Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: [146] Wysokie obroty

  1. #1
    donozor
    Gość

    Domyślnie [146] Wysokie obroty

    Powitać bractwo Alfa - na wstępie powiem że niedawno zostałem właścicielem ładniutkiej Alfy 97', silnik 1.4 Boxer z gazem...

    mam pewien problem:

    chodzi o to, że po odpaleniu obroty podwyższone (ale to chyba norma przy automatycznym ssaniu więc tym się nie martwię); ale po chwili - może to być 30 sekund, mogą być dwie minuty, normy nie ma, obroty potrafią podskoczyć nawet do 4000 i się zawiesić... ta frustrująca sytuacja trwa też chwilę (aż do zagrzania się silnika pod 80 stopni); obroty nieco schodzą gdy poddusi się go na wyższym biegu (choć i ta sztuczka nie zawsze działa), np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania - wtedy po wrzuceniu biegu jałowego spadną do 2000, 2500 - ale po dodaniu gazu znowu zostają na wyższych (do tych nieszczęsnych 4000);
    jak powyżej, gdy silnik jest nagrzany problemu nie ma - 80 stopni, obroty około 1000;
    kupiłem ją z zamontowanym nowiutkim filtrem stożkowym i gazownik stwierdził, że to może być przyczyną wysokich obrotów, jak i gaśnięciu po nagłym "odpuszczeniu" gazu na jałowym (co zdarzyło mi się ze dwa, trzy razy) - z tym że na benzynie dzieje się dokładnie to samo, więc nie wiem czy to stwierdzenie ma rację bytu w takim przypadku - czy ktoś się z tym spotkał? czy ma sens wymiana filtra powietrza na oryginalny, cze szukać przyczyny gdzie indziej, np. w komputerze (który był wymieniany swego czasu na pochodzący chyba z Alfy 33, ponoć taki sam jak w 146)...

    pozdrawiam i dzięki za góry za pomoc

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Silnik krokowy i przepustnica do porządnego mycia

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    donozor
    Gość

    Domyślnie

    nic z tego - wyczyszczone, wymyte (sporo syfu na przepustnicy, to fakt); ale brak efektu - a nawet gorzej - obroty od razu po odpaleniu wywindowały się na 4 000
    zresztą czytałem o problemach z obrotami innych kolegów-alfistów i zawsze chodzi o problemy z falowaniem, a u mnie podwyższą się i zawieszają - auto wyje wniebogłosy
    (oczywiście zawieszanie się linki gazu odpada);
    może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie ?

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Łódź
    Postów
    575

    Domyślnie

    Może trzeba odłączyć aku na jakis czas?
    Życie z pasją!
    145 1.9 TD
    147 1.9 JTD 16V
    Lancia Delta III 1.6 JTDM

  5. #5
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Moim zdaniem musi być nieszczelność w kolektorze ssącym skoro przepustnica jest OK

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #6
    donozor
    Gość

    Domyślnie

    znajomy, który mechanikuje od czasu do czasu, również wspominał o nieszczelności - w najbliższym czasie będę sprawdzał 8)

  7. #7
    piotrsobon
    Gość

    Domyślnie

    Kiedyś u mojego wujka w skodzie problem podobny, zasysał lewe powietrze ale konstrukcja jeszcze gaźnikowa była wówczas, i utrzymywał się na mniej więcej 2 tys

  8. #8
    donozor
    Gość

    Domyślnie

    Pozwolę sobie wrócić do tematu. Mechanik do którego podjechałem powiedział, że przede wszystkim muszę podjechać na diagnozę do elektryka. Tam się okazało, że nie można sie połączyć z modułem/centralką sterowania wtryskami (poza tym wciąż pali się kontrolka wtrysków - poprzedni właściciel wspominał że wymienił komputerek na, ponoć, identyczny z Alfy 33; auto niby odpala i jeździ, no ale cyrki takie robi).
    Muszę więc wymienić tą centralkę i teraz tak: elektryk podał mi oznaczenia IAW 8F.6B - różni się od tego z Alfy 33 końcówką "68" - w tych nie ma immobilisera, więc można je wrzucić i auto jedzie, ale teraz staram się znaleźć oryginalny z Alfy 146 1.4 boxer 97r. (a jest to cholernie trudne). Czy ktoś może mi potwierdzić, że taki numer jest prawidłowy? Bo nigdzie nie mogę na niego trafić...
    I dalej, wymieniając centralkę, trzeba coś zrobić z immobiliserem (blokada, mam rację?) - czy jest możliwość kupna tego z zakodowanymi przypisanymi do danej centralki kluczykami?
    Jeśli ktoś się orientuje w temacie takiej wymiany, kodowania, rozkodowywania to proszę o informacje, bo sam się w tym trochę gubię
    pozdrawiam!

    EDIT:
    Znalazłem odpowiednią centralkę, zamontowano i wszystkie objawy jak ręką odjął - silniczek pracuje jak nigdy...
    Ostatnio edytowane przez donozor ; 30-03-2009 o 13:42

Podobne wątki

  1. [GTV] Wysokie obroty 2.0 TS
    Utworzone przez Sergiusz w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 22-09-2021, 14:33
  2. Wysokie obroty??
    Utworzone przez groda w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 31-12-2012, 12:02
  3. Wysokie obroty 1.8TS
    Utworzone przez kriskros89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 03-09-2011, 23:25
  4. Wysokie obroty
    Utworzone przez qbazz w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-05-2011, 12:26
  5. [GTV] wysokie obroty tb
    Utworzone przez graziu1 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 17-02-2011, 23:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory