzie zawór czy coś innego odpowiedzialnego za sterowanie nim. Może ktoś się spotkał z czymś takim lub wie co może być przyczyną????

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Masz pewnie overboosta do wymiany
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    alfa 156 1.9JTDm 140KM
    Postów
    42

    Domyślnie

    a czy orjentujesz się jakie napięcie powinno być na zaworze w początkowej fazie gry samochód stoi. Ja mam ok 9,8V i podczas dodawania gazu napięcie maleje czyli zawór zaczyna chodzić.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    A co ci da to napięcie? - steruje nim ECU jeśli zawór jest zabrudzony to nie chodzi prawidłowo, pomoże czyszczenie (jesli jest starego typu i da się rozebrac, bo w nowym tylko wymiana)
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    alfa 156 1.9JTDm 140KM
    Postów
    42

    Domyślnie

    to da napięcie że jeśli jest za małe to zawór może nie trzymać odpowiednio i przepuszcza podciśnienie do turbiny bo widzę jak na postoju ta dzwigienka od turbiny się porusza i turbina zaczyna chodzić. Na takiej zasadzie działa elektrozawór im większe napięcie tym mocniej trzyma. Czyściłem już 2 razy i nie widac rezultatu.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fiejtekt
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147 1.9 JTD 2002r
    Postów
    293

    Domyślnie

    Też miałem problemy z overboostem i czysciłem go ze 4 razy. Za ostatnim razem gumke ( grzybek ) wyszorowałem płynem do naczyń i dokładnie wyczysciłem tą dziurke na srodku grzybka tam też jest jakaś ruchoma gumka i może to u mnie pomogło spróbuj nic nie tracisz

    Załącznik 10957

Podobne wątki

  1. Problem z zaworem VGT
    Utworzone przez krzysostry w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-09-2015, 12:03
  2. problem z zaworem egr przy delikatnej jeździe jtd
    Utworzone przez seba198666 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-03-2015, 20:38
  3. [Giulietta] Turbina w QV- problem
    Utworzone przez Arekkk w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 30-03-2014, 18:30
  4. [159] Turbina problem
    Utworzone przez _jedrek_ w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-06-2013, 20:41
  5. [159] Turbina - problem.
    Utworzone przez Jarek72 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-06-2013, 20:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory